Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-04 11:31:29 följande:
    Då skulle man kunna säga att olika kvinnor ska inte lyckats ragga
    Varför skulle man säga att "olika kvinnor ska inte lyckas ragga"? Hur kopplar du ihop det jag skrev?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 13:11:16 följande:
    Ensamma kvinnor är definitivt ett problem. Dels sprider vissa av dem hat mot män precis som det finns ensamma män som sprider hat mot kvinnor. Dessutom är ensamstående kvinnor en ekonomisk börda för samhället. De behöver mer bidrag, och deras barn behöver mer stöttning från stat och kommun.

Det bästa för samhället är att medborgarna lever i harmoni och har personer av båda könen i hushållet.
    Va fan, en ensam kvinna är inte mer benägen att sprida hat mot män, på samma sätt som en ensam man inte automatiskt förvandlas till en misogyn incel. Det bästa för samhället är inte att tvinga folk att stanna i förhållanden. Det borde du väl ändå förstå. Har inte du själv några misslyckade förhållanden i bagaget? Hur skulle det se ut om ni inte hade något annat val än att tvingas bo ihop?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-04 13:49:07 följande:

Aja baja, Fol!

Man får inte lov att skriva att kvinnor har problem. Det är inte PK. Det hjälper inte att det är 100% sant. Komihåg att alltid låtsas om som att det inte existerar kvinnor med problem, utan bara med män.

Ta istället lärdom av inlägg 6915 där EnAnon­umius kastar skit på män och samtidigt hyllar kvinnor och använder det som argument för att kvinnor är bättre än män. Det är den typen smutsiga och orättvisa inlägg som kan klassas som PK.

Att hon dessutom bidrar till att män föraktar kvinnor har heller ingen betydelse, det får vi inte heller låtsas om.

Har du fått för dig att tråden handlar om att kvinnor vill att det ska låtsas som att kvinnor inte har problem? Haha! "För annars så är det inte pk" Det är också ett sätt att bemöta retoriken runt "misogyna incel" -ett sätt, inte rätt. Är du också en så där "offerkille" "så synd om män pga kvinnor"? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 19:57:32 följande:
    Främsta skillnaden är att incelsen går ensamma medan de ensamma kvinnorna alltid hittar någon man för umgänge. Det är så naturen fungerar.
    Tycker du en labil kvinna är samma sak som en man som är misogyn och inte gillar kvinnor men vill ändå knulla dom? Naturen sållar ut de misogyna männen nästan per automatik. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 20:28:16 följande:
    Varför blev förhållandet dåligt? Om mannen eller kvinnan tar ansvar för relationen så blir det nästan alltid bra. 

Ett förhållande är som kroppen. Det krävs underhållsarbete varje dag, år in och och år ut. Det är oerhört ansvarslöst att inte göra det underhållsarbetet. Och gör man inte det så växer man isär och skapar en skilsmässa på sikt.
    Har du endast haft ett förhållande i ditt liv? Eller är det inte ditt fel att ni skildes?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 20:35:12 följande:
    De relationer jag haft som gått dåligt är definitivt mitt fel att det slutade så. Jag var ung och självcentrerad och såg inte mina partners behov.
    Förväntar du dig att andra i samhället ska göra andra val, vara "bättre" än dig alltså. Klaga går ju bra. Se till att folk håller sig till monogama förhållanden är inte realistiskt, speciellt inte när du själv ens gör det, oavsett vilka ursäkter du gör.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 20:47:29 följande:
    Samhället har alltid ett ansvar att hjälpa medborgarna. Framförallt med mat och husrum. 
    I de här fallen som i TS är det svårt att motivera att ge det prioritet när vi inte ens klarar att ge alla medborgare mat och husrum.

Jämför du sex med att hjälpa medborgare med mat och husrum?

Incels har möjligheter att få hjälp av samhället idag. Låter som du menar att sån hjälp inte finns.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 16:51:19 följande:
    Jag har inte skrivit att man inte ska söka hjälp.
    Du sågar ju den hjälp som finns. Vilket alternativ är bättre alltså?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 17:00:59 följande:
    Jag har skrivit att den kan hjälpa. Vissa blir hjälpta mycket men många blir tyvärr inte det även om de kanske kämpat i åratal. Poängen var inte att såga, utan att visa att det är inte ett dugg märkligt om det inte ljusnar för personen trots att den sökt hjälp. Man kan därför inte veta att personen inte har sökt hjälp.
    Nej, det vet man inte, det finns däremot folk som inte söker hjälp, gissningsvis söker inte vissa hjälp på grund av narcissistiska drag. Dessa människor anser det vara någon annans ansvar att fixa deras bekymmer. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 17:28:33 följande:

Det är inte självklara saker att någon inte har sökt hjälp, vilket jag försökt förklara flera gånger nu. Jag tycker inte det är fel att individen ska ta ansvar så långt det är möjligt, däremot att utgå ifrån att personen inte har sökt hjälp bara för att den fortfarande har problem.

Om den fortfarande har problem så är inte det logiska alternativet att starta en tråd på familjeliv i syfte att förändra samhället runtomkring individens problem. Det logiska alternativet torde vara att anpassa sig till det som råder. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?