ClumsySmurf skrev 2023-10-12 02:11:20 följande:
"Har någon sagt att misogyni är ENDA orsaken? nej precis"
förutom "experten" som är en smurf på att slingra sej när man ställer frågor, kanske för att han hittar på saker men han verkar inte heller särskilt konsekvent så han kan ju ha skrivit 5 olika saker, + 15 när han slingrat sej.
Kvinnorna i tråden säger att de inte vill ligga med någon som är misogyn, inget konstigt med det men "experten" Cloffe påstår att kvinnorna skriver att det inte går.
Vill inte och går inte är samma sak.
Cloffe och kvinnor är inte samma sak.
Den enda jag vet som skriver motsatsen är Cloffe
Jag kan ju ha missat något men då kan han ju någon citera några inlägg där kvinnor påstår att det inte går.
finns det fler än ett sätt att tolka "hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla"?
finns det fler än ett sätt att tolka "Trots att kvinnor skriver motsatsen."?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-11 23:56:09 följande:
#7452[ ...]
Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen.
[...]
här påstår Cloffe att det är skillnad på incels och andra män som inte har sex. De andra männen har möjlighet till sex.
finns det fler än ett sätt att tolka "incels och de andra"?
finns det fler än ett sätt att tolka "De andra männen har möjlighet till sex."?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 17:38:57 följande:
#7327Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:40:14 följande:
Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa att jag är gift och har barn.
Misogyniteten i sig är inte problemet. Det är att incelsen är oattraktiva. Sedan hittar de alla möjliga ursäkter för att inte ta tag i problematiken. Att hävda att kvinnor är skräp är bara en dålig ursäkt egentligen. Surt sa räven om rönnbären som man säger.
Sedan har jag sedan dag 1 i tråden sagt att man ska vara ärlig med vem man är. Det är just därför man inte ska börja hitta tips och tricks för att ragga utan för att förbättra sig själv i grunden så att man kan vara öppen med vem man är.
Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.
Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.
Här garanterar Cloffe att det inte går, jag kan nästan garantera Cloffe aldrig kommer att backa upp det med något.
finns det fler än ett sätt att tolka "garanterar" på?och han påstår att Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början.
finns det fler än ett sätt att tolka det på?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:03:45 följande:
#3355Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.
Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det.
Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.
Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.
här påstår han att han påstår han att han postat länk med korrelationen mellan misogynitet och framtida incel.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:00:58 följande:
#3375Anonym (....) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande:
#3374"men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."
Man blir påverkad av sin situationen
Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.
Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla.
Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.
han har fultolkat "forskningen runt det."
Skriver jag "fel" nu igen enligt dig? incels är misogyna, vad drar du för slutsats av det? Känns som du argumenterar över något, oklart vad, du verkar arg och upprörd över något jag skriver. Varför?