Inlägg från: BaraLillaJag84 |Visa alla inlägg
  • BaraLillaJag84

Dagens dejtingklimat

Det låter ju lite som att du bara sitter och väntar på att kvinnorna ska flockas för att du ser så förbaskat bra ut? Är du medveten om könsfördelningen på t.ex Tinder? Kvinnor jagar inte män, de behöver inte det. De låter sig jagas. Som man får man räkna med att vara drivande, få korta svar (för att tjejer mest sitter och väntar på att sexsnacket ska börja, vilket majoriteten inte uppskattar så varför ens lägga energi?), tills du har visat att du är en genuint trevlig och ödmjuk man och ett visst intresse kanske kan väckas. Random kvinna sitter inte och väntar på just dig och är nyfikna och bubblar av frågor till dig så snart du hälsar. Det är ett hårt jobb!
    Kan säkert kännas orättvist, men that's live, om du ska hänga på såna ställen!

• BaraLillaJag84
    stadskillen skrev 2023-07-19 19:45:41 följande:

@BaraLillaJag84

Absolut inte, jag skriver först, jag för konversationer. 

Jag frågar om dejter. Jag är inte ett dugg passiv.

Har inga problem med att vara initiativtagaren. 

Svårt att förstå hur eran upplevelse kan vara så annorlunda.

Däremot, utbytesstudenter är supertrevliga, där får jag bra respons.

Men kanske är du född 84, vilket gör din upplevelse mycket annorlunda. Det är mycket lättare då. Kvinnorna är mer seriösa på Tinder i dessa åldrar.

Tror nog ni som kommenterar får kika lite på det som faktiskt går att säga om saken. 

Jag tar absolut era kommentarer i åtanke, och är själv en känslomänniska och har utrymme för självkritik. 

Och du föreslår dejt som typ tredje mess....? Utan att ens ha en aning om ifall det verkligen är en kvinna du chattar med?
    Fattar inte hur det kan vara svårt att se en annorlunda upplevelse. Du får fråga tjejer om dejt, vi får 30 mess dagligen om dejt, vad vi har på oss, om vi är "sugna", om man kan skicka flera bilder och blaha blaha. Vi vrakar och väljer hejvilt! Klart det är skillnad!
    Klart man var seriös i sitt försök till nätdejting då det begav sig! Att bara bli ett streck i någon hormonstinn snorunges sängstolpe tröttnade man på för läääänge sen!
  • BaraLillaJag84
    Lodjursungen skrev 2023-07-19 20:44:14 följande:

Jag har oxå försökt med tinder men det är svårt att känna varann. Liksom när ngn kille skriver ?hej! Vad händer ikväll då? 
    eller ?hej. Hur är läget?

alltså man orkar ju inte. 

Vad ska han skriva då, tycker du...??
  • BaraLillaJag84
    Lodjursungen skrev 2023-07-20 05:54:33 följande:
    Liksom vad ger de att skriva så?  Det slutar med en ändlöst lång konversation i dagar om hur mår då, har du haft en bra dag? öhhh okeeej. Jag bryr mig inte, jag känner inte personen. Så man vill ju ha lite djupare. Vem är du, vad gillar du, vad gillar du inte. Osv osv osv så man ser om de är värt att ta en dejt eller inte
    Så olika det kan vara! Jag blockar såna boring anställningsintervju-frågor! "Vem är du", vad önskar man egentligen för svar?? "Vad gillar du" är ofta en kamouflerad sex-fråga. Som går att efterhandskonstruera om man inte får det svar man önskar.
    Som sagt anställningsintervju. Tror man verkligen att man ska få ärliga svar på sånt där trams?? Klart alla anser sig som guds bästa barn! Blir väldigt road av de som anser att utseende är det viktigaste under "Vem är du"-tramset.
    Betydligt roligare med innovativa människor med lite fantasi! Som sett någon detalj i presentationen som visar att de verkligen läst och funnit något som liknar intresse i just min presentation!
    Lite som om man skulle träffas irl. Man går ju knappt fram på krogen och bara "Öhh, vem är du???".
  • BaraLillaJag84
    exandthecity skrev 2023-07-25 09:59:36 följande:
    Va! inte? Det var ju så jag träffade mamman till mina barn. Nu får jag kanske tänka om... =D 
    Tjaa, jag bad min karl dra åt helvete första gången vi sågs då han kom in på jobbet och domderade och hade noll koll så alla sätt KAN ju vara bra... ! 😄
Svar på tråden Dagens dejtingklimat