• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-06 21:13:07 följande:
    Jaa precis. Jag har inte jättemycket symtom, lite molande värk på kvällarna. Du då?

Verkar skilja lite på testerna ja :)

Ska oxå testa för 3+ och sedan inte testa mer :)

Håller tummarna för oss!! :)
    En del molvärk, lite ömma bröst, tröttare än vanligt och illamående (ganska lätt illamående) på morgonen och ibland under dagen.

Ganska likt hur det var med första barnet. Där kom det riktiga gravidillamåendet först i vecka 7-8. Minns att då pendlade symptomen rejält så ena dagen kunde vara helt symptomfri medan nästa kom alla symtom på samma gång.

Håller tummarna för att det går vägen för oss båda!
  • LillGumsan

Har ni börjat känna av några symtom?

än så länge väldigt lugnt på den fronten för min del..

• Rödluvan93
    LillGumsan skrev 2023-08-07 10:55:12 följande:

Samma här. Känner mig lite svullen i magen till och från men annars mår jag läskigt bra 😅
  • BeeHappy

Idag är första dagen jag känner av ett orimligt dåligt humör/pms.. hoppas det släpper snart för jag är verkligen inte mitt bästa jag när jag blir såhär trött på allt och alla. 

Annars inget illamående, lite mindre uppsvälld. Dock fortsatt väldigt andfådd och väldigt yr när jag reser mig upp. Inga spänningar i brösten (det symtomet har jag aldrig haft iof)

• Mickan91

Hej,

Jag våga inte lägga till mig i listan riktigt ännu trots plus. Men om detta går vägen har jag BF 24/4.
    Har varit gravid en gång tidigare för några år sedan där vi inte var redo och valde stt avsluta graviditeten.
    Nu känns allting rätt och jag slutade med p-piller i november förra året. Har försökt mer aktivt de senaste 4-5 månaderna. 
    Den här cykeln var SÅ konstig.
    Fick vad jag är 99% säker på en nidblödning på äl+10, sedan höll det i sig med lätta bruna flytningar. 
    Tog ett test äl+12 (plussade då sist) som var helt blankt. 
    Tänkte att det inte blev något denna månaden heller. Fick sedan äl+15 en mensliknande blödning och var helt hundra på att det var mens. 
    Då jag använder natural cycles så såg jag att min temp inte sjönk. Dagen efter hade jag extremt spända bröst, blödningen hade avtagit och jag fick bara bruna flytninga. tog ett nytt test och fick en chock då det visade positivt!
    Fick en liten, liten blödning kring lunch som sedan avtog igen. Dagen efter testade jag med digitalt som visade 2-3v, som stämmer bra överstens med ÄL. 
    Testade idag igen med en vanlig sticka och jag har en fin ökning sen i lördags. 

men? fortfarande bruna flytningar? små, men det gör mig orolig. Pratade med barnmorskan imorse som bara bad mig avvakta och se med tiden? 

Så jag hoppas att jag kan hänga kvar med er i gruppen fram tills april! :)

• Plill

Hej här plussa vi i fredags. Bf runt 13. Min sjunde graviditet. Har 5 härliga ungar hemma mellan 2-11 år och en som tittar på oss från himlen. Än så länge känns graviditeten liknande de andra men man är ju äldre och jag har haft tur att alltid ha ganska bra graviditeter så befarar att de ska bli jobbigt denna gången haha.

• Sellerin
    LillGumsan skrev 2023-08-07 10:55:12 följande:

Det jag känner är lite stickningar/hugg i nedre delen av magen. Det har jag känt vid tidigare graviditeter också. Tycker även att jag fått en orimlig hunger senaste veckan. 

Hoppas på att få slippa illamående denna gång, men har fått det runt v11 de två andra gångerna. det är en konstig tid i början, där man liksom letar tecken på att man är gravid på riktigt :D 

• Rosen3

Har symtom som molvärk då och då, hög puls, lite ömma bröst och får mer lågt blodsocker när jag är hungrig. Svullen mage oxå :)

• Shatterme

Igår fick jag tyvärr missfall konstaterat, började blöda på morgonen. Två missfall i rad nu och är ju livrädd för att jag inte ?funkar?; att jag kan bli gravid men inte får behålla något. Känns otäckt att plussa igen, tänk om det slutar likadant? 

Håller tummarna för er andra ❤️

Tar bort mig från listan. 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet

• LillGumsan
    Shatterme skrev 2023-08-07 21:17:11 följande:

Igår fick jag tyvärr missfall konstaterat, började blöda på morgonen. Två missfall i rad nu och är ju livrädd för att jag inte ?funkar?; att jag kan bli gravid men inte får behålla något. Känns otäckt att plussa igen, tänk om det slutar likadant? 

Håller tummarna för er andra ❤️

Tar bort mig från listan. 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet

Ånej :( beklagar. Förstår precis hur du känner.. inte gått vägen för mig heller de senaste två ggrna. Så vågar knappt hoppas denna gång. Vi pratar knappt ens om det, än?även om vi båda innerst inne hoppas? har den 15/8 som mål.. så länge gick de bra sist.. 
Svar på tråden BF april 2024