StudierKemi skrev 2023-08-04 19:49:27 följande:
Kvinnans vilja är mer värd än mannens, eftersom det är kvinnan som kommer bli gravid med ett barn sen. Jag är ensam mamma och det är inte lätt, och det är inte ovanligt för att ungefär hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa i Sverige (kvinnan avslutar föhållandet oftare än mannen). Det är roligare att få barn med någon som är omtyckt, smart, snygg och respekterad av många, för att då kommer barnet få dessa egenskaper sen. Annars blir det istället en kortlivad släktlinje...
Det är kvinnan som går igenom helvetet med graviditet, illamående, smärta vid förlossning, inte sällan förlossningsskada (t.ex. djupare skada i vagina), och sedan är det oftast hon som uppfostrar barnet under större del av tiden. Många kvinnor har inte ens tid att tänka på sex och partner någonsin igen (bl.a. därför det finns färre kvinnor på dejtingsidor). Det finns många anledningar till varför kvinnans vilja betyder mer, hon har fokus på rätt saker i livet. Kvinnan har ett större ansvar för att det inte ska komma ett ofriskt/ostabilt barn till världen. Den med störst ansvar om det biologiska får bestämma mer.
Man ser så ofta på FL att kvinnan har valt fel partner, som t.ex. dricker mycket, hjälper inte till med något så att förhållandet snabbt tar slut, som är otrogen eller slarvig med ekonomin m.m., och det säger oss tyvärr att kvinnor väljer dåliga män alldeles för ofta ÄNDÅ, trots allt gnäll om att kvinnor är för kräsna. Jag önskar hela tiden att kvinnor vore ännu kräsnare, för historierna här inne är ofta inte vettiga. Oftast är det mannen som har fel fokus ser jag. De är så av naturen (männen) tyvärr, men kvinnan är inte så av naturen för att hon prioriterar barnet mer. Hoppas för Guds skull att ingen väljer dig. Herrejösses....
Och då handlar det inte alls om att man ska lägga skulden på andra.
Det handlar om lägga skulden när det passar er bra.
Och om du får bestämma vem som andra ska få välja bort så får jag också ha en åsikt om anfta ska rata dig.