Inlägg från: Anonym (NEJ!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NEJ!)

Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?

KillBill skrev 2023-07-15 15:42:04 följande:

Bara så att jag vet var jag har dig. Anser du att det handlade om antisemitism när sverigedemokrater på 90-talet brände judisk litteratur?

Wow, en vidöppen dörr till du står och slår på. Herregud så urbota korkat inlägg. Den antisemitism, i meningen snörräta nazism Vera och co utövade och jag demonstrerade mot i Skåne som tonåring, är givetvis inget föremål för tolkning om det skulle kunna vara nazism eller inte. Är du verkligen själv så tveksam så är du mer än lovligt tappad. Tur att vi har yttrandefrihet så du får producera dessa ihåliga inlägg. 

Det är mottagaren för provokationen som inte har den nära koppling som offer du vill påskina, inte huruvida SD och Stram kurs är såta vänner, det är en öppen dörr och ickefråga. 

Och var har vi dig? Ditt undvikande kan hittills inte tolkas som annat än att du vill se en inskränkning av även den iranska kvinnans rätt att i Sverige manifestera brännandes en slöja, eller varför inte en koran.

Har du förresten lärt dig vad kontext är nu? Så du inte blandar ihop det med avsikt. Du gillar att svänga dig med uttryck, om än inte jättesvåra, men bildningen haltar ändå.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (NEJ!)
    Tow2Mater skrev 2023-07-15 16:44:55 följande:
    Ja det tycker jag. Men jag skulle anse henne mycket modig och hedervärd om hon gör det i Iran. Det är där de behöver stå upp för att förändra.
    Det är en beklagansvärd inställning att du vill inskränka yttrandefriheten för de kvinnor som flytt och att de inte lagligen skulle få stödja sina egna med samma symboliska handlingar. Sorgligt att läsa.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-07-19 10:22:06 följande:

Du kan börja med att besvara den fråga som du hitintills vägrat svara på.  

Anser du eller anser du inte att det var frågan om antisemitism när sverigedemokrater i mitten av 90-talet brände judisk litteratur? Om du är osäker på vilken händelse som jag åsyftar kan du kolla mitt första inlägg i tråden.

Svar finns i både de inlägg du fått raderade för att du får kritik och de som är kvar. Senast #81. Ytterligare ledtrådar som kan loopas oändligt: Undras vad en motdemonstrant till Vera och co är för nåt'... 

Undrar varför du vägrar bekänna färg (eller är du kanske osäker?) i frågan om en kvinna ska få demonstrera brännandes sin slöja. Trampa på den? Riva sönder? Kasta "med missaktning"? Avsiktligt låta den blåsa iväg på allmän plats?

Läs nu Dokus ypperliga text. Kommentera gärna.

• Anonym (NEJ!)
    nihka skrev 2023-07-20 10:07:00 följande:
    Hur tänkte du nu? Nej, det är ingen krigshandling så länge inte attacken kommer från de styrande i landet.
    Som väntat: Kastar ut ambassadören. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-07-20 15:17:17 följande:

Du kanske tycker att det är lustigt men du har tidigare konsekvent undvikit att ge ett rakt svar på frågan.

Du drar en parallell mellan Sverigedemokraterna på 90-talet och 30-talets stöveltramp. Jag tolkar dig som att du anser att det handlade om antisemitism när Sverigedemokraterna brände judisk litteratur på -90 talet.

Antisemitism är en form av rasism och vi bör då kunna vara överens om att även brännandet av böcker som är kopplade till andra folkgrupper riskerar att betraktas som rasism (självklart beroende på sammanhanget).

Rena rama dumheter, det har jag inte. Jag har varit tydlig med att jag inte anser att din parallell från scenario 1 gnm 2, till 3, håller det mått du menar att det gör, särskilt beträffande måltavlans beskaffenhet i scenario 3. Av detta försöker du dig på någon diskussion om scenario 1 och 2, helt utan legitim måltavla i tråden eller i mina inlägg, Oerhört fult. Jag har varit extra tydlig med just dig att du sysslar med ickefrågor ur det jag skrivit. Bl.a kallat det "öppna dörrar". 

Det har stått helt på läsförmåga, inte någon otydlighet från mig att du tröskar på i oförstånd.

Jag har nämligen, och tydligt uttryckt, att jag är högst oenig med dig om att vi ska ha hädelselagar i Sverige och har påtalat att muslimer inte är en folkgrupp, varför jag är oenig i den otvetydiga parallell du vill dra till hur antisemitism utövas. Det helt obegripligt hur du ur detta får till en diskussion om mig och antisemitism. En halmgubbe av rang och alldeles för låg intellektuell nivå.

Varför duckar du frågan om var du står i övriga offentliga protester mot islams påbud? 
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-07-20 16:33:17 följande:

Ok så svaret är att du INTE anser det handla om antisemitism när Sverigedemokraterna brände judiska böcker på 90-talet. Bra. då vet jag och andra i tråden var vi har dig.

PS. Jag har i flera inlägg förklarat att sammanhanget avgör om en protest bryter mot lagar såsom hets mot folkgrupp eller förargelseväckande beteende.  Sverigedemokraternas bokbål på 90-talet bröt definitivt mot dessa lagar och kanske skulle polisen kunna använda dessa lagar mot vissa av dem som utryckt hat mot muslimer också.  

tv.aftonbladet.se/video/137315/bokbaal-med-sverigedemokraterna-branner-judisk-litteratur

Vilket lågvattenmärke. Du svarar "goddag yxskaft" på ett glasklart inlägg om att jag anser att din parallell till dagens aktioner inte håller måttet. Om du skriver i en tråd om löpning och framför dina synpunkter på barfotaskor skulle du säkert uppskatta om folk i tråden konstaterade att du skrivit att du anser att det borde vara tillåtet för dig att blotta sig för löpare och att de nu vet "var de har dig". Din nivå är fortfarande för låg och ointressant för mig men gott att veta att du inte utvecklats.
Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?