Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2024-01-04 19:06:13 följande:
    Vilka ensamma kvinnor? De som frivilligt väljer bort sex är inte incels.

Löfven sade att vi har en feministisk regering. Föreställ dig motsatsen att en statsminister skulle säga att vi har en regering byggd på män och mäns behov. Det är klart att feminister har makt när de kan influera hela regeringen.
    Är det feministerna som styrt upp dejtingapparna i form av regeringsinflytande? Dom där busiga feministerna alltså. Tittar man runt ett hörn så står dom redo att snuva män på deras knull. "Tittut!"

Vad tror du kommer att hända nu "när svenska män röstat för en förändring" alltså? Vet redan att du förväntar dig att sexkvoter ska införas. 
  • Anonym (Cloffe)
    Tänk logiskt skrev 2024-01-05 14:34:08 följande:
    Det som är en myt är att alla eller de flesta incels är misogyna. Det finns det såvitt jag vet inga belägg för och det stämde inte in på mig när jag var incel. 
    Men det är klart att det finns misogyna och högerxtrema incels och dessa börjar bli ett samhällsproblem.
    Min tanke är att hjälpa incels att finna en partner innan de utvecklar misogynitet. Då skulle vi få ett bättre samhälle för alla, utom möjligen för högerextrema partier.
    Forskning om att incels är misogyna i högre grad har det länkats till i tråden. så det finns det belägg över.

Det står inte att läsa i pannan på en man att han är en man som inte haft sex. Därför känns det underligt att du förväntar dig att "kvinnor ska ge en incel en chans" trots att det enda de vet med säkerhet är vilket bemötande de får av mannen. 
  • Anonym (Cloffe)
    Tänk logiskt skrev 2024-01-05 23:31:35 följande:

Jag ställer inte upp på detta med "proportionerligt motkrav". För incels är ett problem, inte bara för dem själva utan även för samhället, och särskilt för kvinnor om de är misogyna. Därför borde samhället göra något åt incelproblematiken.

Det är klart att om en incel har identifierbara problem som en psykolog, coach eller liknande kan hjälpa honom med så bör han förstås söka sådan hjälp. Men alla incels har inte sådana problem, och bör därför inte avvisas bara på den grunden att kvinnan tror att det måste vara något fel på honom för att han är en incel. Då har kvinnan en dålig attityd, anser jag.
    Det är förstås en annan sak om hon har andra skäl, t.ex. att hon vill ha en man som har liknande erfarenheter som hon själv. Då kan hon inte sägas ha en dålig attityd.

Och det krävs ingen raketforskning för att upptäcka att en man är en incel. Som jag skrivit tidigare tror jag att detta kommer fram tidigt under en bekantskap (digital eller i.r.l.) om de är någorlunda öppna mot varandra.

Jag har också skrivit tidigare vad jag tycker att samhället kan göra: informera om incels, avliva myten om att det generellt måste vara något fel på dem, och lyfta fram lyckliga förhållanden där ena parten är en f.d. incel.

När det gäller de mest misogyna incelsen befarar jag att det är för sent för dem, utan det gäller att i första hand rikta in sig på incels som (ännu) inte är misogyna.  

Det är väl ingen som berättar att de är incel, så hur menar du att det skulle komma fram? Skulle någon säga något sånt till en dejt så uppvisar han sociala ofärdigheter. Vad är det som skulle avslöja att det är en incel för en kvinna och att det är en anledning till att att kvinnor väljer bort honom?

Det enda en kvinna har att gå på är bemötandet. Det verkar ligga en förväntan från dig att kvinnor ska gå runt saker som deras egen attraktion.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 02:15:46 följande:
    Varför är det vidriga förslag? För 50 år sen fanns det inga dejtingappar och ingen stor könsobalans. Var det hemskt att leva som kvinna på den tiden? Nej, det var det inte. De flesta kvinnor var inte hemmafruar, så försök inte hitta på att det var så.

Vad vet du om hur det var att leva som kvinna för 50 år sen? 

Inte ett jävla dugg.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 02:46:15 följande:
    Vad vet du om det och varför skulle du veta mer?
    Jag låtsas inte veta hur saker var för kvinnor för 50 år sen som du gör.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 15:23:15 följande:
    Har jag sagt det?

Står det i artikeln?

Vad jag och artikeln menar är att OM en kvinna är intresserad av en man skall hon inte fega och falla in i gamla könsmönster bara för att det är bekvämt utan samla mod och utmana gamla könsnormer och svepa ja på de män hon tycker är attraktiva.
    För att du säger det? Ska regeringen gå in och styra upp det?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 15:36:56 följande:

Självklart skall regeringen varken lägga sig i hur folk tar ut föräldraledighet, kvotera till styrelser eller dejting genom att reglera vem man sveper ja på.

Vad jag och artikeln menar är att OM en kvinna är intresserad av en man skall hon inte fega och falla in i gamla könsmönster bara för att det är bekvämt utan samla mod och utmana gamla könsnormer och svepa ja på de män hon tycker är attraktiva. Eller tycker du att idéen att mannen skall vara aktiv och kvinnan passiv känns fräsch?

Men det är kanske bara männen som skall bidra till en uppdatering av könsnormer avseende parbildning?

Det är väl självklart att kvinnor sveper ja på de män de finner attraktiva. Varför tror du att dom inte gör det? De sveper nej på de de inte finner attraktiva. Precis som det ska vara.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 15:59:04 följande:
    Kvinnan kan ju helt avstå från att svepa. OM Mister Right sveper ja är det ju bara att hon gör dito. Annars får hon fortsätta titta på profiler och vänta vilket uppenbarligen många gör.
    Jag förstår inte logiken med det du skriver. Hon sveper ja på de hon finner attraktiva enligt dig alltså. Men samtidigt inte?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:02:38 följande:

För mig är det inte alls självklart. Jag är skeptisk till att all kvinnor sveper ja på de attraktiva männen. Jag tror att många tycker det är bekvämt att rulla över bollen till mannen och låta honom stå för risken att bli nobbad.

Vad snackar du om egentligen. Du har ju själv inte använt Tinder enligt utsago. Du har bara en uppfattning som baseras på... ja, vadå? Att det är så synd om män? Hur ska kvinnor kunna haffa attraktiva män om hon bara låter slumpen avgöra?

Hon får hålla tillgodo med de män som tar initiativ och nöja sig då menar du. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?