• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • JenniferO

Hej! Jag är också beräknad 5 april. Är ju väldigt tidigt än men det känns bra. Är fjärde barnet för min del så det blir spännande. Är nervös över vad andra ska tänka..

Håller alla tummar och tår att det går hela vägen. Jag har haft molvärk sedan typ två dagar efter ägglossning denna gång. Trött men det är man väl med jobb och tre barn (2, 7 och 9 år). 

Hur känns det för dig? 

• Sally101
    JenniferO skrev 2023-07-25 14:44:20 följande:

Hej! Jag är också beräknad 5 april. Är ju väldigt tidigt än men det känns bra. Är fjärde barnet för min del så det blir spännande. Är nervös över vad andra ska tänka..

Håller alla tummar och tår att det går hela vägen. Jag har haft molvärk sedan typ två dagar efter ägglossning denna gång. Trött men det är man väl med jobb och tre barn (2, 7 och 9 år). 

Hur känns det för dig? 

Ja det är ju väldigt tidigt, okej för mig är det första barnet. Glad

Jo jag är också trött, sömnig hela tiden och låg på energi, har också väldigt ont i brösten, var tvungen att byta liggställning i sängen nu från mage till rygg för att brösten gjorde så ont.

Det känns abstrakt och overkligt, ska fortsätta ta prover också för att se det bli starkare dag för dag.

Har inte ringt någon barnmorska ännu.

Kul att vi har samma datum!
  • Sally101

Bokade tid hos barnmorska idag, blev några veckor framåt, 22 augusti. Känns väldigt spännande Hjärta

• JenniferO
    Sally101 skrev 2023-07-26 23:35:09 följande:

Bokade tid hos barnmorska idag, blev några veckor framåt, 22 augusti. Känns väldigt spännande Hjärta

Vad spännande! Jag har också funderat på att göra det men jag avvaktar lite till tror jag.. 
  • Lilja3389

Hej,

plussat också bf 4/4. Vågar inte rikt slappna av. Var gravid i maj också som slutade i missfall. 

har ett barn sedan tidigare 1,5 år. Före honom så hade jag ett MA. ska vänta någon vecka innan jag bokar tidigt ultraljud på privatklink. först efter de tänkte jag boka in mig hos barnmorskan:) 

Hoppas så de går vägen denna gången <3
    ska boka ultraljud så nära 8+0 som möjligt. Tycker de är tufft mentalt att inte veta. 

• Sally101
    Lilja3389 skrev 2023-07-27 10:05:56 följande:

Hej,

plussat också bf 4/4. Vågar inte rikt slappna av. Var gravid i maj också som slutade i missfall. 

har ett barn sedan tidigare 1,5 år. Före honom så hade jag ett MA. ska vänta någon vecka innan jag bokar tidigt ultraljud på privatklink. först efter de tänkte jag boka in mig hos barnmorskan:) 

ska boka ultraljud så nära 8+0 som möjligt. Tycker de är tufft mentalt att inte veta. 

Välkommen! Glad

Okej ja jag förstår, jag håller tummarna för att denna stannar också. Har varit gravid förut (många år sedan) men på grund av hur livet såg ut då var det inte lägligt alls och det blev en abort... Jag håller tummarna för oss alla tre (här i gruppen) nu att det här ska gå vägen Hjärta
  • JenniferO
    Lilja3389 skrev 2023-07-27 10:05:56 följande:

Hej,

Jag är också så orolig för missfall. Har tre barn sedan tidigare och alla graviditeter har gått bra och har aldrig haft något MF eller MA *peppar peppar*. Tänker därför att jag säkert kommer få det nu bara för det? Känns som något alla går igenom någon gång i livet.. 

Hur tidigt tänkte du göra ultraljud? 
  • Lilja3389
    JenniferO skrev 2023-07-27 11:41:19 följande:
    Jag är också så orolig för missfall. Har tre barn sedan tidigare och alla graviditeter har gått bra och har aldrig haft något MF eller MA *peppar peppar*. Tänker därför att jag säkert kommer få det nu bara för det? Känns som något alla går igenom någon gång i livet.. 

Hur tidigt tänkte du göra ultraljud? 
    Ja man ska väl inte oroa sig i onödan. Men är svårt. I allafall för mig.

från v8+0 kan man boka på privata klinker i västra götaland. så så nära de som möjligt:)
    sen kommer vi göra kub också. 
  • Sparks729

Hej på er ❤️
    Gick mitt första svaga positiva igår, inte börjat fira riktigt än då det är så tidigt.

Men tredje barnet, beräknad 9/4 2024.

Har två pojkar, en som är 3 år och 3 månader och en liten grabb på 1 år och 7 månader 🥰

Jag är 36 år och blev nu gravid på första försöksmånaden. 

• Sally101
    Sparks729 skrev 2023-07-28 06:57:34 följande:

Hej på er ❤️
    Gick mitt första svaga positiva igår, inte börjat fira riktigt än då det är så tidigt.

Men tredje barnet, beräknad 9/4 2024.

Har två pojkar, en som är 3 år och 3 månader och en liten grabb på 1 år och 7 månader 🥰

Jag är 36 år och blev nu gravid på första försöksmånaden. 

Hej! Vad kul, välkommen Hjärta  vad fint för er att det gick så snabbt.

Nu är vi fyra i gruppen jag undrar om vi ska göra en lista för att lättare se allas datum, så Skrattande vad tycker ni? Tänker att listan kan uppdateras löpande under tiden fler ansluter. 
Svar på tråden BF april 2024