Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-19 13:47:12 följande:
    Jag sa bara att det var ett förslag. 
    Inte att nån ska tvingas till det. 

Ditt sk "förslag" faller på sin egen orimlighet. Du borde inte ens ha kläckt den idén. 

Ditt förslag bygger på att kvinnor (av någon outgrundlig anledning) frivilligt ska ta en drog (som inte ens är uppfunnen än, men som du förmodar forskningsanslag ska beviljas till) för att knulla dig.

Ser du verkligen inget fel med att skriva något sånt? Varför betraktar du inte kvinnor som mänskliga varelser? Varför anstränger du dig inte för att göra det?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 14:28:32 följande:
    Då skulle väl det ha varit rimligt att jag då inte skulle tagit upp något om att höja sexlusten?

Sex utan attraktion gör kvinnor mer en människa än om de skulle ha sex med attraktion?
    Det du föreslår är att kvinnor på ett (magiskt) sätt ska förväntas vilja knulla dig. Förstår du inte orimligheten i detta?

Varför ligger dina förväntningar att lösa DIN situation på någon annan? Varför äger du inte bekymret? Antingen känna sig nöjd med ditt celibat eller anstränga dig för att kvinnor frivilligt ska bli attraherade?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 14:37:00 följande:
    Jag sa att det inkluderar prostitution. 
    Prostitution existerar redan idag. Jag tror inte att nya droger skulle vara särskilt begärliga för dom. Du ser allt från en extremt egoistiskt synvinkel. Så länge du, digsjälv och dig ser till så att andra gör att du blir nöjd.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 15:53:16 följande:
    Inte idag med prostitution där kvinnor har högre sexlust.
    Om jag vore egoistiskt av mig, då skulle jag haft först ett sexliv först. 
    Så ditt "magiska drog" ska göra alla glada? Varför inte föreslå ett piller som löser alla bekymmer i stället? Det är precis lika verklighetsfrämmande. Varför inte ett piller som löser fattigdom? krig? Autism? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-19 21:16:02 följande:

"Fler män än kvinnor säljer sex

I undersökningen har ett stort antal män och kvinnor mellan 18 och 74 år i Sverige tillfrågats - och resultatet visar att 2,0 procent av männen och 1,6 procent av kvinnorna någon gång har sålt sex.

Trenden är likadan även i Danmark visar flera undersökningar, vilket också bekräftas av experter inom manlig prostitution."
    nyheter24.se/nyheter/utrikes/160704-fler-man-an-kvinnor-saljer-sex

Som jag förstått så är det 1,5% av kvinnorna och 1% av männen i Sverige som sålt sex. Det spelar egentligen ingen roll. En sexköpare borde kunna lista ut att det inte finns något sätt för denne att veta om någon säljer sex av fri vilja. Skulle däremot påstå att sannolikheten för att någon säljer sex handlar om olika former av tvång. Ta Paolo Roberto t ex. Hon var ett offer för trafficking. 

Köpa sex är därför ingen lösning på incels sexlöshet då det med hög sannolikhet skadar andra.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-19 21:35:28 följande:

Nu sabbar du ju Feminist narrativet att det alltid är en ond vit man som köper sex av försvarslös, hjälplös, menlös och motvillig kvinna.

Åhh, fakta är så jobbigt, Fol

Aah, jag vet hur vi gör. Vi låtsas!

Gemensamma nämnaren för en sexköpare är förvisso en "ond man" vit vet jag inte, men du kanske har mer information.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 01:57:24 följande:
    Anonym (Til) skrev 2023-10-20 20:51:18 följande:
    Men det är ändå talande att du tycker att dessa mäns behov av sex är överordnat att inte skada någon, oftast kvinnor. Det säger en del om din människosyn. 

Om kvinnor klarar av att leva utan sex och utan att skada någon. Varför skulle inte män kunna göra det?

Om kvinnor klarar av att ha bra liv utan män, med hobbies och vänner. Varför skulle inte män klara av att leva utan kvinnor?

Är män svagare, menar du? 
    Prostitution skadar kvinnor. Det är vi överens om. Där vill ni begränsa friheten.

Dejtingappar skadar män. Varför väger friheten tyngre än att värna om de som skadas av det på det området?

Är det bara för att ni bryr er mindre om män än om kvinnor? Varför ska vissa omoraliska beteenden vara tillåtna och andra förbjudna?

Förstår ni inte varför vi män tappar tilltron till samhället med en sån dubbelmoral?

Vad har du för underlag för "att dejtingappar skadar män"?

Resten är bara halmdockor. Eller har du bestämt att män struntar samhället i då "ni" är ok med dejtingappar, enligt dig helt jämförbart med prostitution som du verka tycka är "omoraliskt" (ingen tanke på trafficking ptsd eller dylikt) Du verkar se det från typiskt incelperspektiv, du vill inte köpa sex för att det är "omoraliskt" för inceln, inte en tanke på att prostitution skadar människor.

Du, digsjälv och dig. Avsaknad av empati. Du är inte en talesperson för män även om du hävdar det med "förstår ni inte varför vi män tappar tilltro till samhället med en sån dubbelmoral" prostitution och dejtingappar är inte jämförbara. 

och nej, prostitution är inte enbart skadligt för kvinnor.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 18:45:07 följande:
    Om sex inte skulle fördelas rättvist så blir det konstigt om man snackar om rättvisa mellan könen angående orgasmer. 
    Om sex inte ska fördelas lika gäller det inklusive orgasmer. 
    Orgasmer är inte något som fördelas rättvist idag. Det ligger i båda parters intresse att göra sexet intressant för varandra.

Borde ligga i ditt intresse att göra dig själv attraktiv för kvinnor.

Eller vi kanske ska uppfinna ett piller som gör dig intressant för kvinnor? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-23 20:40:49 följande:
    Om sex inte ska fördelas rättvist gäller det även orgasmer 

Rättvis fördelning av sex är inte samma sak som samspelet mellan två samtyckande parter. Det du föreslår inskränker på andras fria vilja. Extremt ologiskt och absurt.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:25:09 följande:
    Varför har inte frihet och oberoende från staten någon betydelse när det kommer till kvinnors frågor som prostitution och föräldraledighet?

Är frihet bara viktigt när det passar dig? Förväntar du dig att staten alltid ska stå på din sida i avvägningen mellan frihet och reglering?
    Prostution och föräldraledighet är inte "kvinnofrågor"

sekvotering från staten är inte "frihet" heller.

Frågorna har inget som helst samröre eller samband med varandra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?