Dagens dejtingklimat
Hej där, jag vet att det snackas endel om dejting o incels osv.Jag själv använder online dejting som tinder mm.
Upplever det som sjukt svårt, trots att jag ser bra ut som man. Har riktigt bra bilder med. Får matchningar med objektivt snygga tjejer och mer vanliga tjejer. Ibland flera om dagen nu när jag har Tinder platinum.
Av just nu 250 matches så har inte en enda bilvit dejt. Tjejer svarar sällan och knappt någon ger faktiskt försök till att engagera sig normalt i en.
Jag vet att detta är typ normen för en man.
Men ärligt talat så är det ett helt sjukt dejtingklimat vi har idag. Man blir verkligen helt dissad som kille. Jag har testat i några år o endast gått på en handfull dejter.
Har pratat o haft tjejer på instagram/snapchat mycket men ibland är det distans som är problemet.
Men i ren allmänhet ligger problemet på hur skev marknaden är som singel kille. Jag får kämpa som fan. Kvinnor jag känner har mestadels tvärt om.
Minst 4 dejter under 6 månader har ställt in på ett veligt sätt, typ i sista sekund, från att ha varit bra stämning upp tills dess. Tjejer tar bort en från ingenstans, ghostar. Ibland är dem faktiskt elaka.
Sjukt tråkigt, jag agerar till 95% som den mogna parten, men säger ibland ifrån när folk har ghostat så jag tycker att dem borde höra och förstå hur elakt detta beteende är, speciellt när det är såpas systematiskt.
Online dejting har väl sedan dag ett varit tuffare för män, men idag är det så stor del av hur folk dejtar och försöker hitta en partner. Min erfarenhet stämmer med de flesta killar jag har pratat med om detta.
Kan tillägga att jag använt Tinder i Stockholm, malmö, göteborg, o några till.
Har träffat en fantastisk tjej där ifrån för ett tag sedan, smart, snygg(!), och bra på många sätt, men vi hade olika banor i livet just nu.
För att summera, jag är 25 och snygg(lite ryan gosling drag, också hört brad pitt, ta med nypa salt såklart), stil medveten (inte nödvändigtvis trend alltid), hygien, trevlig och socialt anpassad.
Jag vill inte heller påstå att jag satsar på tjejer över min liga, jag matchar som sagt med snygga till medel, och tjejer är allmänt kräsna på dessa appar så en match innebär att jag är snygg i deras ögon, blir nästan aldrig unmatchad nu för tiden.
Jag vet att jag delar detta problem med en stor del av singelkillar. Jag undrar bara när ska det bli en riktig debatt om denna toxiska kultur??