Inlägg från: Shatterme |Visa alla inlägg
  • Shatterme

BF april 2024

Hej allihopa! 

Jag vågar mig på att skriva här, även om det känns läskigt. 

I slutet av maj fick jag ett tidigt missfall (runt vecka 6). Det var min första graviditet och tog såklart hårt på både mig och min partner. Jag fick igång min ägglossning runt 14 dagar senare och plussade (till min stora chock) vid ca BIM-2. Och jag som inte skulle testa först minst en vecka efter BIM? 🙈

Hann bli överlycklig i typ 5 sekunder innan oron trängde på. Jag är redan en väldigt oroligt lagd person från början så detta är minst sagt tufft.

Mina första symtom var molande värk i ryggslut och sidorna, dessa kvarstår och pendlare lite. Känner även hur det liksom drar och spänner lite överallt. Känner mig stel och obekväm. Utöver det är brösten svällda och ömma och min mage löper amok. 

Går idag in i vecka 6 och ska på VUL nästa onsdag för att säkerställa graviditeten i livmodern. Fick åka in till KK förra veckan för att jag var lite orolig för min värk och de vill utesluta utomkveds, även om de tvivlar på att det skulle vara fallet. Fick ta hcg-prover vid två tillfällen som visade okej stegring. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt, men svårt. Får göra mitt bästa!

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    4/4 Shatterme, 1a barnet

5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

• Shatterme
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 09:04:05 följande:

Grattis o nu håller vi tummarna för allt ska gå bra🥰. Funderar också över att boka in ett tidigt vul, vet dock in te vart man ska höra av sej, vad man ska säga?. 

vi är ju ganska nära i BF, vad har du för symtom?. försöker också hålla lugnet, det går som de går o inget vi kan göra nåt åt❤️

Jag ringde kvinnokliniken, men fick bara en tid då jag var orolig över värk i sidan och då vill de alltid utesluta utomkved. Vad jag förstår är det enklare att boka tid privat, verkar inte så dyrt heller vad jag förstår 🧐

Känns som mina symtom förändras varje dag just nu (och allt fler tillkommer)! Molvärk som vandrar - strålar och sträcker lite överallt tycker jag, svullna och ömma bröst, trötthet. Börjat bli lite illamående nu med och hungrig hela tiden i kombination med hård och gasig mage. Extremt emotionellt labil. Sömnproblem. Ikväll efter sex med sambon och orgasm fick jag dessutom som krampaktiga sammandragningar; kändes som kraftigt mensvärk, trodde jag skulle spy. Fick initialt lite panik, väntade mig nästan störtblödning men icke. Har förstått att det kan bli så, särskilt i början, och inte är skadligt för bebis (bara jag som lider). 

Känns som att denna graviditet kommer ta kål på mitt psyke!! Är jag extra känslig för hormonerna eller något? Eller är det min oro som förstärker? 😅 

Hur är det för dig? Vad har du för symtom? 🙈🥰

• Shatterme
    Janbo skrev 2023-08-04 13:48:45 följande:
    Jag är ?inte med? i den här tråden längre då jag just nu genomgår en kemisk graviditet (v.5 missfall). Men jag ville bara säga att ditt inlägg ger mig hopp! Jag fick också missfall på min första graviditet.. ❤️ Håller alla tummar för dig och er andra.

Så ledsen för att du behöver gå igenom det ❤️ Det är ju en förlust, oavsett hur tidigt det sker, och det gör ont. 

Men så fantastiskt att ni kan bli gravida och med största sannolikhet kommer bli det igen. Det var en tröst för mig och det gick ju sen bra på själva ?bli gravid igen?-delen.

Håller alla tummar tillbaka för en hälsosam graviditet när du plussar nästa gång! ❤️

• Shatterme

Igår fick jag tyvärr missfall konstaterat, började blöda på morgonen. Två missfall i rad nu och är ju livrädd för att jag inte ?funkar?; att jag kan bli gravid men inte får behålla något. Känns otäckt att plussa igen, tänk om det slutar likadant? 

Håller tummarna för er andra ❤️

Tar bort mig från listan. 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet

• Shatterme

Tack för alla styrkekramar ❤️ Känns ändå skönt att inte vara ensam, när man googlar på det verkar det ju som att det är så ovanligt med två eller fler i rad.

Kram på er alla, håller alla mina tummar och tår för att ni får hälsosamma graviditeter ❤️❤️

• Shatterme
    Rosen3 skrev 2023-09-04 17:42:00 följande:

Hej! Kommer med dåliga nyheter och måste tyvärr lämna denna grupp. 

Var på ett till VUL idag efter två veckor. Visade som min magkänsla anade, missed ab igen. Endast en hinnsäck så avstannat i vecka 6 med ofostrig graviditet. Blir så trött, arg och ledsen. Ska tillbaka imorgon och göra upp en plan med läkaren och ev få mif och cytotec. Såklart ledsen och arg. Detta händer gång på gång. 

Hoppas det går bra för er andra och ta hand om er <3

Massa kramar från mig som också fick missfall (dock ?bara? mitt andra) ❤️ Livet är så orättvist ibland och du har all rätt att vara både trött, arg och ledsen.

Jag väljer ändå att tro att vi kommer få friska bebisar. Att allt kommer bli bra i slutändan, och är det inte bra än så är vi helt enkelt inte framme. 

Svar på tråden BF april 2024