Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 21:33:31 följande:
    Forumets egen white knight. Män skall anpassa sig till kvinnor men kvinnor duger som de är.
    Sånt incel-tugg du kör med. Ska du inte börja med "red-pill black-pill" "betas" "stacys" eller whatever .
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hester) skrev 2024-01-10 14:19:46 följande:

Nej, ingen förtjänar att vara incel, det är någonting man väljer att vara.

Jag håller med. Fast med vinklingen att då gör man sig förtjänt av det om man väljer att anamma incels subkultur.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-10 22:41:13 följande:

Svara bara på min fråga...

Är din fråga på riktigt "vad vinner samhället på om det går åt helvetet för unga män"?
    Fan vad korkat. Hela den här diskussionen är så jävla lågintelligent.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-15 11:27:43 följande:
    Det är bara du som gör en sån uppdelning där du vill komma undan genom att bara prata om "misogyna". När Cloffe skrev att incels uppfattas som otrevliga av omgivningen och därför blir bortvalda inkluderade han alla incels. Det är utgångspunkten för diskussionen, inte din påhittade uppdelning.
    Ja. Alla incels. Tycker inte att en man som är ensam automatiskt kvalificeras som incel. Du är en incel enligt den här definitionen.

Incel (/??ns?l/ IN-sel; a portmanteau of "involuntary celibate"[1]) is a term closely associated with an online subculture of people (mostly white,[2] male, and heterosexual[3]) who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[4][5][6] Originally coined as "invcel" around 1997 by a queer Canadian female student known as Alana, the spelling had shifted to "incel" by 1999,[7][8] and the term later rose to prominence in the 2010s.

The subculture is often characterized by deep resentment, hatred, hostility, sexual objectification, misogynymisanthropyself-pity and self-loathingracism, a sense of entitlement to sex, blaming of women and the sexually successful for their situation (which is often seen as predetermined due to biological determinismevolutionary genetics or a rigged game), a sense of futility and nihilismrape culture, and the endorsement of sexual and nonsexual violence against women and sexually active people

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-15 17:20:16 följande:
    Din definition av en incel är alltså att du tycker illa om personen och den personens åsikter. Det funkar inte att ha en sån definition.

Kan man säga att bara den som går i prideparaden är homosexuell eller att bara den som går till kyrkan är religiös i såna fall?
    Pratar du om definitionen från Wikipedia? Vem gillar en sån här person? Inte kvinnor i alla fall.
    -Burn.

The subculture is often characterized by deep resentment, hatred, hostility, sexual objectification, misogynymisanthropyself-pity and self-loathingracism, a sense of entitlement to sex, blaming of women and the sexually successful for their situation (which is often seen as predetermined due to biological determinismevolutionary genetics or a rigged game), a sense of futility and nihilismrape culture, and the endorsement of sexual and nonsexual violence against women and sexually active people
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-18 10:38:28 följande:
    Det finns subkulturer, precis som det finns det för andra grupper som hbtq-personer, men det ska inte definiera alla som har den sexuella statusen. Hur du bemöter incels är lika illa som man behandlade gay-män förut med en kavalkad av fördomar.
    Vad är det som inte stämmer för dig enligt beskrivningen? Jag kan ju läsa vad du skriver med mina egna ögon.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-20 13:58:16 följande:
    Feminister borde leda den förändringen och nu omprövar (S) sin inställning till män som halkat efter. Det är ett steg i rätt riktning och visar att det vi diskuterar är på riktigt.

www.expressen.se/debatt/unga-killar-har-inte--manliga-privilegier/

Det normala är att män och kvinnor har samma förutsättningar inom dejting, på arbetsmarknaden eller var som helst. Dejtingen var jämlik innan apparna dök upp.
    Tror du att det som skrivs i länken innebär att dejting ska styras upp av socialdemokraterna?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-20 14:01:02 följande:
    Varför har du inga problem med när Cloffe eller Sol skriver "incels" och utelämnar att ordet misogyna, men bara när jag gör det?
    Jag definierar incel som en person med bl a misogyna åsikter. Har du inte förstått det vid det här laget? Jag har ju postat från Wikipedia. Du uppfyller ganska mycket från den beskrivningen. Låtsas du som att du "bara" är en ensam stackars man?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 10:39:12 följande:
    Nu erkänner man på bred front i samhället att män har missgynnats av den senaste tidens utveckling och förtjänar att få samma gehör av feminister och jämlikhetssträvare. Vad blir nästa steg tror du?

Det står inget om att socialdemokraterna vill kontrollera dejtingapparna. Det står ingenting om att deras mål är att inskränka kvinnors frihet. Du har dessutom fått för dig att sd ska utföra något för att män ska sexa mer. Fan, allt du skriver är stötande. 

Ja, vad har du fått för dig att socialdemokraterna tänker göra egentligen?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 15:09:07 följande:
    Kvalar socialdemokraterna in under din definition som incels när de framställer män som offer för omständigheterna som har fått det sämre och hade det bättre förr?

Nej, det står inget om dejtingappar. Den artikeln visar dock att mitt synsätt ligger rätt i tiden.

Ja, det mycket som du måste tycka är stötande när hela din världsbild från 70-talet nu krackelerar och blir ifrågasatt.

Pratar du om ditt synsätt där du själv tycker att saker var bättre för 100 år sen för att män var osmarta som "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor? Ditt synsätt har ingenting att göra med artikeln du refererar till. Ingenting överhuvudtaget. Du har däremot fått för dig att kvinnor ska få deras rätt till frihet indragna politiskt. Hela ditt synsätt och retorik handlar om att utföra en kontroll över gruppen kvinnor.

För att du ska kunna knulla.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 15:38:05 följande:
    Du skulle kunna anklaga dem för samma saker om det var någon annan som stod bakom artikeln. Eftersom du är socialdemokrat kan socialdemokraterna dock aldrig ha fel. Den artikeln fick dock väldigt mycket kritik för att ha ett farligt budskap av andra feminister. 

Det är väldigt enkelt. Män är inte längre priviligierade, har missgynnats av utveckligen och halkat efter. Allt fler pratar om det och inser att något behöver förändras.
    Du antar en massa saker om mig, att jag ska vara en äldre, socialdemokratisk feminist. haha!!! Bara för att jag inte håller med om dina fascistiska idéer om sexkvoteringar! Antar du alltså att yngre, icke-socialdemokratiska, icke-feminister håller med dig alltså?

Tror du att socialdemokraterna vill införa sexkvoter och dejtingappsreglering med den artikeln? Tror du att kvinnors rättigheter och friheter ska inskränkas för att tillfredsställa mäns knullande iom den artikeln?
  • Anonym (Cloffe)
    molly50 skrev 2024-01-24 16:31:45 följande:
    Vilka gör det?

Läste du ens själv länkarna du postade i ditt svar till mig?
    Där står klart och tydligt att man själv ansvarar för sin egna orgasm.
    På samma sätt är mannen ansvarig för att själv lösa sin situation med ensamhet.
    Kan väl jämföras med att om någon är självisk i sängen och tycker att den andras orgasm är oviktigt så kanske det inte blir så många tillfällen. Det är ju ändå ett samspel. På samma sätt som att om någon är otrevlig/ obehaglig/ misogyn i konversationen med en annan så blir det nog inte så många fler möten.
  • Anonym (Cloffe)
    molly50 skrev 2024-01-24 16:40:08 följande:
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men jag tolkar den jag svarade på som att han menar att det är kvinnors ansvar att se till att ensamma män får sex och att han anser att kvinnor menar att det ör mannens ansvar att kvinnor får orgasm.
    Och det håller jag inte med om.
    Han har fått det om bakfoten. Det som menas med "orgasmglappet" är att sexet inte borde ta slut för att mannen fått utlösning. Att det borde ligga i mannens eget intresse. (om han vill att sexet ska inträffa fler än en gång)

Karaktären du svarar tror det handlar om att kvinnor hävdar att orgasm är en mänsklig rättighet. Och då tror han att han har rätt till sex. helt vansinnigt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-25 09:56:40 följande:
    Hade helt missat det förslaget och verkar vettigt tycker jag. Är väl inte rättvist att Gene Simmons och Mick Jagger fått doppa mer än oss vanliga dödliga?
    Dom där har överstigit sina tilldelade sexkvoter med råge. Tänk på alla incels som svälter i Sverige. Om  Gene hade knullat 1 person och inte hundra, då hade 99 incels inte behövt gå utan knull.

För ja, det är precis så ts uppfattar saken. Han tycker att bötfällning och angiverisystem med förhör av kvinnor är ett sätt att kringgå "problemet." Ts förklarar inte hur dessa 99 tillgängliga knull ska fördelas mellan incels, det ska bara automatiskt göra incelsen attraktiva. Ts tycker inte alls att det är fascism. Skämt åsido, hela upplägget är absurt. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-25 16:13:08 följande:
    Visste att du bara ville gynna dig själv. 
    Män som klagar åt att kvinnor får fler orgasmer vid sex när kvinnan väl fått sin orgasm, dessa mån ska allstå hånas? 
    Ja, män som efter avslutat sex klagar på att kvinnan fick fler orgasmer än han har verkligen gjort sig förtjänt av hån. Skulle någon av min polare komma och gnälla om något sånt så skulle jag tro att han fått en smäll på huvudet eller liknande.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-25 16:35:11 följande:
    Och varför är det viktigt då att kvinnan får också minst 1 orgasm?
    Det är ett incitament gör att vilja ha sex fler gånger med samma person naturligtvis. Varför skulle någon ha sex annars? Skulle en polare berätta att han var den enda som fick orgasmer i sitt förhållande så skulle jag tro att han fått en smäll på huvudet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2024-01-25 16:39:52 följande:
    Och ett incitament att mannen stannar kvar med kvinnan. 
    Skulle en polare berätta för mig att han själv bara såg till att få orgasm och använde sig av argumentationen att hon ska acceptera orgasmlöshet för annars så lämnar han henne så skulle jag tro att han fått en smäll på huvudet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?