Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Vilket svammel. Jag försvarar överhuvudtaget inte religiöst förtryck eller terror och detta förstås oavsett om utövaren är kristen, muslim eller tillhör någon annan religion (själv är jag ateist). Du måste vara blind om du inte förstår att det handlar om islamofobi när Rasmus Paludan bränner koraner. Timbro konstaterar till exempel att det i grunden handlar om hat mot muslimer.
timbro.se/smedjan/hogern-underskattar-koranbranningarnas-kraft/
"Rasmus Paludans politiska gärning grundar sig i ett besinningslöst hat mot muslimer"
Svamlaren är du själv, en oerhört repetitiv och trångsynt svamlare. Varför är du helt ointresserad av den antisemitism som etablerar sig i Sverige bland muslimer, väl understödd av vänstern? Oärlig och tunn argumentation du försöker dig på mot mig för mina inlägg, liksom länkar, gäller förstås spridandet av en bild att islamofobi är utbredd och att den bilden har islamistisk motiv, inte huruvida R.P. - självklart för ett dagisbarn - avskyr muslimer. Du går den lätta vägen, och är tämligen oärlig i din argumentation.
Nej, Barabash imponerar inte. Hon begår tex vissa ickeislamisters okunniga argumentationsfel Löwenmark pekat på - att gömma problematiken med politiserad islam och att kalla all kritik eller begränsning "islamofobi", när det precis som Löwenmark visar är särlagstiftning som är målet för islamismen.
Ur din länk:
"Låt oss en gång för alla begrava argumentet att en koranbränning är ett likställa med en bibelbränning. De två skrifterna har olika roller och behandlas olika inom religionerna. Dessutom har inte svenskar samma relation till bibeln som många troende muslimer har till koranen."
Undrar vidare vad du, fascist- och nazistupplysare tänker bidra med on topic i mina inlägg om hela bilden av antisemitismens utbredning i Sverige. Har inte sett en enda länk eller inlägg från dig om imamers hatpredikan, MB:s politiska infiltrering och finanser osv i Sverige.
Är det din politiska hemvist som utgör hindret för att fullt ut upplysa om antisemitismen eller är det något annat? Du verkar ju vilja profilera dig som något slags upplysare, inte vänstervän av islamismen som det framstår som nu?