Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

ClumsySmurf skrev 2023-10-08 20:28:13 följande:
    Varför svarar du med en dum motfråga?
    Varför ställer du en dum fråga? Jag menar att incels får dåliga råd av andra män på familjeliv om hur de ska bibehålla sin misogynitet men samtidigt kunna ha sex med kvinnor. Du verkar tro att jag pratar om alla män och därmed mig själv. Så min fråga är om du ser saker så pass svart-vitt att du Tror att jag pratar om mina egna råd när jag skriver något sånt.

inte tusan är det kvinnor som ger incels råd om hur de ska bibehålla sin misogynitet och samtidigt kunna knulla.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:42:01 följande:
    Man kanske tänker på att det bara är något man skriver på internet och man ändå kommer inte ha någon sex.

Det är annorlunda ifall det handlar om män som redan haft sex och med olika personer. 

Dessutom är det redan så att samhället är otrevliga redan innan någon man ev blir misogyn. 
    Exempelvis det ska inte vara ett samhällsproblem ifall någon man blir utan sexpartner men ett problem ifall de som har sex får något problem. 

Det är inte först efter någon man sagt något som många personer kan vara otrevliga. 
    Det är ingen som tvingar dig att inte vara misogyn.

Borde vara egenintresset som styr det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:52:35 följande:
    jag menar att då ska inte heller männen få hjälp även om syftet är att det ska hjälpa kvinnorna.
    Att det är ologiskt att bara vilja hjälpa ibland om man känner att man får tillbaka något av det. 

Det behöver inte alls vara för man skulle vara misogyn för man är utan sex. 
    Så staten erbjuder alla personer sex ifall de inte ska vara misogyna?

Vad har du fått för dig att det ska bero på det endast?
    Nej, bara för att någon inte är misogyn betyder inte det sex per automatik. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:53:49 följande:
    Ingen som tvingar dig att du ska tro det ska handla om misogynhet. 

Men det gör ju det. Incels är misogyna finns det en koppling till. Du har väl själv läst det.

Har du fått för dig att du inte är misogyn och ändå inte lyckas attrahera någon? Jag påstår att du faktiskt är misogyn. Borde vara där du börjar nysta i problemet då.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:00:34 följande:
    Det är du som väljer att tolka det. 
    Dessutom misogyna betyder att man gör skillnad på män och kvinnor.
    Inte när någon klagar på sexbrist. 
    Du är ju misogyn. Och klagar på sexbrist. Misogyniteten betyder inte att någon gör skillnad på män och kvinnor. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:03:49 följande:
    Det handlar om att kvinnor vill att samhället ska hjälpa män som de valt ut ska ge orgasm till dom. 
    Pratar du om "farmen"?
    whoops, nu sa jag för mycket.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 22:19:54 följande:
    "Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."

Du är ju två av dem.

Du kanske inte blir upphetsad av att läsa denna tråd men det är ju inte direkt så att de har skrivit ner sina misogyna åsikter i sin tinder profil.

Jag tycker inte de ska vara på dejtingmarknaden när de är så mysogyna som de är så misogyniteten är ju orsaken till FU men om det inte står inte skrivet i pannan på de som våldtar, misshandlar och mördar förstår jag inte hur osexiga åsikter kan göra det.

Enligt fultolkaren är det misogyniteten som är orsaken till det ofrivilliga celibatet och om rätt ska vara rätt så är fultolkaren enligt honom själv en man, han avfärdar sin egna källa, där hälften är kvinnor som tror tvärt om.

Pratar du om mig som "fultolkaren"? Du kanske ska ta bladet från munnen i stället för att vara så passivt aggressiv och prata i gåtor. Jag tycker att det är självklart att misogynitet hör ihop med avsaknad av partner. Det är inte hjärnkirurgi direkt. Det är inte något som någon kan hemlighålla särskilt länge.

Men visst, eftersom du antyder motsatsen så visa gärna någon slags källa som visar annat.

you mad bro?

• Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 01:50:59 följande:
    Du vet att jag visat att det du påstår inte stämmer med källan, det var inget du kunde hemlighålla särskilt länge. Du har också ändrat "sex" till "partner".
    ClumsySmurf skrev 2023-08-14 03:32:37 följande: #3582
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 00:06:38 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-13 23:53:05 följande:
    Feministisk pseudovetenskap om våldets kontinuum
    fof.se/artikel/2005/6/braket-om-valdet/

våldets kontinuum har denna logiksom om de saknar egen moralisk kompass istället för att det kanske är deras egna moralisk kompass som styr.

och med feministisk logik finns naturligtvis inget motsvarande för  kvinnor.

Du tror med andra ord att samhällsklimatet och vardagsmisogynitet inte hör ihop med skapandet av incels? Uppstår bara incels för att dom saknar fitta? Jag postade tidigare en länk mellan misogynitet och incels. Sambandet är klart. Vad är det som skapar misogyniteten då?

Ja, jag tror att alla bidrar.

Jag tror du har tolkat det helt bakvänt

I sammanfattningen står det
    These novel quantitative results indicate that unwanted celibacy is an important psychological risk factor for misogynistic attitudes.
    och inte
    These novel quantitative results indicate that misogynistic attitudes is an important psychological risk factor for unwanted celibacy.
    [...]

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:03:45 följande: #3355
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
    Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.

Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det.

Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.

Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:47:44 följande: #3373
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:26:59 följande:
    De som är/var sexlösa och inte är misogyna, som flera har tagit som exempel. Vad beror deras sexlöshet på enligt dig? Vilka andra förklaringar finns det till sexlöshet när det inte handlar om misogynitet?

Män som inte är misogyna har större möjligheter till att ha sex med kvinnor (såklart) men vad tidigare länk visar är att misogyna män har färre möjligheter till sex med kvinnor (såklart)

men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter. Du förstår inte det, varför? Du tror att det handlar om andra saker, antagligen på grund av att du gör ditt bästa att dölja dina åsikter när du träffar kvinnor. Jag kan med all säkerhet säga att kvinnor snappar upp sånt och är allmänt artiga, men avvisande. 

Du är säkert en sån som beskriver sig som "snäll kille" på dejtingappar. Jag kan sätta en slant på det. Du har inga möjligheter att ändra din situation om du inte förstår att det är du som behöver utföra förändringen på dig själv. Och då handlar det inte om ytliga saker.

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:07:20 följande: #3384
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:06:23 följande:
    Finns inte någon självklarhet om du saknar källa
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658

Så mycket text, så lite åsikt. Jag fattar inte vad du vill säga med allt, tydligen så är det något du förväntar att jag ska snappa upp via ett passivt aggressivt gissningsspel. "Sex, partner"? Vill du att jag ska sammanfatta din åsikt för att försöka förstå vad du menar så att du sen kan såga det genom att säga "fultolkningar"? Är det det du vill? Du pratar i gåtor.

Ja, jag anser att en misogyn incel inte har så stora möjligheter att ligga, ja, det finns en koppling mellan misogynitet och incels.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 03:55:06 följande:
     Jag har inte läst alla dina inlägg men i vilka inlägg har du skrivit att själva orsaken till sexlösheten är att de är misogyna?
    Varför tror du att misogyna män har samma möjligheter som icke-misogyna män att skaffa partner? Det är högst ologiskt. Jag förstår inte vad det är du debatterar egentligen, gissningslekarna fortsätter. Menar du att misogyna har lätt att skaffa tjej?
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 16:46:10 följande:
    men det är väl inte samma sak?
    Varför har du så svårt att svara på frågor? Verkar som du mest hakar upp dig på formuleringar för av någon anledning snacka bort frågeställningar. Tycker du att det är logiskt att en misogyn man har större framgång än en icke-misogyn man gällande dejting eller sex? efter du antyder det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?