Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-12 01:53:41 följande:
    Du tolkade det som att jag avråder från att ha kvinnliga vänner, vilket är lögn. Jag avråder inte från det.

Varför är det konstigt att en incel känner sig avvisad oavsett om den har kvinnliga vänner? Det är ganska logiskt och mänskligt.
    Nej, jag sa att du tycker det är en dålig idé för incels att ha kvinnliga vänner då incels enligt dig bara ser kvinnor som potentiella ligg/ partners. 

Känner du dig sexuellt avvisad av dina manliga vänner? Nej, tydligen bara av kvinnliga vänner.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-12 02:11:20 följande:
    "Har någon sagt att misogyni är ENDA orsaken? nej precis"

förutom "experten" som är en smurf på att slingra sej när man ställer frågor, kanske för att han hittar på saker men han verkar inte heller särskilt konsekvent så han kan ju ha skrivit 5 olika saker, + 15 när han slingrat sej.

Kvinnorna i tråden säger att de inte vill ligga med någon som är misogyn, inget konstigt med det men "experten" Cloffe påstår att kvinnorna skriver att det inte går.

Vill inte och går inte är samma sak.

Cloffe och kvinnor är inte samma sak.

Den enda jag vet som skriver motsatsen är Cloffe

Jag kan ju ha missat något men då kan han ju någon citera några inlägg där kvinnor påstår att det inte går.

finns det fler än ett sätt att tolka "hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla"?
    finns det fler än ett sätt att tolka "Trots att kvinnor skriver motsatsen."?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-11 23:56:09 följande: #7452
    [ ...]
    Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen.
    [...]

här påstår Cloffe att det är skillnad på incels och andra män som inte har sex. De andra männen har möjlighet till sex.

finns det fler än ett sätt att tolka "incels och de andra"?
    finns det fler än ett sätt att tolka  "De andra männen har möjlighet till sex."?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 17:38:57 följande: #7327
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:40:14 följande:
    Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa att jag är gift och har barn.

Misogyniteten i sig är inte problemet. Det är att incelsen är oattraktiva. Sedan hittar de alla möjliga ursäkter för att inte ta tag i problematiken. Att hävda att kvinnor är skräp är bara en dålig ursäkt egentligen. Surt sa räven om rönnbären som man säger.

Sedan har jag sedan dag 1 i tråden sagt att man ska vara ärlig med vem man är. Det är just därför man inte ska börja hitta tips och tricks för att ragga utan för att förbättra sig själv i grunden så att man kan vara öppen med vem man är.

Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.

Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.

Här garanterar Cloffe att det inte går, jag kan nästan garantera Cloffe aldrig kommer att backa upp det med något.
    finns det fler än ett sätt att tolka "garanterar" på?och han påstår att Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början.
    finns det fler än ett sätt att tolka det på?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:03:45 följande: #3355
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
    Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.

Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det. 

Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.

Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.

här påstår han att han påstår han att han postat länk med korrelationen mellan misogynitet och framtida incel. 
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:00:58 följande: #3375
    Anonym (....) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #3374
    "men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."

Man blir påverkad av sin situationen 

Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.

Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla. 

Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.

han har fultolkat "forskningen runt det."
    Skriver jag "fel" nu igen enligt dig? incels är misogyna, vad drar du för slutsats av det? Känns som du argumenterar över något, oklart vad, du verkar arg och upprörd över något jag skriver. Varför?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 02:48:55 följande:
    Du har inte sett dokumentären om Brand. Det var inget romantiskt uppvaktande han ägnade sig åt. Han utnyttjade bara sin position för att ligga med unga tjejer, flera under 18 år, som var starstruck av honom. Det behövdes ingen större arbetsinsats där. Hans assistent sökte upp dem i publiken och gav dem hans nummer, varpå han bad dem komma till sitt hotellrum.

Nej, jag tror inte att incels skulle bli mer attraktiva. Jag säger bara att det skulle begränsa den typen av leverne som Brand hade. Kan man inte få den som är mest attraktiv så väljer man en mindre attraktiv person. Det är redan verkligheten för nästan alla.

Varför insinuerar du att en man måste vara perfekt för att duga som partner? Det är inte så det har sett ut historiskt. Varför skulle inte mindre attraktiva män ha en chans?

Jag har aldrig sagt att någon måste vara perfekt. Incels straffar ut sig själva däremot. Jag tror absolut att det beror på att incels ser kvinnor som en en annan typ av varelse, en del av misogyni. Det förklarar också varför du tror att sekvotering skulle vara ett framgångsrikt koncept för incels. Människan bakom könet ignoreras, jag tror absolut att det är därför incels misslyckas. Jag tror också att det är därför kvinnor undviker incels, läser man på Reddit så verkar kvinnor stött på den ena efter den andra misogyna mannen, de uppvaktar, berättar hur "snälla" dom är, hon avvisar och han visar sitt rätta (misogyna) jag. Tydligen så snappar hon upp det i förväg, något som han sänder ut, troligen anledningen till att han blev avvisad från början.

Vilket också får mig att tro att om det bara är en misogyn incel kvar på planeten så blir det inte något åka av för honom. Du projicerar dina egna känslor på kvinnor och tror det enbart är kvantitativa faktorer. Ser man vad kvinnor skriver bara i den här tråden så borde du förstå att det inte är så. Men du kör på som några andra män i tråden, ignorerar helt, eftersom det verkar gå i incels ideologi att inte betrakta kvinnor som mänskliga varelser som man kan lyssna på så är det helt i linje.

ser du skillnad på den misogynin i jämförelse med brand?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 02:51:49 följande:
    Jag har aldrig hävdat att det är en dålig idé att ha kvinnliga vänner. Du ljuger. Jag skrev att det är en dålig lösning på incel-problemet för att idén är verkningslös. Det spelar ingen roll om en incel har kvinnliga vänner eller inte.
    Då ändrar vi det till att du tycker det är en dålig lösning på incel problematiken, vet att du skrev att det är för att inceln skulle känna sig avvisad om en kvinna bara ville vara vän med honom.

Vilket också innebär att du (och andra incels antagligen) enbart betraktar kvinnor som potentiella ligg som någon riskerar att känna sig avvisad från. Inte mänskliga varelser som man kan ha kul med och skapa vänskapsband.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-12 12:01:51 följande:
    Du slingrar dej som vanligt och svarar på något helt annat...
    Har du ens ställt en fråga? Du verkar mest bara spamma som argumentation. Ganska otrevligt. Kallas även gish-gallopp. Varför du sysslar med en sån härskarteknik förstår jag inte. Dränka en diskussion.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-12 20:01:42 följande:

Ja, vad fint skrivit och jag förstår dig också.

Är man Ultra-Rabiat-feminist är det SÅ svårt med att ta emot kritik. Det är ju liksom i blodet kvinnor inte får kritiseras. 
    Men vet du, jag skall berätta en hemlis för dig: Kvinnor är starka och tål kritik.

Var kommer feminism in i det hela? Att poängtera att du är osakligt känslosam? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 15:06:32 följande:
    Är reddit alltså din huvudsakliga källa? Haha och folk klagade på mina källor förut...

Du beskriver män som har svårt att ragga eller inte är tillräckligt attraktiva för att lyckas med det. Varför skulle det bero på att de uppfattas som misogyna? De är antagligen bara tafatta, nervösa, klumpiga eller fula.

De blev arga för att de blev avvisade. Hur vet du ens att det är incels som har skrivit de sakerna? Det låter mer som män som ser sig som berättigade till sex och inte som en incel som vet om att chanserna är små.

Hur som helst är det en väldigt svag grund för att hävda att incels i stor utsträckning är misogyna.

Du förnekar att incels är misogyna, trots att det till och med finns forskning som visar det? Gissar att du gör det för att låtsas som att det inte alls är något fel på incels, det är bara samhället det är fel på. Ganska narcissistiskt. 

Det ÄR misogyna incels det är fel på, dags att ta in det. 

Du kan ju läsa reddits berättelser om möten med /niceguys (dvs män-som-är-misogyna-men-samtidigt-narcissistiskt-uppfattar-sig-som-snäll) Det är min uppfattning om incels. Du visar samma beteende som dom, en "tyck synd om mig" för att sakteligen visa dina Sanna färger där du vill att fascistiska idéer ska genomföras så du kan ligga.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 15:14:11 följande:
    Helt plötsligt ändrar du dig efter att ha hävdat motsatsen genom hela tråden. Där ser man.

Nej, jag har aldrig påstått att det inte går att skapa vänskapsband mellan en man och en kvinna. Det står inte i motsats till att en incel söker efter relationer med kvinnor också.

Varför tycker du att det är konstigt att en man som alltid hamnar i friendzone kan känna sig avvisad sexuellt och mindre värd? Tror du inte att en sån man har några behov av intima relationer som andra vanliga människor?

Borde en incel förtränga sina mänskliga drifter, enligt dig?
    Tycker du jag ändrar mig? Jag tycker det är samma sak faktiskt. Du har inte skrivit att det inte går att skapa vänskapsband mellan man och kvinna. Du tycker det är en dålig idé för att kvinnor mest bara är till för sex för en incel. Varför skulle någon känna sig friendzonad om denne bara är ute efter att skaffa en vän av motsatt kön? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 18:06:05 följande:
    Din forskning bestod av en liten självrekryterad panel på nätet utan kontrollgrupp. Den är inte representativ för alla sexlösa män ens i USA och definitivt inte i Sverige.

Nej, jag har inget intresse av att läsa på reddit. Din uppfattning utifrån vad någon har skrivit på reddit om "niceguys" säger ingenting om incels som grupp.

Vad är ens en "snäll kille"? Ingen utger sig väl för att vara motsatsen. Har aldrig hört en svensk kille beskriva sig som det.
    Om du sågar den reella forskningen som finns så får du gärna lägga fram bevis för att incels inte är misogyna. Än så länge så bevisar alla incels i den här tråden att "incels är misogyna" 

Du försöker naturligtvis hävda annat för att flytta bort ansvaret från incels för att i stället hävda att det är något annat det är fel på. Ganska narcissistiskt.

Du behöver inte läsa /niceguys, du kan läsa vad du själv skriver i tråden, ganska obehagligt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 18:15:13 följande:
    Det är precis det som de har skrivit och att de menar att sexlösheten beror på misogyna åsikter. Hur kan du missat det?

Jag har aldrig skuldbelagt kvinnor för incel-problemet. Hur har jag gjort det?
    Lägga av, misogynitet genererar inte per automatik sexlöshet. Har du ens läst vad jag skriver? Jag skriver att det är skillnad på misogynite och misogynitet. Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?