Anonym (hej) skrev 2023-10-17 01:27:33 följande:
Jag har inga illusioner om att de här förslagen kommer att bli verklighet. Det är bara ett sätt att visa på att problemet faktiskt kan lösas om viljan finns. Nu är det uppenbart att de flesta hellre ser en situation där män utsätts för strukturell diskriminering än att göra något åt det. Gott så.
Du har rätt om att kvinnor är selektiva, vilket i grunden är naturligt under normala omständigheter. Dejtingappar har dock dragit denna urvalsprocess till extrema former. Detta måste erkännas i den allmänna diskussionen om incels.
Att kasta skam och skuld mot de män som har drabbats av den här olyckliga utvecklingen (som vissa användare gör i den här tråden) är dock enligt mig oacceptabelt. Mitt huvudsakliga syfte är att ge upprättelse åt de männen, alltid stå upp för sanningen och motverka fördomar.
Nu får du lägga av, du tycker ju att "svenska män röstat för en förändring" du insinuerar att något är på gång och att någon form av inblandad från regeringen är att förvänta. Nu säger du egentligen att "du bara skojade" ditt snack om sexkvoter och dylikt.
Om du nu vill motverka fördomar, varför illustrerar du själv bilden av "den ideala inceln"? Ingen jävel kastar skit på ensamma män, tvärtom, du vill ikläda dig den offerrollen dock.