Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (M) skrev 2023-09-28 19:15:55 följande:

Men varför pratar du om våldtäkter med mig då?? Ta den diskussionen med dem som förespråkar det, jag gör det inte. Du bygger bara halmgubbar. 

Det är du som fördomsfullt utgår från att incels är speciellt misogyna, men inget tyder på att misogyni skulle hindra män från att attrahera kvinnor. Snarare tvärtom om man skall tro vad kvinnor skriver om sina män här. 

Därför att män är offer. Varför har du så svårt att se att mänär offer? HAr du samma problem att se kvinnor som offer? 

Enligt en tidigare forskning gällande ämnet incels/ misogynitet så finns det ett signifikant samband. Jag ser varken män som inte får det sex de vill ha, eller kvinnor som inte får de förhållande de vill ha som offer.  Varför har du så svårt att se saken från kvinnors perspektiv? Varken män eller kvinnor är offer här.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-01 01:30:42 följande:
    Nej, för att folk tvingades att leva i monogama relationer. Man tog någon på samma nivå som sig själv. När du menar att det var hemskt mot kvinnorna måste det betyda att du tycker att kvinnor generellt står över män. Varför skulle annars kvinnor ha lidit av att gifta sig med män och inte tvärtom?
    Då du verkar ha selektivt minne kan jag påminna dig om att du tycker att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-02 17:26:31 följande:
    Oavsett hur man räknar så blir det inte liknade som för männen ifall man tycker felet beror på någon annan när en kvinna lever ensam. 
    Att man måste säga att felet då är på henne, inte att männen håller dålig kvalite. 
    Det finns inget "fel" med att en kvinna lever ensam. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 17:55:27 följande:
    Felet ligger alltid hos den som är ensam. Könet är oväsentligt.
    Frivilligt leva ensam är "fel" alltså?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 18:50:25 följande:
    Ingen lever frivilligt ensam. Det är emot människans natur.

I 9 fall av 10 är individen för oattraktiv för att attrahera en attraktiv partner. Den sista tiondelen försöker gång på gång att skapa relationer men de är för messed up för att klara av det.
    Det kan du väl inte påstå. Det är lika mycket i människans natur att leva ensam som i tvåsamhet/ kollektiv. Det är verkligen ingens "fel" att någon väljer att vara själv.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 19:17:59 följande:
    Nej, det är det verkligen inte. Människan är ett flockdjur och har alltid varit, så det är helt onaturligt för människan att leva ensam.
    Så det är människans eget "fel" enligt dig för att den självmant vill leva själv och klappa katten. Trots att människan stormtrivs så tycker du det är "fel" 

Du är ju verkligen ute och snurrar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-02 20:28:22 följande:
    Med eran logik borde felet även på kvinnor som väljer singelskap. 
    Det ska då inte vara männens fel. 
    Det är inte "männens fel" fan, det är ingens "fel" att någon är singel. Du skulle säkert kunna skaffa en partner men du nöjer dig väl inte med vem som helst. Är "fel" då? Nej det är det inte.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-03 19:39:56 följande:
    Hur då vidrigt? Det är min åsikt att samhället bör eftersträva monogama normer. En åsikt i sig kan inte vara vidrig för den skadar ingen. Det betyder inte att jag står bakom alla andra regler runt sekelskiften som begränsade kvinnor bl.a. i arbetslivet, men de monogama normerna tycker jag var positiva. De gällde lika mycket för män som för kvinnor, så det var ingen diskriminering.

Är det faktum att jag har vissa åsikter jämförbart med metoo-män som tycker att de har rätt till kvinnors kroppar i egenskap av sin höga status?
    Dina åsikter ger jag inte mycket för. Du tycker som sagt att det var ett misstag av männen att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor förr. Du tycker att sex ska kvoteras/ övervakas och bötfällas. Du tycker att incels ska bli behandlade som handikappade i Danmark och då (som jag förstått) ska tillhandahållas lösfittor. Du verkar däremot tolkat sexhjälpmedlen som handikappade i Danmark får som prostituerade, samtidigt så säger du dig vara mot prostitution och mot att män har ekonomisk makt över kvinnor.

jadu. Så fascistisk, samtidigt som du låtsas som du aldrig sagt något liknande. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-04 01:00:00 följande:
    Lösningen är att gå tillbaka till de värderingar som fungerade och fick Sverige att utvecklas i rätt riktning.

Hur hade svenskar i början av 1900-talet sett på utbytbara och lösa relationer som präglar dejtingappar? Ja, de hade förmodligen satt stopp för det.

Hur hade svenskar i början av 1900-talet löst integrationsproblemen och brottsligheten? Troligtvis på ett mycket strängare sätt än idag med mindre ursäktande attityder.

Hur hade svenskar i början av 1900-talet löst problemen inom skolan? De hade satt stopp för alla privata skolkoncerner och infört en folkskola med hård disciplin igen.

Hur hade svenskar i början av 1900-talet löst bostadsproblemen? De hade satt igång direkt och börjat bygga nya tätbebyggda områden med vackra hus utan en massa dröjsmål och hinder.

Det är era värderingar som är orsaken till att det går utför för samhället på så många olika plan. Incel-frågan är bara ett av de områdena. Ni har blivit så bekväma att ni inte ens ser vad som händer. Det är lättare att gå till mot de som pekar på problemen än att faktiskt göra något åt problemen. När ni blir gamla kommer ni säga som en av era förebilder: "Vi såg det inte komma".
    Jag ser det som en fullt naturlig utveckling att misogyna incelmän inte lyckas ragga. Jag tror det bidrar till ett bättre samhälle. Antingen så förökar sig inte de misogyna incelmännen sig och ser till att deras misogyna åsikter fortlever, eller så anpassar dom sig, tar itu med sina misogyna åsikter och bidrar till ett bättre samhälle. Kan inte se en vinst över att sexkvoter ska införas, övervakning och förhör. Hur bra blir ett sånt samhälle? en jävla dystopi är vad det är.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-04 02:22:09 följande:
    En dystopi är redan vad samhället har blivit idag och det beror inte på mina åsikter, utan snarare på den typen av åsikter som du representerar.
    Frihet för alla?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?