• stadskillen

Dagens dejtingklimat

Hej där, jag vet att det snackas endel om dejting o incels osv.

Jag själv använder online dejting som tinder mm. 

Upplever det som sjukt svårt, trots att jag ser bra ut som man. Har riktigt bra bilder med. Får matchningar med objektivt snygga tjejer och mer vanliga tjejer. Ibland flera om dagen nu när jag har Tinder platinum.

Av just nu 250 matches så har inte en enda bilvit dejt. Tjejer svarar sällan och knappt någon ger faktiskt försök till att engagera sig normalt i en. 

Jag vet att detta är typ normen för en man.

Men ärligt talat så är det ett helt sjukt dejtingklimat vi har idag. Man blir verkligen helt dissad som kille. Jag har testat i några år o endast gått på en handfull dejter.

Har pratat o haft tjejer på instagram/snapchat mycket men ibland är det distans som är problemet.

Men i ren allmänhet ligger problemet på hur skev marknaden är som singel kille. Jag får kämpa som fan. Kvinnor jag känner har mestadels tvärt om.

Minst 4 dejter under 6 månader har ställt in på ett veligt sätt, typ i sista sekund, från att ha varit bra stämning upp tills dess. Tjejer tar bort en från ingenstans, ghostar. Ibland är dem faktiskt elaka.

Sjukt tråkigt, jag agerar till 95% som den mogna parten, men säger ibland ifrån när folk har ghostat så jag tycker att dem borde höra och förstå hur elakt detta beteende är, speciellt när det är såpas systematiskt.

Online dejting har väl sedan dag ett varit tuffare för män, men idag är det så stor del av hur folk dejtar och försöker hitta en partner. Min erfarenhet stämmer med de flesta killar jag har pratat med om detta.

Kan tillägga att jag använt Tinder i Stockholm, malmö, göteborg, o några till.

Har träffat en fantastisk tjej där ifrån för ett tag sedan, smart, snygg(!), och bra på många sätt, men vi hade olika banor i livet just nu.

För att summera, jag är 25 och snygg(lite ryan gosling drag, också hört brad pitt, ta med nypa salt såklart), stil medveten (inte nödvändigtvis trend alltid), hygien, trevlig och socialt anpassad.

Jag vill inte heller påstå att jag satsar på tjejer över min liga, jag matchar som sagt med snygga till medel, och tjejer är allmänt kräsna på dessa appar så en match innebär att jag är snygg i deras ögon, blir nästan aldrig unmatchad nu för tiden.

Jag vet att jag delar detta problem med en stor del av singelkillar. Jag undrar bara när ska det bli en riktig debatt om denna toxiska kultur??
  • Svar på tråden Dagens dejtingklimat
  • stadskillen
    Daisy28 skrev 2023-07-19 17:54:47 följande:

Skippa internetdejting och träffa folk irl!

Internet har havererat för seriös dejting

Förstår, men liksom, jag hittar inte ens någon flört. Trots många matches... jag är öppen för allt, och är intresserad av att dejta och ha kul liksom. Så det är inte så att jag endast söker seriös relation i form av "bli ihop". :/

Därav känner jag att vi har incels och ensamma killar i sverige i stor grad verkar inte alls konstigt med tanke på hur svårt det är att träffa någon trots ansträngning på många fronter... tycker den hälsosamma debatten saknas helt. Bara prat om extremheter..

Ska flytta snart så hoppas på mer action då..
  • stadskillen
    FillippaFL skrev 2023-07-19 18:25:55 följande:

Du nämner ditt utseende ofta i inlägget. Däremot nämner du inget om vem du är. Vad du är för typ av man, vad du lever för typ av liv, vad du har för jobb, personlighet etc. Sådant väger ju faktiskt också in. Och hur du skriver till kvinnorna är jätteviktigt. Här skriver du ganska illa (särskrivningar, grammatiska fel etc.), men du kanske skriver bättre när du skriver till någon.

Det är inte meningen att vara taskig på något sätt, men jag tänker att det krävs mer än utseende. Du får matcherna, men sedan händer uppenbarligen något så att du inte kommer förbi det steget.

Hej! Ja nu pratar jag alltså om online för det mesta. 
    Att skriva mycket om sig själv på nätdejting är inte nödvändigtvis en vinnande strategi, motsatsen har visat sig skapa mer intresse. P3 Dystopia gjorde nyligen ett avsnitt om nätdejting där dem nämner detta om källa önskas.

Utseende nämner jag för det är det som är prio ett på Tinder.

Sen undrar jag vart du ser alla grammatiska fel? Min text är rättså korrekt förutom smågrejer som mm. / någon liten miss, ursäkta för det.

Inte för att avfärda din teori, men dagens ungdom skriver inte helt korrekt med varandra. Det förväntas inte heller, aldrig har jag fått en sådan kommentar.

Jag utgår från hur nätdejting funkar, och anpassar mig i ledet. Får höra att min profil är jättebra av kvinnor. Poängen är det skeva och tuffa förutsättningarna.
  • stadskillen

@Daisy28

Absolut, folk träffas och blir ihop. Men det säger väldigt lite om folks chanser till att dejta och ha kul. Vi lever i ett monogamt samhälle så att folk tillslut hittar varandra är inte så konstigt. Dock så kan det vara stor skillnad hur man spenderar sina singelperioder. 

Många fler killar är sexlösa, per statistik mer än tjejer.

Det säger väldigt lite om situationen att folk fortfarande blir ihop. 

Inceldebatten har varit fokuserad på några få 100 män som är aggressiva och finner sig i forum. 

Men har nu förflyttat sig den breda massan killar som upplever dejting som många gånger svårare än deras jämnåriga tjejer. Att man tillslut blir ihop med någon säger inget om hur giftig och svår dejtingmarknaden är som kille, och hur det påverkar ens liv tills man hittar sin fru eller sambo.

• stadskillen
    FillippaFL skrev 2023-07-19 19:04:14 följande:
    Du menar att det är dåligt att skriva om sig själv i en dejtingprofil? Det är ju skitviktigt. Det är otroligt låg kvalitet på många profiler. Förvånande faktiskt. Som att män inte ens tar sig tid att fundera ut något att skriva. Va kul att de gillar din profil så mycket. Vad är det de gillar med den? Då är det ju verkligen skumt att de inte vill träffa dig. Vad händer?

Du kan inte skilja på de/dem, vet inte när du ska skriva ihop ord och inte, stavfel och sånt. Det ger inget bra intryck, men visste inte att du var ungdom. Då kanske det inte är så konstigt.
    Säger inte att det är rätt, eller att det önskas vara så. Men det är så det ofta är på Tinder, långa texter om en själv går inte hem. Möjligen om man är 30+.

Tror du möjligen är lite äldre, då är det helt annorlunda.

Att jag är populär påstår jag inte. Möjligen för det genomsnittliga användaren. Jag skriver det för den anledningen att jag anses ha ett kapital då jag får matchningar. Om du själv inte är ung eller är man kanske du har väldigt begränsad erfarenhet av hur dejtingen funkar.

Jag tar emot din kritik. Tycker dock inte min text är såpas illa som du verkar påstå.

Åter igen, jag tror inte du har känsla av den unga dejtingmarknaden, att inte vilja ses för varje match är norm. Min poäng är att det just är normen som är problemet.
  • stadskillen
    stadskillen skrev 2023-07-19 19:14:48 följande:
    Säger inte att det är rätt, eller att det önskas vara så. Men det är så det ofta är på Tinder, långa texter om en själv går inte hem. Möjligen om man är 30+.

Tror du möjligen är lite äldre, då är det helt annorlunda.

Att jag är populär påstår jag inte. Möjligen för det genomsnittliga användaren. Jag skriver det för den anledningen att jag anses ha ett kapital då jag får matchningar. Om du själv inte är ung eller är man kanske du har väldigt begränsad erfarenhet av hur dejtingen funkar.

Jag tar emot din kritik. Tycker dock inte min text är såpas illa som du verkar påstå.

Åter igen, jag tror inte du har känsla av den unga dejtingmarknaden, att inte vilja ses för varje match är norm. Min poäng är att det just är normen som är problemet.
    Kan tilläggas att jag skriver från mobilen och här är det lite stökigt med formatet, så jag läser inte om min text så väl här nu. På tal om grammatik.
  • Meddelande borttaget
  • stadskillen

@BaraLillaJag84

Absolut inte, jag skriver först, jag för konversationer. 

Jag frågar om dejter. Jag är inte ett dugg passiv.

Har inga problem med att vara initiativtagaren. 

Svårt att förstå hur eran upplevelse kan vara så annorlunda.

Däremot, utbytesstudenter är supertrevliga, där får jag bra respons.

Men kanske är du född 84, vilket gör din upplevelse mycket annorlunda. Det är mycket lättare då. Kvinnorna är mer seriösa på Tinder i dessa åldrar.

Tror nog ni som kommenterar får kika lite på det som faktiskt går att säga om saken. 

Jag tar absolut era kommentarer i åtanke, och är själv en känslomänniska och har utrymme för självkritik. 

• stadskillen

Jag påstår inte att det inte går att träffa någon. Jag påstår att det är många gånger tuffare och att detta inte är bra och inte alls hälsosamt. 

Därav känner jag att det är lite onödigt att säga emot det som redan är bevisat vara en svårhet.

• stadskillen

Jag förstår också att man har olika erfarenheter. Att man kan ha otur såväl som tur. 

• Meddelande borttaget
  • stadskillen

@BaraLillaJag84

Man kan inte ens skicka bilder på tinder :)

Löjliga påståenden du skriver, de flesta killar skriver normalt eventuellt tråkigt isåfall. Vilket hål till dejtingsida har du använt? Dina fantasier går ju runt bara så du skriver. Här pratar vi om mogen dejting. 

Jag föreslår dejt om jag känner att vi klickar?

• stadskillen

Klart jag förstår att kvinnors upplevelser är annorlunda om det var det du menade 😂 ....

Men för oss män är det svårt att få svar / dejt. 

Och jag är varken tråkig eller ett slusk när jag skriver..

Många kommentarer här som bara är känslomässiga?

Jag påstår inte heller att det finns jobbiga män på dejtingsidor. Förstår inte riktigt grejen här.

• stadskillen

Detta var inte något rop på hjälp, utan hoppades på pålästa individer som skulle tillföra något, men det mesta som kommenteras är ju överdrivet och jakt på att hitta små fel.

Så många killar jag känner som är fräscha och kompetenta som inte har samma chanser som tjejerna i våran ålder.

Svar på tråden Dagens dejtingklimat