• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sally101
    Sandra.91. skrev 2023-08-03 09:54:45 följande:

Grattis till er alla som plussat o styrkekram till er som fortsätta kämpa❤️. 
    Häromdagen plussade jag, vilken chock då jag käkar p-piller. så mycket blandade känslor. Dock varit väldigt svaga plus så väntat att de inte går vägen. Men samtidigt har jag ganska mycket symtom, illamåend, kräkning började i morse. Ömma bröst sen en vecka tillbaka. Sover oroligt, trött hela tiden o molande värk längst ner i magen. Har två barn sen tidigare. 
    BF den 2/4-24

Välkommen och grattis även om det kom som en chock FörvånadHjärta
  • Sally101
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 07:48:27 följande:

en jätte fin idé, mycket lättare på fb. Kan man inte göra en fb-sida nu å ha den helt stängd så ingen anan de som är med i sidan ser?. Så behöver man ju inte heta BF april 2024 utan nåt helt annat. 

vi hade en grupp när jag väntade sonen ? hemmagjord glass? hette den. De va ju aldrig någon som misstänkte den🤣🥰. 

Haha jo men det skulle vi väl kunna Glad blir så mycket lättare att svara personer och att frågor inte försvinner bland alla svar i tråden Glad

Jag öppnar en idag, hmm "Påskpynt DIY"? Så sätter jag som fråga vad man heter här, för att kunna accepteras in i gruppen Glad
  • Sally101
    Janbo skrev 2023-08-04 13:48:45 följande:
    Jag är ?inte med? i den här tråden längre då jag just nu genomgår en kemisk graviditet (v.5 missfall). Men jag ville bara säga att ditt inlägg ger mig hopp! Jag fick också missfall på min första graviditet.. ❤️ Håller alla tummar för dig och er andra.
    Vad tråkigt att höra, jag beklagar,  stor kramHjärta
  • Carabellis kusp
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 14:17:03 följande:

oki är det både blodprover o ultraljud då?. Hur tidigt kan man göra de?. 

Man gör ultraljud innan så att man inte betalar 6000kr för nåt som är ett missfall 
  • Sally101
    Shatterme skrev 2023-08-03 14:17:34 följande:

Hej allihopa! 

Jag vågar mig på att skriva här, även om det känns läskigt. 

I slutet av maj fick jag ett tidigt missfall (runt vecka 6). Det var min första graviditet och tog såklart hårt på både mig och min partner. Jag fick igång min ägglossning runt 14 dagar senare och plussade (till min stora chock) vid ca BIM-2. Och jag som inte skulle testa först minst en vecka efter BIM? 🙈

Hann bli överlycklig i typ 5 sekunder innan oron trängde på. Jag är redan en väldigt oroligt lagd person från början så detta är minst sagt tufft.

Mina första symtom var molande värk i ryggslut och sidorna, dessa kvarstår och pendlare lite. Känner även hur det liksom drar och spänner lite överallt. Känner mig stel och obekväm. Utöver det är brösten svällda och ömma och min mage löper amok. 

Går idag in i vecka 6 och ska på VUL nästa onsdag för att säkerställa graviditeten i livmodern. Fick åka in till KK förra veckan för att jag var lite orolig för min värk och de vill utesluta utomkveds, även om de tvivlar på att det skulle vara fallet. Fick ta hcg-prover vid två tillfällen som visade okej stegring. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt, men svårt. Får göra mitt bästa!

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    4/4 Shatterme, 1a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

Vad kul att höra, grattis och välkommen till gruppen Hjärta
  • Lavendel94

Hej allihopa! Först, stort grattis till alla som plussat!❤️
    Jag skriver gärna in mig på listan, en Facebook grupp låter dessutom mycket bra!😊

Vi plussade i tisdags och tagit fler tester under veckan som är positiva, det känns skönt. Detta är 1a barnet och 1a graviditeten, vilket känns så otroligt spännande, men samtidigt läskigt... tänker det därför är skönt att vara med i en grupp såhär, dela tankar och få tips. Vi kommer hålla graviditeten hemlig till 2a trimestern, så behöver support!🙈 
    Än så länge mår jag bra, lite illamående som kommer och går, samma med molvärk. Sover ganska dåligt och drömmer mycket, så framförallt är jag väldigt trött... 😅

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    4/4 Shatterme, 1a barnet

5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 

• Sally101
    Lavendel94 skrev 2023-08-04 15:28:15 följande:

Hej allihopa! Först, stort grattis till alla som plussat!❤️
    Jag skriver gärna in mig på listan, en Facebook grupp låter dessutom mycket bra!😊

Vi plussade i tisdags och tagit fler tester under veckan som är positiva, det känns skönt. Detta är 1a barnet och 1a graviditeten, vilket känns så otroligt spännande, men samtidigt läskigt... tänker det därför är skönt att vara med i en grupp såhär, dela tankar och få tips. Vi kommer hålla graviditeten hemlig till 2a trimestern, så behöver support!🙈 
    Än så länge mår jag bra, lite illamående som kommer och går, samma med molvärk. Sover ganska dåligt och drömmer mycket, så framförallt är jag väldigt trött... 😅

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    4/4 Shatterme, 1a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 

Välkommen!Hjärta
  • Sandra.91.
    Sally101 skrev 2023-08-04 15:20:01 följande:
    Haha jo men det skulle vi väl kunna Glad blir så mycket lättare att svara personer och att frågor inte försvinner bland alla svar i tråden Glad

Jag öppnar en idag, hmm "Påskpynt DIY"? Så sätter jag som fråga vad man heter här, för att kunna accepteras in i gruppen Glad

Tack ja de är mycket att ta in😅🙈❤️. 

ja men de låter kanon👍🏼. Skriv sen när de är färdigt så man kan söka.😊

• Sally101
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 15:40:10 följande:

Tack ja de är mycket att ta in😅🙈❤️. 

ja men de låter kanon👍🏼. Skriv sen när de är färdigt så man kan söka.😊

BeeHappy skrev 2023-08-04 15:42:21 följande:

Håller med! Kul med en fb-grupp Skrattande

Den finns nu! Kolla instruktioner i mitt startinlägg Glad
Svar på tråden BF april 2024