Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 18:25:24 följande:
    Jag vet inte varför du talar om det för mig. Jag har inte diskuterat eller haft någon synpunkt på vad det logiska alternativet är i det läget.
    Jag skriver min åsikt, såsom du gör. Så fungerar ett diskussionsforum. Du väljer exempelvis att såga vården och psykologhjälp utan att nämna något annat då andra ställer följdfrågor. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 19:08:56 följande:
    Att vården inte hjälper alla är ingen åsikt, utan ett faktum. Och din åsikt om ifall någon ska starta en tråd eller inte har ingenting med saken att göra.
    Vad menar du med min åsikt "att om någon ska starta en tråd eller inte"? Jag har inte ens nämnt något sånt. Jag har heller aldrig påstått att vården hjälper alla. Du väljer att såga vården och psykologhjälp utan att svara på följdfrågor. Jag berättar min åsikt, oavsett vad du har för åsikter. Min åsikt är att jag tycker det är ologiskt att någon förväntar sig att samhället ska anpassas runt dennes personliga bekymmer så att denne slipper allt egenansvar. Har någon "gjort allt" utan resultat så finns faktiskt inget annat val än att acceptera sin situation. Inget samhälle kommer någonsin tillhandahålla en kvinna till någon "som gjort allt" ingen kvinna (förutom du) kommer att ha sex med en incel i syfte att rädda andra från våldtäkt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 19:48:13 följande:

Det jag menar med din åsikt om att någon ska starta en tråd eller inte syftar jag på vad du skrev i ditt inlägg 7037 där du svarar på mitt inlägg som handlade om att man kan inte utgå ifrån att personen inte har sökt hjälp och det kan man inte veta. 

Jag har inte sagt något om mina åsikter, bara berättar att vården fungerar inte alltid, så bara för att någon fortfarande har problem så betyder inte det att personen inte har sökt hjälp.

Resten av dina åsikter är inte relevant för någonting jag skrev, ingen av dina åsikter förändrar att vården hjälper inte alltid och att man kan inte veta om personen har sökt hjälp bara för att den fortfarande har problem.

Jag postar det inlägget igen då, det här är min åsikt:
    Om den fortfarande har problem så är inte det logiska alternativet att starta en tråd på familjeliv i syfte att förändra samhället runtomkring individens problem. Det logiska alternativet torde vara att anpassa sig till det som råder. 

Du kan tolka det som svar eller inte.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 19:57:50 följande:
    Nej inte alls motargument mot allt vad ni än säger. Men när någon tex utgår ifrån att någon inte har sökt hjälp när man faktiskt inte vet vad personen gjort eller inte gjort. Det är ju skillnad på att föreslå att söka hjälp och att påstå och anklaga personen för att inte ha sökt hjälp, när man faktiskt inte vet vad personen redan gjort.

Jag vet inte vad du menar för tips och råd du har fantiserat ihop att jag har gett? Jag har inte rättfärdigat eller normaliserat något heller, utan det har du också hittat på helt själv.
    Har någon verkligen utgått från att någon inte sökt hjälp? Tror det pratas om folk som inte söker hjälp trots att dom borde.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 20:10:24 följande:
    Ja, det har någon gjort, det vet ju hela anledningen till att jag från början nämnde att man kan inte veta att personen inte har sökt hjälp. Det var något med att personen tar inte ansvar för att söka hjälp och sitter och väntar på hjälpen ska komma till en och man själv inte lyfter ett finger.

Ja, såna existerar också. 

Dessutom så spelar det ingen roll om någon har fått hjälp eller inte om denne väljer att gå den vägen att begära en kvinna tillhandahållen av samhället. Allt handlar om personernas handlingar, inte ursäkterna eller anledningarna.

Orsakerna till att någon som i det här fallet vill ha fascistiska samhällsomvälvningar spelar ingen som helst roll. Det enda som spelar en roll är vad denne skriver/uttrycker sig/ gör. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:59:45 följande:
    Det behövs inte mer pengar för att lösa dagens problem. Att du utgår från det är så typiskt för den vänster som du representerar.

Vi behöver byta ut era värderingar som har skapat problemen och återgå till de värderingar som fungerade tidigare. Då löser sig problemen av sig själv.

Så länge ni fortsätter att motarbeta lösningar och manifestera er värdegrund som i den här tråden så kommer vi endast att gemensamt sjunka allt djupare
    De menar "Motarbeta fascism" vilket "lösningar" du presenterar är. Tydligen så är "vänstern" en motpol till dina politiska ideologier. Ska du inte förklara vad det är sd tänker göra för incels? Med tanke på att du (med avseende till sd) menar att "svenska män har röstat för en förändring"? Tror du sd tänker införa fascistiska sexkvotslagar? Är Jimmie med på det?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-06 00:16:12 följande:
    Sverige var fattigt, ojämlikt och eländigt år 1900. Men åt vilket håll utvecklades det? Fram till 1980-talet var det en exempellös utveckling med framsteg efter framsteg. Vi som lever nu är barn av den generationen, men ni förstår inte att det var ordning och reda som låg till grunden för vår framgång.

Ni är för bekväma och tror att det går att avskaffa alla normer och traditioner utan att det får några konsekvenser. Det borde vara uppenbart för alla vid det här laget att så inte är fallet. Vi ser det i nyhetsrapporteringen hela tiden. Alla problem bara växer för varje år. Åt vilket utvecklas Sverige idag? Entydigt åt fel håll.

Det finns länder som har valt en annan väg och behållt sina traditionella värderingar (hårdare tag ur ett svenskt perspektiv). Danmark är ett sådant exempel där motsvarande problem nästan saknas. Förmodligen är synen på incels helt annorlunda där också. För vad du vill hävda är föraktet mot incels ett nytt fenomen som hänger samman med era moderna destruktiva värderingar.
    Hörde att danskarna tänkte utvisa misogyna incels till skåne.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-06 00:35:12 följande:
    Det här är en mycket större fråga än för eller mot SD. Att de finns är bara ett symptom på att dina värderingar har misslyckats, men de kan inte lösa alla problem som har skapats.
    Har "mina värderingar" skapat sd? Vilka värderingar är det? Det enda vi har pratat om är incels, så förklara gärna vilka värderingar inom incels jag tydligen står för som är roten till sd. Vilka värderingar har sd angående incels?
  • Anonym (Cloffe)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 03:21:51 följande:
    Tror inte ens  SD skulle gå med på sådana förslag som TS ger om hur man skall lösa misogyna incels "problem".
    Nej, det är klart att sd inte skulle tilldela incels en kvinna, påföra sexkvoter till folket eller begränsa dejtappar för den delen heller. Sd vill ju dessutom utvisa alla prostituerade enligt tidöavtalet så jag antar att ts bara baserar det på en egen känsla. Ts verkar vilja att prostituerade ska tillhandahållas till incels med tanke på hans tidigare uttalande om sexhjälp till handikappade och paralleller till incels.
  • Anonym (Cloffe)
    RaYzLeR skrev 2023-10-06 03:39:32 följande:

Det är synd om folk som är incels. Dom vill ju bara ha en tjej att älska.

Jag är inte incel, men har gått i celibat.

Det handlar om mer än att bara vara sakna en tjej. Det är en subkultur som frodas på nätet med misogyna attityder och offermentalitet. Ts klickar i ganska många boxar på faktorer som kännetecknar en incel. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?