• FillippaFL

Dagens dejtingklimat

Du nämner ditt utseende ofta i inlägget. Däremot nämner du inget om vem du är. Vad du är för typ av man, vad du lever för typ av liv, vad du har för jobb, personlighet etc. Sådant väger ju faktiskt också in. Och hur du skriver till kvinnorna är jätteviktigt. Här skriver du ganska illa (särskrivningar, grammatiska fel etc.), men du kanske skriver bättre när du skriver till någon.

Det är inte meningen att vara taskig på något sätt, men jag tänker att det krävs mer än utseende. Du får matcherna, men sedan händer uppenbarligen något så att du inte kommer förbi det steget.

• FillippaFL
    stadskillen skrev 2023-07-19 18:47:04 följande:
    Hej! Ja nu pratar jag alltså om online för det mesta. 
    Att skriva mycket om sig själv på nätdejting är inte nödvändigtvis en vinnande strategi, motsatsen har visat sig skapa mer intresse. P3 Dystopia gjorde nyligen ett avsnitt om nätdejting där dem nämner detta om källa önskas.

Utseende nämner jag för det är det som är prio ett på Tinder.

Sen undrar jag vart du ser alla grammatiska fel? Min text är rättså korrekt förutom smågrejer som mm. / någon liten miss, ursäkta för det.

Inte för att avfärda din teori, men dagens ungdom skriver inte helt korrekt med varandra. Det förväntas inte heller, aldrig har jag fått en sådan kommentar.

Jag utgår från hur nätdejting funkar, och anpassar mig i ledet. Får höra att min profil är jättebra av kvinnor. Poängen är det skeva och tuffa förutsättningarna.
    Du menar att det är dåligt att skriva om sig själv i en dejtingprofil? Det är ju skitviktigt. Det är otroligt låg kvalitet på många profiler. Förvånande faktiskt. Som att män inte ens tar sig tid att fundera ut något att skriva. Va kul att de gillar din profil så mycket. Vad är det de gillar med den? Då är det ju verkligen skumt att de inte vill träffa dig. Vad händer?

Du kan inte skilja på de/dem, vet inte när du ska skriva ihop ord och inte, stavfel och sånt. Det ger inget bra intryck, men visste inte att du var ungdom. Då kanske det inte är så konstigt.

• FillippaFL
    stadskillen skrev 2023-07-19 19:14:48 följande:
    Säger inte att det är rätt, eller att det önskas vara så. Men det är så det ofta är på Tinder, långa texter om en själv går inte hem. Möjligen om man är 30+.

Tror du möjligen är lite äldre, då är det helt annorlunda.

Att jag är populär påstår jag inte. Möjligen för det genomsnittliga användaren. Jag skriver det för den anledningen att jag anses ha ett kapital då jag får matchningar. Om du själv inte är ung eller är man kanske du har väldigt begränsad erfarenhet av hur dejtingen funkar.

Jag tar emot din kritik. Tycker dock inte min text är såpas illa som du verkar påstå.

Åter igen, jag tror inte du har känsla av den unga dejtingmarknaden, att inte vilja ses för varje match är norm. Min poäng är att det just är normen som är problemet.
    Jag skrev inte att man ska ha långa texter. Men man ska ha en bra profiltext. Helt klart! Nej, dina antaganden stämmer inte. Har nätdejtat själv, har dessutom jobbat som Sverige-ansvarig för en dejtingsajt och har därför ganska god inblick i hur det ser ut, och nej, jag är inte äldre. Jag är dessutom med i en tjejgrupp på FB där detta ofta diskuteras och ser vad andra skriver och tycker (mest unga tjejer för övrigt).

Hur menar du att du har kapital om du inte får till dejter? Matcher som leder till ingenting har ju inget värde i verkligheten. Jag får känslan att du vill skylla ditt misslyckande på något annat, så lägger ner här. Tror att du måste tänka om, men önskar dig lycka till.

• FillippaFL
    Sk007 skrev 2023-07-19 19:51:56 följande:

Jag tror att väldigt många killar underskattar vikten av skriva ordentligt.
    Jag har nätdejtat i över 20 år och skulle inte påstå att jag ligger särskilt högt upp på utseendeskalan. Ändå matchar jag och går på dejter.

Jag är själv allergisk mot de som inte kan skilja på de och dem och väljer aktivt bort dessa. Jag har en del andra kriterier för att svajpa höger också, vilket gör att de jag matchar med initialt verkar vettiga.

En vanlig strategi är annars att högersvajpa på allt och sedan göra urvalet beroende på hur skrivandet går eller om fler bilder dyker upp.

Att bara utgå från bilder och försöka få till en dejt till varje pris gör det hela dömt att misslyckas.
    Lyssna på hennes behov och ha dina egna behov klara för dig själv. Vad kan du ge henne och vad kan hon ge dig?
    Finns det något gemensamt och ömsesidigt där så föreslå en dejt, annars är det bara att tacka för sig och avmatcha.

Instämmer helt! Många borde lägga MYCKET större vikt på hur de uttrycker sig. En man som uttrycker sig väl är väldigt attraktiv i mina ögon. Och ja, det är så fruktansvärt avtändande med de/dem.
Svar på tråden Dagens dejtingklimat