Inlägg från: Lilja3389 |Visa alla inlägg
  • Lilja3389

BF april 2024

Hej,

plussat också bf 4/4. Vågar inte rikt slappna av. Var gravid i maj också som slutade i missfall. 

har ett barn sedan tidigare 1,5 år. Före honom så hade jag ett MA. ska vänta någon vecka innan jag bokar tidigt ultraljud på privatklink. först efter de tänkte jag boka in mig hos barnmorskan:) 

Hoppas så de går vägen denna gången <3
    ska boka ultraljud så nära 8+0 som möjligt. Tycker de är tufft mentalt att inte veta. 

• Lilja3389
    JenniferO skrev 2023-07-27 11:41:19 följande:
    Jag är också så orolig för missfall. Har tre barn sedan tidigare och alla graviditeter har gått bra och har aldrig haft något MF eller MA *peppar peppar*. Tänker därför att jag säkert kommer få det nu bara för det? Känns som något alla går igenom någon gång i livet.. 

Hur tidigt tänkte du göra ultraljud? 
    Ja man ska väl inte oroa sig i onödan. Men är svårt. I allafall för mig.

från v8+0 kan man boka på privata klinker i västra götaland. så så nära de som möjligt:)
    sen kommer vi göra kub också. 
  • Lilja3389
    SeptemberB skrev 2023-07-31 13:01:11 följande:
    Vid mitt MA och fullgångna graviditet testade jag betydligt starkare på äl+12 så ställer in mig på att det är kört! 
    Testar nästa gång om 2 dagar för att se om det blir negativt!
    Håller tummarna att de stannar <3
  • Lilja3389

Fortfarande gravid, så de känns lovande. På resande fot, när vi kommer hem tänkte jag testa igen. För att se om testerna är starkare. håller de i sig ska vi boka vul privat, inte vågat boka ännu. Vid missdallet i maj/juni, boka jag tidigt. Men nu avvaktar vi lite. Vore så skönt att få veta hur det går.

men skönt att vara på resande fot för då hinner jag inte tänka så mycket på det. 

syntom ännu trötthet och minskad aptit på frukosten. illamåendet håller sig borta än så läng. men har kommit runt v7, både när jag vänta grabben, vid MA och vid missfall. Så kommer väl om 2-3 veckor..

• Lilja3389

Vi är runt i landet och hälsar på flera vänner. De vännerna va nere hos oss strax efter senaste missfallet. Så fallit väldigt naturligt att berätta. 

Men kommer inte skylta ut med de, utan en liten nära krets som vet redan nu :) 
    för familj och andra vänner kommer vi berätta efter v12 eller kub testet. 

Svar på tråden BF april 2024