Inlägg från: SeptemberB |Visa alla inlägg
  • SeptemberB

BF april 2024

Tänkte skriva in mig i listan igår men väntade tills jag testat idag och jag tror tyvärr inte denna graviditeten går vägen 😔

Hur har era test och er stegring  sett ut före BIM? 
    Det är tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14 så det känns redan kört...

• SeptemberB
    Rödluvan93 skrev 2023-07-31 10:54:30 följande:

Hur känsliga är dom testerna från RFSU och apotekets egna?

Såhär såg mina från babyplan ut. Från toppen ÄL+10, ÄL+11 och ÄL+12. Dom har en känslighet på 10mlU/ml samma som ultra tidigt digitalt från cb 😊 

De ska ha en känslighet på 25 hcg!
  • SeptemberB
    Hejvärldenhej skrev 2023-07-31 12:44:43 följande:

Men det borde väl va lugnt September?  Om de testen är på 25? Antar att man brukar räkna med 14 dagars lutealfas som ?normalt? även fast det inte är så för de flesta? Men jag vet inte såklart, första gången för mig, men har bara tagit tidiga med 10, och idag med veckoindikator som går att ta innan bim, men säkrast från bim! Så ett streck på 25 är ändå ett streck tänker jag!!

Vid mitt MA och fullgångna graviditet testade jag betydligt starkare på äl+12 så ställer in mig på att det är kört! 
    Testar nästa gång om 2 dagar för att se om det blir negativt!
  • SeptemberB
    Sally101 skrev 2023-08-01 00:07:36 följande:
    Hej, välkommen till gruppen Hjärta Jag tog Baby Plans testa tidigt på äl+11 och det var så så svagt, har efter det haft svaga tester tom i lördags då rfsu visade positivt.

Jag har testat jättemycket och är rädd för missfall, men jag försöker tänka att det enbart tillför stress och oavsett vad som sker är det inget jag kan styra över Hjärta 

Bilden nedan är ifrån igår söndag äl+16 (morgonurin) och innan dess har det varit streck på både baby plan och rfsu, samt "gravid" på clearblue digital "vanlig" och med veckoindikator, men de strecken har inte gått att få med på bild utan att redigera, se bilden med två stickor, där är den nedre stickan baby plan testa tidigt äl+11, den övre på samma bild är rfsu, samma urin (morgonurin).
    Det är så jag tänker också att det är inget jag kan styra över så har inte testat idag (Kanske gör det om Testlagrets stickor kommer idag. De är en vecka försenade! Vill se om det är skillnad på dem och RFSU). Kommer se imorron.  Mest för att se om det ka ske är ökning eller om det blir att ta med sig mensskydd vart man än går framöver inför kommande blödning 😔

Har såklart läst allt om svaga streck och det verkar som att det bara ökar så går det bra, men det är svårt att vara positiv när båda gånger som jag har fått svaga streck ahr det inneburit att det inte gått vägen medan starkt streck var lyckat!

Håller tummarna för oss båda 😊
  • SeptemberB

Fick hen testlagrets tester (mäter från 25 hcg) idag så nu på kvällen tog jag ett för att se om det blev något utslag eller om det, som jag misstänkte, skulle vara negativt.

Fick resultatet nedan så var tvungen att ta ett rfsu också för att kontrollera?

Det är BETYDLIGT mörkare än igår (äl+12). Är nu på äl+13 och stegringen ser ju fin ut (se mina tidigare tester i tidigare inlägg) så vågar känna mig lite optimistisk...?

Har bara ett rfsu kvar nu och väntar nog med det till äl+15 för att kunna jämföra med tidigare graviditet.... 

• SeptemberB

Lägger till en till bild på RFSU (tagen efter 10 min, men inom de 30 min som du ska kolla testet.

• SeptemberB

Lägger till mig i listan nu. Mycket som kan gå fel, men måste våga hoppas nu 😊 Fick 2-3 på clearblue digital och testen nedan.

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

• SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-02 09:25:13 följande:

Låter ju väldigt lovande. Här ser det mörkt ut. Trodde verkligen att mitt test skulle öka mer än vad det gjort (Kolla bild ovan). Har fortfarande symtom.

Vilken dag är du på? 

Jag är på dag 14 efter ägglossning. Fick negativt äl+9 och sedan positivt på tester som mäter 25 hcg på äl+10. Ingen ökning på testerna äl+11 - äl+12, men igår verkade det ta fart. Hade alltså tre dagar i rad med väldigt svaga tester.
  • SeptemberB

Hur starka bör testerna vara på äl+17? Tycker de ser rätt starka ut, men när jag jämför med tidigare tester då de torkat har jag svårt att se att de har ökat?

Med första barnet fick jag nästan lika starka streck på äl+20 med rfsu men sen tog testen slut och jag testade inte mer.

Tagna inom tiden.

Torkade. Siffrorna på testerna är dag efter ägglossning.

Bästa vore nog att sluta testa men då båda mina missfall har inneburit att testen avstannat i styrka så är det svårt att låta bli 😬

• SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-06 17:58:33 följande:

Mina test verkar öka, men ännu vågar man inte ropa hej. Fick 2-3 idag på digitala testet, är i ca vecka 4+2.

Tycker dina tester är lovande! :) Vi verkar ju ha haft liknande där testerna varit riktigt sega först och sedan börjat få fart... Jag är i 4+4 tror jag. Har du några symptom?

Jag fick 2-3 på äl +14 (i onsdags) och kommer testa igen på onsdag eller torsdag och hoppas på 3+. 

Jag har roat mig med att testa olika graviditetstest och på äl +14 var teststrecket och kontrollstrecket lika starka på apotekets gravtest. På testlagrets blev de lika starka först idag (äl+18).

När (om) det digitala slår över till 3+ är det sluttestat för min del...
Svar på tråden BF april 2024