• stadskillen

Dagens dejtingklimat

Hej där, jag vet att det snackas endel om dejting o incels osv.

Jag själv använder online dejting som tinder mm. 

Upplever det som sjukt svårt, trots att jag ser bra ut som man. Har riktigt bra bilder med. Får matchningar med objektivt snygga tjejer och mer vanliga tjejer. Ibland flera om dagen nu när jag har Tinder platinum.

Av just nu 250 matches så har inte en enda bilvit dejt. Tjejer svarar sällan och knappt någon ger faktiskt försök till att engagera sig normalt i en. 

Jag vet att detta är typ normen för en man.

Men ärligt talat så är det ett helt sjukt dejtingklimat vi har idag. Man blir verkligen helt dissad som kille. Jag har testat i några år o endast gått på en handfull dejter.

Har pratat o haft tjejer på instagram/snapchat mycket men ibland är det distans som är problemet.

Men i ren allmänhet ligger problemet på hur skev marknaden är som singel kille. Jag får kämpa som fan. Kvinnor jag känner har mestadels tvärt om.

Minst 4 dejter under 6 månader har ställt in på ett veligt sätt, typ i sista sekund, från att ha varit bra stämning upp tills dess. Tjejer tar bort en från ingenstans, ghostar. Ibland är dem faktiskt elaka.

Sjukt tråkigt, jag agerar till 95% som den mogna parten, men säger ibland ifrån när folk har ghostat så jag tycker att dem borde höra och förstå hur elakt detta beteende är, speciellt när det är såpas systematiskt.

Online dejting har väl sedan dag ett varit tuffare för män, men idag är det så stor del av hur folk dejtar och försöker hitta en partner. Min erfarenhet stämmer med de flesta killar jag har pratat med om detta.

Kan tillägga att jag använt Tinder i Stockholm, malmö, göteborg, o några till.

Har träffat en fantastisk tjej där ifrån för ett tag sedan, smart, snygg(!), och bra på många sätt, men vi hade olika banor i livet just nu.

För att summera, jag är 25 och snygg(lite ryan gosling drag, också hört brad pitt, ta med nypa salt såklart), stil medveten (inte nödvändigtvis trend alltid), hygien, trevlig och socialt anpassad.

Jag vill inte heller påstå att jag satsar på tjejer över min liga, jag matchar som sagt med snygga till medel, och tjejer är allmänt kräsna på dessa appar så en match innebär att jag är snygg i deras ögon, blir nästan aldrig unmatchad nu för tiden.

Jag vet att jag delar detta problem med en stor del av singelkillar. Jag undrar bara när ska det bli en riktig debatt om denna toxiska kultur??
  • Svar på tråden Dagens dejtingklimat
  • Meddelande borttaget
  • Lodjursungen

Jag har oxå försökt med tinder men det är svårt att känna varann. Liksom när ngn kille skriver ?hej! Vad händer ikväll då? 
    eller ?hej. Hur är läget?

alltså man orkar ju inte. 

• Sk007
    Lodjursungen skrev 2023-07-19 20:44:14 följande:

Jag har oxå försökt med tinder men det är svårt att känna varann. Liksom när ngn kille skriver ?hej! Vad händer ikväll då? 

Hahaha!
    Avmatcha direkt när någon skriver så och hoppas att de lär sig.
  • FillippaFL
    Sk007 skrev 2023-07-19 19:51:56 följande:

Jag tror att väldigt många killar underskattar vikten av skriva ordentligt.
    Jag har nätdejtat i över 20 år och skulle inte påstå att jag ligger särskilt högt upp på utseendeskalan. Ändå matchar jag och går på dejter.

Jag är själv allergisk mot de som inte kan skilja på de och dem och väljer aktivt bort dessa. Jag har en del andra kriterier för att svajpa höger också, vilket gör att de jag matchar med initialt verkar vettiga.

En vanlig strategi är annars att högersvajpa på allt och sedan göra urvalet beroende på hur skrivandet går eller om fler bilder dyker upp.

Att bara utgå från bilder och försöka få till en dejt till varje pris gör det hela dömt att misslyckas.
    Lyssna på hennes behov och ha dina egna behov klara för dig själv. Vad kan du ge henne och vad kan hon ge dig?
    Finns det något gemensamt och ömsesidigt där så föreslå en dejt, annars är det bara att tacka för sig och avmatcha.

Instämmer helt! Många borde lägga MYCKET större vikt på hur de uttrycker sig. En man som uttrycker sig väl är väldigt attraktiv i mina ögon. Och ja, det är så fruktansvärt avtändande med de/dem.
  • BaraLillaJag84
    stadskillen skrev 2023-07-19 19:45:41 följande:

@BaraLillaJag84

Absolut inte, jag skriver först, jag för konversationer. 

Jag frågar om dejter. Jag är inte ett dugg passiv.

Har inga problem med att vara initiativtagaren. 

Svårt att förstå hur eran upplevelse kan vara så annorlunda.

Däremot, utbytesstudenter är supertrevliga, där får jag bra respons.

Men kanske är du född 84, vilket gör din upplevelse mycket annorlunda. Det är mycket lättare då. Kvinnorna är mer seriösa på Tinder i dessa åldrar.

Tror nog ni som kommenterar får kika lite på det som faktiskt går att säga om saken. 

Jag tar absolut era kommentarer i åtanke, och är själv en känslomänniska och har utrymme för självkritik. 

Och du föreslår dejt som typ tredje mess....? Utan att ens ha en aning om ifall det verkligen är en kvinna du chattar med?
    Fattar inte hur det kan vara svårt att se en annorlunda upplevelse. Du får fråga tjejer om dejt, vi får 30 mess dagligen om dejt, vad vi har på oss, om vi är "sugna", om man kan skicka flera bilder och blaha blaha. Vi vrakar och väljer hejvilt! Klart det är skillnad!
    Klart man var seriös i sitt försök till nätdejting då det begav sig! Att bara bli ett streck i någon hormonstinn snorunges sängstolpe tröttnade man på för läääänge sen!
  • BaraLillaJag84
    Lodjursungen skrev 2023-07-19 20:44:14 följande:

Vad ska han skriva då, tycker du...??
  • stadskillen

@BaraLillaJag84

Man kan inte ens skicka bilder på tinder :)

Löjliga påståenden du skriver, de flesta killar skriver normalt eventuellt tråkigt isåfall. Vilket hål till dejtingsida har du använt? Dina fantasier går ju runt bara så du skriver. Här pratar vi om mogen dejting. 

Jag föreslår dejt om jag känner att vi klickar?

• stadskillen

Klart jag förstår att kvinnors upplevelser är annorlunda om det var det du menade 😂 ....

Men för oss män är det svårt att få svar / dejt. 

Och jag är varken tråkig eller ett slusk när jag skriver..

Många kommentarer här som bara är känslomässiga?

Jag påstår inte heller att det finns jobbiga män på dejtingsidor. Förstår inte riktigt grejen här.

• stadskillen

Detta var inte något rop på hjälp, utan hoppades på pålästa individer som skulle tillföra något, men det mesta som kommenteras är ju överdrivet och jakt på att hitta små fel.

Så många killar jag känner som är fräscha och kompetenta som inte har samma chanser som tjejerna i våran ålder.

• glassgumman78
    stadskillen skrev 2023-07-20 02:23:58 följande:

Detta var inte något rop på hjälp, utan hoppades på pålästa individer som skulle tillföra något, men det mesta som kommenteras är ju överdrivet och jakt på att hitta små fel.

Så många killar jag känner som är fräscha och kompetenta som inte har samma chanser som tjejerna i våran ålder.

Jag förstår att du är ung nu och har ditt perspektiv utifrån hur det är nu och främst då för killar.
    Men dejtingscenen och "relationsmarknaden" har alltid varit svår.
    Under århundranden då främst för kvinnor som var helt beroende för sin försörjning att hitta någon och rent krasst är det ju så fortfarande så i många länder. Läser du historia har kvinnor alltid fram till nu varit överrepresenterade i att leva i ofrivilligt celibat...

Att hitta någon i krogvimlet var inte det lättaste heller, helst om man bodde på liten ort. 
    Som tjej upplevdes det som att killar stötte på allt medan killarna upplevde att tjejerna bara nobbades och var svåra.
    Att få en dejt efter en utekväll som ledde någonvart var inte självklart och sen fick man vänta till nästa helg i hopp om att träffa någon, om man ens kunde/ville gå ut. Gick månader och (för vissa av oss år) utan att man träffade nån som ens var en smula intressant.
    Titta på filmen Black Jack från 1990..

Jag förstår att det måste kännas tröstlöst med att inte få många matchningar och att man som kille kan känna sig nedslagen. 
    Tinder och dejtingappar är ju ett speciellt verktyg, där matchandet/nobbandet sker dygnet runt och man ges bara ögonblick av att kunna presentera sig. Galet ytligt.
    Men precis som med krogdejtandet så är det faktiskt inte enda sättet och inte det mest kvalitativa sättet att träffas.
Svar på tråden Dagens dejtingklimat