• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sally101

Välkommen Candellis kusp och sarakarolina{#emotions_dlg.flower} och vad kul att du kände att du kunde lägga till dig i listan nu SeptemberB Hjärta

På tal om symtom..
    Hahaha alltså jag måste bara berätta... haft kontakt med elbolag idag pga flytt snart. Hade gråten i halsen under hela samtalet för att jag tyckte de var så omständiga, när jag la på började jag storböla....hahaha

Lyssnade på lugn musik imorse och det gick inte heller för sig, kändes som att jag skulle börja gråta på en gång.. haha Tyst

• Carabellis kusp
    sarakarolina skrev 2023-08-02 07:39:32 följande:
    Har känt mig gravid i en vecka och idag på bim så fick jag första positiva. Nervös för att det ska gå utför. Rfsu visar negativt och gjort alla dagar jag testat innan bim. Apotekets egna visade svagt positivt idag och cb digital visar gravid 1-2.

Brösten ömmar, starka dofter mår jag nästan illa av. Tål sen igår inte min mans deodorant och jag har molande värk i livmodern och helt plötsligt massa finnar i pannan. Har aldrig finnar.

Håll tummarna för mig :) 
    Digitalt känns väl ändå mest trovärdigt? Jag tycker att de är så dyra dock! Har kört vanliga tre dagar i rad nu. Apotekets egna måndag och tisdag; starkare igår än i förrgår. Idag lyckade jag till det med ClearBlue och det var ett starkt starkt plus. Tror mensen skulle komma
    imorgon. Har dålig koll efter fem år med p-piller.

vad olika det är med symtom! Jag känner ingenting!
  • Carabellis kusp
    Sally101 skrev 2023-08-02 10:33:49 följande:

Välkommen Candellis kusp och sarakarolina{#emotions_dlg.flower} och vad kul att du kände att du kunde lägga till dig i listan nu SeptemberB Hjärta

På tal om symtom..
    Hahaha alltså jag måste bara berätta... haft kontakt med elbolag idag pga flytt snart. Hade gråten i halsen under hela samtalet för att jag tyckte de var så omständiga, när jag la på började jag storböla....hahaha

Lyssnade på lugn musik imorse och det gick inte heller för sig, kändes som att jag skulle börja gråta på en gång.. haha Tyst

Tack! ❤️

Den där känsligheten är så lik PMS tycker jag. Jag är rätt känslig nu och det känns så himla overkligt med en graviditet (fast jag gjort det 2 ggr förr)
  • hallonbaten

Hej alla. Jag skriver upp mig på listan, även om det är väldigt tidigt för mig. Jag väljer att vara hoppfull om att det kommer gå vägen denna gång. Fick tidigt missfall i vecka 5-6 i våras.

Plussade nyss med Clearblue ultratidig digital. Fick ett superdupersvagt streck på testlagrets också. Är på äl+11, BIM först på lördag. Jag kommer ta ett nytt test då för att se att strecket har ökat i styrka Glad

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

• Carabellis kusp
    hallonbaten skrev 2023-08-02 11:29:32 följande:

Hej alla. Jag skriver upp mig på listan, även om det är väldigt tidigt för mig. Jag väljer att vara hoppfull om att det kommer gå vägen denna gång. Fick tidigt missfall i vecka 5-6 i våras.

Plussade nyss med Clearblue ultratidig digital. Fick ett superdupersvagt streck på testlagrets också. Är på äl+11, BIM först på lördag. Jag kommer ta ett nytt test då för att se att strecket har ökat i styrka Glad

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet

Välkommen! Hoppas det är din tur nu!
  • Sally101
    Carabellis kusp skrev 2023-08-02 11:27:34 följande:
    Tack! ❤️

Den där känsligheten är så lik PMS tycker jag. Jag är rätt känslig nu och det känns så himla overkligt med en graviditet (fast jag gjort det 2 ggr förr)
    Oj såg nu att jag stavade ditt namn fel.. det var inte meningen haha 

Ja men för min del är det snäppet värre nu än med pms, tycker ändå att det är skönt med symtomen, men drygt att ha det på jobbet, så deg blir skönt att gå på semester idag!
  • Sally101
    hallonbaten skrev 2023-08-02 11:29:32 följande:

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet

Hej och välkommen! Kul att så många hittar hit Hjärta
  • Carabellis kusp

Ingen fara! Konstigt namn jag har.

Skönt med semester! Jag har just avslutat 4 v. Dock högst flexibelt jobb.

• KiMi1114

Nä men hallå allihop.
    Imorse gjorde jag ett graviditetstest för ?skojs skull? och trodde inte det skulle visa något alls. Då jag har två barn (12 & 9 år ) sedan tidigare , ifrån ett annat förhållande, som jag plussar med

i V6-8? 
    Beräknade mensen är idag och tro det eller ej. Det visar positivt! Gjorde ett digitalt också med för att se om det andra verkligen visade rätt - trots det visade jätte starkt .

Så slänger med mig i listan idag.
    Inga känningar förutom att jag har varit sååå trött i en veckas tid.

Lite smått orolig för jag sa till sambon att ska det bli bebis för honom måste vi nog ?bruka allvar?. Jag närmar mig 35 (nästa år). Han som dock är 8år yngre har ju inte tänkt på mig som försämrar mina ägg med ålder. 
    Så spiralen åkte ut i slutet av maj och jag trodde innerligt att jag var gravid i juni- jäklar vad tuttarna spände och jag hade så ont, men mensen dök upp ?

Den blivande pappan får veta ikväll när dom större barnen gått och lagt sig  

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet

• sarakarolina
    Carabellis kusp skrev 2023-08-02 11:20:59 följande:
    Digitalt känns väl ändå mest trovärdigt? Jag tycker att de är så dyra dock! Har kört vanliga tre dagar i rad nu. Apotekets egna måndag och tisdag; starkare igår än i förrgår. Idag lyckade jag till det med ClearBlue och det var ett starkt starkt plus. Tror mensen skulle komma
    imorgon. Har dålig koll efter fem år med p-piller.

vad olika det är med symtom! Jag känner ingenting!
    Jo, jag borde lita på det digitala egentligen. Fast jag kommer nog testa igen om några dagar för att se om strecken blir starkare.

Ja, symtomen kan verkligen se annorlunda ut. När jsg väntade min son så hade knappt inga symtom alls. Om vid en annan graviditet som slutade i tidigt mf så mådde jag illa flera dagar innan jag ens fick ett plu. 
Svar på tråden BF april 2024