stadskillen skrev 2023-07-19 19:14:48 följande:
Säger inte att det är rätt, eller att det önskas vara så. Men det är så det ofta är på Tinder, långa texter om en själv går inte hem. Möjligen om man är 30+.
Tror du möjligen är lite äldre, då är det helt annorlunda.
Att jag är populär påstår jag inte. Möjligen för det genomsnittliga användaren. Jag skriver det för den anledningen att jag anses ha ett kapital då jag får matchningar. Om du själv inte är ung eller är man kanske du har väldigt begränsad erfarenhet av hur dejtingen funkar.
Jag tar emot din kritik. Tycker dock inte min text är såpas illa som du verkar påstå.
Åter igen, jag tror inte du har känsla av den unga dejtingmarknaden, att inte vilja ses för varje match är norm. Min poäng är att det just är normen som är problemet.
Jag skrev inte att man ska ha långa texter. Men man ska ha en bra profiltext. Helt klart! Nej, dina antaganden stämmer inte. Har nätdejtat själv, har dessutom jobbat som Sverige-ansvarig för en dejtingsajt och har därför ganska god inblick i hur det ser ut, och nej, jag är inte äldre. Jag är dessutom med i en tjejgrupp på FB där detta ofta diskuteras och ser vad andra skriver och tycker (mest unga tjejer för övrigt).
Hur menar du att du har kapital om du inte får till dejter? Matcher som leder till ingenting har ju inget värde i verkligheten. Jag får känslan att du vill skylla ditt misslyckande på något annat, så lägger ner här. Tror att du måste tänka om, men önskar dig lycka till.