• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-08-04 18:01:18 följande:
    På vilket sätt är det jämförbart?
    Det är inte en fråga om att rösta på den man anser passar en bäst.
    Det är ett val man gör.
    Precis som när man väljer att sitta och tycka synd om sig själv för att man inte lyckas träffa någon och lägger skulden på alla andra.
    Eftersom det handlar om minst två personers vilja så borde det kunna finnas en "skuld" även de gånger kvinnor ratar olika män.

Eller menar du att om dessa män skulle sagt att dessa kvinnor är fula så är skulden på kvinnorna?
    Att orsaken varför felet är på dessa män är för att de är intresserad i någon kvinna och felet är för ena personen inte är intresserad i mannen? 
  • Anonym (....)
    StudierKemi skrev 2023-08-04 19:49:27 följande:

Kvinnans vilja är mer värd än mannens, eftersom det är kvinnan som kommer bli gravid med ett barn sen. Jag är ensam mamma och det är inte lätt, och det är inte ovanligt för att ungefär hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa i Sverige (kvinnan avslutar föhållandet oftare än mannen). Det är roligare att få barn med någon som är omtyckt, smart, snygg och respekterad av många, för att då kommer barnet få dessa egenskaper sen. Annars blir det istället en kortlivad släktlinje... 

Det är kvinnan som går igenom helvetet med graviditet, illamående, smärta vid förlossning, inte sällan förlossningsskada (t.ex. djupare skada i vagina), och sedan är det oftast hon som uppfostrar barnet under större del av tiden. Många kvinnor har inte ens tid att tänka på sex och partner någonsin igen (bl.a. därför det finns färre kvinnor på dejtingsidor). Det finns många anledningar till varför kvinnans vilja betyder mer, hon har fokus på rätt saker i livet. Kvinnan har ett större ansvar för att det inte ska komma ett ofriskt/ostabilt barn till världen. Den med störst ansvar om det biologiska får bestämma mer. 

Man ser så ofta på FL att kvinnan har valt fel partner, som t.ex. dricker mycket, hjälper inte till med något så att förhållandet snabbt tar slut, som är otrogen eller slarvig med ekonomin m.m., och det säger oss tyvärr att kvinnor väljer dåliga män alldeles för ofta ÄNDÅ, trots allt gnäll om att kvinnor är för kräsna. Jag önskar hela tiden att kvinnor vore ännu kräsnare, för historierna här inne är ofta inte vettiga. Oftast är det mannen som har fel fokus ser jag. De är så av naturen (männen) tyvärr, men kvinnan är inte så av naturen för att hon prioriterar barnet mer. Hoppas för Guds skull att ingen väljer dig. Herrejösses....

Och då handlar det inte alls om att man ska lägga skulden på andra. 
    Det handlar om lägga skulden när det passar er bra. 
    Och om du får bestämma vem som andra ska få välja bort så får jag också ha en åsikt om anfta ska rata dig. 
  • Anonym (....)
    StudierKemi skrev 2023-08-04 19:49:27 följande:

Kvinnans vilja är mer värd än mannens, eftersom det är kvinnan som kommer bli gravid med ett barn sen. Jag är ensam mamma och det är inte lätt, och det är inte ovanligt för att ungefär hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa i Sverige (kvinnan avslutar föhållandet oftare än mannen). Det är roligare att få barn med någon som är omtyckt, smart, snygg och respekterad av många, för att då kommer barnet få dessa egenskaper sen. Annars blir det istället en kortlivad släktlinje... 

Det är kvinnan som går igenom helvetet med graviditet, illamående, smärta vid förlossning, inte sällan förlossningsskada (t.ex. djupare skada i vagina), och sedan är det oftast hon som uppfostrar barnet under större del av tiden. Många kvinnor har inte ens tid att tänka på sex och partner någonsin igen (bl.a. därför det finns färre kvinnor på dejtingsidor). Det finns många anledningar till varför kvinnans vilja betyder mer, hon har fokus på rätt saker i livet. Kvinnan har ett större ansvar för att det inte ska komma ett ofriskt/ostabilt barn till världen. Den med störst ansvar om det biologiska får bestämma mer. 

Man ser så ofta på FL att kvinnan har valt fel partner, som t.ex. dricker mycket, hjälper inte till med något så att förhållandet snabbt tar slut, som är otrogen eller slarvig med ekonomin m.m., och det säger oss tyvärr att kvinnor väljer dåliga män alldeles för ofta ÄNDÅ, trots allt gnäll om att kvinnor är för kräsna. Jag önskar hela tiden att kvinnor vore ännu kräsnare, för historierna här inne är ofta inte vettiga. Oftast är det mannen som har fel fokus ser jag. De är så av naturen (männen) tyvärr, men kvinnan är inte så av naturen för att hon prioriterar barnet mer. Hoppas för Guds skull att ingen väljer dig. Herrejösses....

Du är otrevlig. 
    Så jag ska få hoppas att du hittar ingen ny man? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 19:22:26 följande:
    vems är annars felet att du inte blir vald? är det snygga charmiga Kalles fel? För att han får mer dejter än blyga Adam? Eller är det kvinnornas fel? Som är så jävla kräsna återigen. De borde ju bara ge Adam en chans? patetiskt
    Du gör enbart jämförelser när det passar dig bra. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 19:18:31 följande:
    Får kvinnor ogilla olika män enligt dig? Får en kvinna attraheras av olika män? eller ska du bestämma det med? Men du ska givetvis ha fri vilja att välja *vilken kvinna du ska ha* hon ska va max 25, ha minst d-kupa och älska analsex för det har du sett på porrfilm. Så verkligheten måste vara sådan. Varför får du ha preferenser men ingen annan?
    Det borde finnas en skuld även när kvinnor väljer
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 19:18:31 följande:
    Får kvinnor ogilla olika män enligt dig? Får en kvinna attraheras av olika män? eller ska du bestämma det med? Men du ska givetvis ha fri vilja att välja *vilken kvinna du ska ha* hon ska va max 25, ha minst d-kupa och älska analsex för det har du sett på porrfilm. Så verkligheten måste vara sådan. Varför får du ha preferenser men ingen annan?
    Jag sa bara vad skulden borde ligga på.
    Inte att du är förbjuden att få ha preferenser 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:08:09 följande:
    Om jag får ha mina preferenser och du dina så uppstår ingen skuld. om jag säger nej till 2 män så finns ingen magisk skuld att jag nu måste säga ja till två män.
    Du blir det ingen skuld heller på de som du ratar. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:36:38 följande:
    Och så börjar vi om igen. samma dans igen.
    incel = ensam man ofrivillig singel som bär på kvinnoförakt och tror sig ha medfödda rättigheter. Dvs odemokratisk, ovettig och fascist. Vill ändra samhället för egen vinning.

singel = kan också vara ofrivillig. Eller frivillig. Men tror sig inte ha medfödda rättigheter. Accepterar läget. Vill inte ändra samhället. Vettig och demokratisk.

stor jävla skillnad som sagt. Ska jag förklara på engelska med? Fattar du bättre då?
    Men tror sig inte ha medfödda rättigheter

Accepterar läget. Vill inte ändra samhället.
    Det blir som olika personer har medfödd rättighet till sex då olika personer födds med olika förutsättningar. Dessutom finns det ett starkt samband mellan att vara människa och att ha sex. Man skulle likaväl kunna säga att sex är så självklart för många att det är en en medfödd rättighet

Om det går bra så har man lättare att acceptera läget samt man tycker inte samhället ska förändras på samma sätt. 

• Anonym (....)
    incel = ensam man ofrivillig singel som bär på kvinnoförakt och tror sig ha medfödda rättigheter. Dvs odemokratisk, ovettig och fascist. Vill ändra samhället för egen vinning.

singel = kan också vara ofrivillig. Eller frivillig. Men tror sig inte ha medfödda rättigheter. Accepterar läget. Vill inte ändra samhället. Vettig och demokratisk.

stor jävla skillnad som sagt. Ska jag förklara på engelska med? Fattar du bättre då?
    Om folk inte tror de har medfödda rättigheter till sex så borde det inte finns något samband mellan de som har mycket sex och lite vad de anser om det här. 
  • Anonym (....)

Men tror sig inte ha medfödda rättigheter.

Då skulle det inte finnas ett samband mellan vad man födds med och de som har sex.

Man tror inte man har medfödda rättigheter till sex men det slutar med att de själva har sex. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?