Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:09:50 följande:
    Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
    Tydligen så är kvinnliga vänner inget att ha för att inceln enligt dig är oförmögen att skapa vänskapsband med kvinnor, dvs ser enbart kvinnor som potentiella ligg eller flickvänner. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 20:27:13 följande:
    Det är inte mitt ansvar att bevisa din tes. Du har på egen hand skapat narrativet att incel är misogyna och fått andra att upprepa det. Bevisbördan ligger på dig.
    Jag har ju bevisat att incels är misogyna. Eller du kanske har någon forskning som visar motsatsen?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 20:34:13 följande:
    Kan du inte läsa det citerade inlägget?

Jag skrev ordagrant det jag menar att man inte slutar vara incel för att man har kvinnliga vänner och att man kan må dåligt för att man inte duger som partner. Exakt samma sak som jag nyss upprepade.

Varför kan du inte återge det korrekt utan dina egna påhittade tolkningar?
    du skriver:

"Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner."

vilket också innebär att du skriver att kvinnliga vänner är dåligt eftersom inceln riskerar att känna sig bortvald. Dvs inceln ser enbart kvinnor som potentiella ligg eller flickvänner. En incel enligt dig verkar sakna kapaciteten att skilja på kvinnliga vänner och potentiella ligg.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-14 20:36:58 följande:
    Helt säker?
    Det är ju något du har garanterat
    misogyni garanterar i princip att kvinnor håller sig borta. Fullkomligt logiskt. Varför inte ta itu med den faktorn som håller kvinnor borta då? Skulle någon säga något misogyniskt på första dejten skulle hon antagligen lägga benen på ryggen. Jag fattar inte vad du argumenterar om, du Verkar läsa det jag skriver som fan läser bibeln.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-15 01:18:03 följande:
    Hur förklarar du då att Russel Brand kunde hålla en misogyn stand-up show och trots det ligga med nya kvinnor varje kväll?
    För att han är kändis naturligtvis.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-15 01:20:29 följande:
    Nej, det betyder inte att jag ser kvinnliga vänner som något dåligt. Det är sämre än att ha en partnerrelation, men bättre än inga vänner alls. Vad är det som du inte förstår?
    För att du skriver att han riskerar att må sämre för att duga som vän till en kvinna, inte som partner. Varför skulle kvinnliga vänner vara sämre än en partnerrelation? Det är så små saker du skriver som ger ledtrådar till hur du betraktar kvinnor, helt otroligt att du inte ens är medveten om det. Det du berättar med det här inlägget är att kvinnor och vänskap egentligen inte är kompatibelt samt ditt ovanstående inlägg. Det är så små saker du skriver som avslöjar dina egentliga (misogyna) åsikter som skrämmer bort kvinnor.

du skriver:

"Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner."
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-15 01:22:53 följande:
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 22:44:10 följande:
    Jag har ju bevisat att incels är misogyna. Eller du kanske har någon forskning som visar motsatsen?
    Nej, en taffligt utförd internet-enkät är inte ett bevis för det.
    Men du är ju själv misogyna, alla incels som skriver i tråden är misogyna, är det bara slumpen menar du?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-15 01:31:05 följande:
    Du skriver inte bara utifrån dig själv utan i en kontext där du (utan grund) beskyller incels för att vara misogyna och att deras problem beror på det. Visst, du kan hävda att du själv väljer bort alla misogyna män trots att andra personer inte gör det. Det blir dock svårt att hävda att problemen för incels beror på att de är misogyna när det är uppenbart att misogynitet inte har varit hinder för andra män när det kommer till relationer.

Att tjata om att incels är misogyna blir därför helt irrelevant för att hitta ett orsakssamband.
    Misogynitet är förmodligen en stor del av en incels problem. Inte hur samhället är utformat. Vad ska hända med misogyniteten? Ska kvinnorna i samhället förväntas acceptera det?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:08:42 följande:
    Och då handlar sex inte längre om att förtjäna det. 
    Man berörs av det och borde få klaga. 
    Förstår du inte att anledningen till att du inte har sex beror på att ingen vill ha sex med dig?

Borde du då inte försöka förbättra det? Kanske genom att ta reda på saker om dig själv? Det du gör nu är mest att gnälla på att andra får hjälp med diverse sexrelaterade saker som barnafödande eller whatever. Ingenting i din situation skulle kunna förbättras av ditt gnällande absolut ingenting, nada, noll, ingenting.

Jag tror däremot att ditt gnällande genererar mindre sex, du börjar föreställa dig själv som helt oförmögen att förändra din sits, du slutar antagligen att ragga för din självbild är klar, och när du väl pratar med kvinnor så blottar du dina åsikter direkt.

enda sättet för dig att åstadkomma en förändring är genom att arbeta bort ältandet/ misogyniteten.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 19:45:31 följande:
    Precis, för sex ska inte vara en mänsklig rättighet så måste samhället kretsa mindre till sex. 
    Eller gäller bara ingen mänsklig rättighet när du känner dig kränkt? 
    Varför det? Samhället får kretsa runt sex utan att det behöver klassas som mänsklig rättighet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?