Inlägg från: Anonym (NEJ!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NEJ!)

Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?

KillBill skrev 2023-08-13 10:05:24 följande:

Vilket svammel. Jag försvarar överhuvudtaget inte religiöst förtryck eller terror och detta förstås oavsett om utövaren är kristen, muslim eller tillhör någon annan religion (själv är jag ateist).  Du måste vara blind om du inte förstår att det handlar om islamofobi när Rasmus Paludan bränner koraner.  Timbro konstaterar till exempel att det i grunden handlar om hat mot muslimer.

timbro.se/smedjan/hogern-underskattar-koranbranningarnas-kraft/

"Rasmus Paludans politiska gärning grundar sig i ett besinningslöst hat mot muslimer"

Svamlaren är du själv, en oerhört repetitiv och trångsynt svamlare. Varför är du helt ointresserad av den antisemitism som etablerar sig i Sverige bland muslimer, väl understödd av vänstern? Oärlig och tunn argumentation du försöker dig på mot mig för mina inlägg, liksom länkar, gäller förstås spridandet av en bild att islamofobi är utbredd och att den bilden har islamistisk motiv, inte huruvida R.P. - självklart för ett dagisbarn - avskyr muslimer. Du går den lätta vägen, och är tämligen oärlig i din argumentation.

Nej, Barabash imponerar inte. Hon begår tex vissa ickeislamisters okunniga argumentationsfel Löwenmark pekat på - att gömma problematiken med politiserad islam och att kalla all kritik eller begränsning "islamofobi", när det precis som Löwenmark visar är särlagstiftning som är målet för islamismen.
    Ur din länk:

"Låt oss en gång för alla begrava argumentet att en koranbränning är ett likställa med en bibelbränning. De två skrifterna har olika roller och behandlas olika inom religionerna. Dessutom har inte svenskar samma relation till bibeln som många troende muslimer har till koranen."

Undrar vidare vad du, fascist- och nazistupplysare tänker bidra med on topic i mina inlägg om hela bilden av antisemitismens utbredning i Sverige. Har inte sett en enda länk eller inlägg från dig om imamers hatpredikan, MB:s politiska infiltrering och finanser osv i Sverige.

Är det din politiska hemvist som utgör hindret för att fullt ut upplysa om antisemitismen eller är det något annat? Du verkar ju vilja profilera dig som något slags upplysare, inte vänstervän av islamismen som det framstår som nu?

• Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 11:31:40 följande:

Jag är definitivt inte ointresserad av antisemitism. Tvärtom är jag en av de flitigaste skribenterna i en av de trådar på FL som handlar om antisemitism. Du däremot har varit osynlig i den tråden.

Att du inte förstår att Rasmus Paludan koranbränningar handlar om islamofobi är talande. Den som är påläst vet att Rasmus Paludan leder ett politiskt parti som förespråkar etnisk rensning av icke-västliga personer och som pekar ut Islam och muslimer pekas ut som det stora samhällsproblemet. Som sagt, Sveriges utrikesminister Tobias Billström (m) klassar koranbränningarna som islamofobiska och självklart har han rätt.

Nej, du är bara flitig skribent om den nynazistiska och nyfascistiska antisemitismen med "vit aktör". Jag skriver både om dessa och andra aktörer, i den tråden m.fl. Varför gör inte du det, om du nu står där du påstår? Du framstår alltid som bedrägligt selektiv och som tillhörande den vänsterfalang som bl.a mobbat ut Nalin och "Soffan".

Nej, felhukandeTobias borde lära sig av äkta vänsterfeminister och liberalfeminister, inte deras mobbande "feminist"-systrar och islamister i stort sett alla partier, samt titta på den franska utredning Löwenmark refererar till. Det borde du med, samt förkovra dig i Muslimska Brödraskapet utbredning och antisemitism. Du är väldigt svår att ta på allvar då du aldrig varit "ivrig" på den bollen. Du verkar i bästa fall ointresserad och okunnig, i sämsta stödjare av en viss sorts politiskt motiverad antisemitism och rasism.
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 12:25:00 följande:

Att antisemitism i huvudsak bör diskuteras trådar om antisemitism förstår de flesta så välkommen in i matchen i rätt tråd.  Om du vill diskutera muslimska brödraskapet så föreslår jag att du startar en tråd om detta,

Du är ju inte ens i matchen i den här tråden med dina referenser, och har därför fått hjälp av mig att bredda dina insikter i nazismen.

Givetvis har MB i tråden att göra. Det är ju islamismens allians med nazismen sedan ett sekel som blir högintressant när du själv är så tänd på nazistkopplingar. Men konstigt nog är du ju inte det på alla nazistkopplingar i ämnet för tråden. Du  har helt klart, återigen, och som jag sa positionerat dig som islamismens naiva(det hoppas jag) förkämpe.
    KillBill skrev 2023-08-13 13:01:50 följande:

Du måste hålla två tankar i huvudet samtidigt. Jag har aldrig förnekat att det kan finnas andra syften för att bränna koranen. Exempelvis Sverigedemokraten som springer Putins ärenden för att stoppa Sveriges Natomedlemskap, Sverigedemokraten som vill ha ett permanent uppehållstillstånd eller Sverigedemokratens kupan som springer den Iranska statens ärenden.

Läs mer här: www.expressen.se/ledare/hanif-bali/sluta-goda-ayatollornas-svenska-fotsoldater/

Om läser vad jag skrivit i tråden så ser du att jag företräder dem som anser att man måste se till kontexten när man bedömmer om en koranbränning är legitim. 
    Och för någon vecka sedan kom ju kontexten (fast du använder fortfarande ordet fel) du inte ville ta ställning till, med ett annat konkret exempel: Rivjärnet och Koranen i protest mot kvinnoförtrycket. Vad säger du om den "kontexten"? Hur går det att hålla den tanken i huvudet, "antinazisten"?
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 13:01:50 följande:
    Om läser vad jag skrivit i tråden så ser du att jag företräder dem som anser att man måste se till kontexten när man bedömmer om en koranbränning är legitim. 
    Företräder?? Åh herregud OskyldigFoten i munnen Ja, den lille freud:en sa allt om självbilden *ASG*
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 16:38:09 följande:
    Jag visar att jag står upp mot antisemitism och det gäller oavsett från vilket håll antisemitismen kommer. På samma sätt står jag upp mot islamofobi och annan rasism. 

Nej, det har du verkligen aldrig visat. Du lyfter den enkla antisemitismen, dvs enkel såtillvida att den redan ingår i någon slags allmänbildning hos gemene man om vit högerextremism. Det blir lite som att klippa in en länk och en bild för att förtydliga vilken partiledare du nämnt vid namn. Du verkar tro att det är något slags "ta-daaaa" och "dra-ner-brallorna"-fenomen du sysslar med. Det är pinsamt okunnigt, oförskämt, och framförallt är det oerhört banala inlägg som växlar mellan självklarheter alla vet eller en oerhört grund argumentation som också ursäktar islamismen.Du imponerar icke. Du framstår inte alls som motståndare till all antisemitism och rasism, tvärtom faktiskt och då i mycket hög grad.

KillBill skrev 2023-08-13 17:58:57 följande:

Jag tycker att all antisemitism är förkastlig men eftersom många andra bara kritiserar antisemitism som folk i arabvärlden gör sig skyldiga till väljer jag att lyfta fram den antisemitism som kommer från SD och andra inom ytterhögern. På så sätt belyser vi tillsammans all form av antisemitism. Jag har inte sett särskilt mycket kritik från dig mot antisemitism från SD/ytterhögern men det innebär inte att jag tror att du står bakom sådan. 

Verkligen struntprat om "många andra". Det förhåller sig precis tvärtom. Det finns en bred kunskap hos svenskar om SD, NMR, AfS. Kunskapen om de islamister vars ärenden den självförhärligande wokesvensken går, är däremot tämligen grund. Som i ditt eget fall, och något slags "tillsammans" är du den siste att kunna stoltsera med att ha visat på.

Du kanske inte är så gammal att du var med på den tiden vi medelålders demonstrerade, protesterade mot nynazism, apartheid och stod upp för och i den antirasistiska rörelsen. Det är både förolämpande och förhindrande i diskussionen när du försöker insinuera saker och avleda från antisemitismen i bla vänstern och från bedrövligt många muslimer.

Du verkar gravt okunnig om att de flesta hatbrott mot judar i Europa har en ung muslimsk gärningsman. 

• Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 22:12:25 följande:

Du som inte ens postat inlägg i den aktuella tråden borde kanske göra det innan du kritiserar andra?

För övrigt så är det många SD väljare som inte förstår eller har förstått vad partiet har för politiker. Inte ens partiledaren har ju koll på detta. Jimmie Åkesson gick ut före valet 2022 och lovade att alla nazister var borta från partiets valsedlar men så var det naturligtvis inte.

Jag har nog postat i de flesta antisemit-trådar, inkl Sd-trådar, vilken du nu menar. Läser desto mer och ser ingen ändring i hur du profilerat dig som en apologet för de andra ihärdiga antisemiterna än NMR och SD.

Nu är det ju framförallt de som exponerar och diskuterar antisemitismen i islamismen och även i den på ytan rumsrena islam och i vänstern, som du vill servera självklarheter om SD. Dvs skribenter som är brett insatta i antisemitism över lag. Det har inte undgått någon vad du sysslar med. Det är förresten många år sedan jag själv slutade att "förvåna" okunniga om SD:s 90-tals-aktiviteter. Den kunskapen är s.a.s ute, spridd och känd och behöver mest fyllas på med mediaexponering och delning av nya skandaler.

Nej, du hade inget att komma med ser jag. Bara lite plattityder och undanflykter. Jag är alldeles för påläst för att du eller den där andre med en wikilänk på ett snöre i halsen ska kunna komma undan med ert skitsnack. 
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 22:05:18 följande:

Här finns ett bra bibelcitat som förklarar syftet med att lyfta fram högerkrafternas antisemitism i den tråd som du pratar om.

Lukasevangeliet 6:41-42

Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? Hur kan du säga till din broder: Broder, låt mig ta bort flisan ur ditt öga, när du inte ser bjälken i ditt eget öga? Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta bort flisan ur din broders öga.

Vilken desperation när det går upp även för dig att din argumentation går åt helvete. Är det här någon slags dålig variant av "När fan blir gammal blir han religiös"?
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 23:02:00 följande:
    Ja vi pratar om den antisemittråd  av RebeckaZ70 som du hittar i politikforumet. Jag kan inte se att du postat något i den tråden..
    Att du "inte kan se det" har väldigt lite att göra med hur det förhåller sig. Du kan ju inte ens se hur det förhåller sig med antisemitismen i vänstern. Det kan vi se på dina inlägg. Lätt.
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2023-08-13 23:11:02 följande:

Varför vågar du inte uppträda med ditt riktigt nick i den här tråden?

Nu är du på väg ner i dyn igen. Du klarar alltså inte att bemöta argumenten.

Är du ännu inte bekant med hoten från alla sorters antisemiter har du inte debatterat särskilt mycket mot eller om de farligaste. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?