-
Nej, det gör jag inte.Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:31:31 följande:Och du kallar det icke samtyckande när du missgynnas.
-
Dåligt sex och våldtäkter är helt skilda saker.Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:31:57 följande:Bra sex är ingen rättighet heller.
ibland känns det som man snackar med en chatbot som pajat.
Har du reflekterat över vad ditt syfte med dina inlägg är? Eller vad det genererar i verkligheten? -
Vad har du fått för dig att jag missgynnas med? Vad har du fått för dig att jag sagt?Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:33:19 följande:Varför säger du det då när du missgynnas?
Vi kan väl klargöra:
-icke-samtyckande sex är våldtäkt
-rättighet och sex hör inte ihop
-du är sexlös för att du misslyckas med att attrahera någon/ är kräsen.
-samhället ska inte styra upp ditt sexliv, pga individers rätt till en fredad kropp. -
Nej, det har jag aldrig sagt.Anonym (....) skrev 2023-10-31 19:38:02 följande:Du menade som du kallade det för en våldtäkt när du fick sämre valmöjligheter för sex, att det handlar om att du vill ha bra sex.
-
nihka skrev 2024-01-02 10:36:58 följande:Den som inte lyckas gå ur skolan, den som inte lyckas få ett jobb, den som inte lyckas skaffa och behålla vänner, den som inte lyckas landa en partner - naturligtvis är det något hos dem själva som gör att de inte lyckas. Det är inte resten av världens fel.
Människor som misslyckas på olika sätt kommer aldrig att stå högt i kurs.Det handlar inte om "hat" heller. Det är ju bara så världen ser ut. Jag tror också det finns ett (evolutionärt) syfte med att människor attraheras av vissa saker. Vad gäller misogyna incels så filtrerar kvinnor bort dom ur en överlevnadsstrategi.
Nej, det är ju inte världens fel och jag kan inte se en rimlig orsak till att (i det här fallet) kvinnor ska hållas ansvariga för incels sexbegär.
Jag har däremot funderat över orsakerna till att incels flyttar över ansvaret på kvinnor? Varför äger dom inte frågan utan axlar en offerroll? Vad är psykologin bakom det? Resultatet blir ju att dessa individer straffar ut sig själva. -
Menar du att de straffar ut sig själva från den evolutionära kedjan för att skapa ett bättre samhälle?Anonym (....) skrev 2024-01-02 17:18:49 följande:Och av evolutionärt syfte så beter sig incelmän så här.
-
Hur gör du kopplingen till evolution? Incels som beter sig på det sättet som har avhandlats kommer inte att bidra med sin genetik lika mycket. De har möjlighet att förändras, men väljer offerrollen i stället.Anonym (....) skrev 2024-01-02 17:51:24 följande:Hur de beter sig mot kvinnor.
Inte att de straffar ut sig själva.
Jag teoriserar om att det handlar om evolution från ett samhällsperspektiv. Omedvetet så pushar incelsen upp män som är "bättre" -
Kan inte se några anledningar till att kvinnor ska "sänka sina krav" Tycker snarare att kvinnor borde höja dom från ett evolutionärt perspektiv.Anonym (....) skrev 2024-01-02 18:23:04 följande:Och då kan de bli attraherad av kvinnor sim sänker sina krav
Incelsen som vi avhandlar här i tråden borde förstå att deras sätt flyttar fram positionerna för attraktiva män. -
Det behövs inte fler fäder med misogyna åsikter och med en missanpassad offermentalitet. Negativt för kvinnor och kommande generationer. Här har vi kärnan till incels problematik.Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:09:49 följande:Eller minska.
Kan behövas fler barn.
Brist på insikt samt en narcissistisk syn på kvinnor, där skulden för deras avsaknad av sex beror på kvinnorna. -
Anonym (....) skrev 2024-01-02 19:19:19 följande:Varför ska det då inte kallas dålig insikt och narcissistisk om felet är inte på kvinnorna?
För att det inte är kvinnorna som är lidande av upplägget. I grova drag. "Felet" ägs av incelsen själva.
Du verkar inte förstå alla som frågar dig vad incitamenten för kvinnor är att "ge" sex till incels.