• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-04 16:47:02 följande:
    Precis detta. Kvinnor kommer hellre vara ensamma än att ta nån de inte vill ha. 

Precis som jag tror att incels skulle. Om de erbjöds vem som helst skulle de inte vara nöjda. Nej, det ska vara nån ung och attraktiv, annars duger det inte. Som de inbillar sig att de skulle få tillgång till om utbudet av män var mindre. 

Men nej. Att ta nån bara för att ha nån leder garanterat till större olycka än att leva ensam. Man känner sig mer ensam med fel människa än när man faktiskt är ensam. 
    Och ni kallar det aldrig, sex är ingen rättighet när ni gör hypotetiska exempel med incels som skulle tacka nej. 
    Det är ingen mänsklig rättighet med sex även när de tackar nej 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 16:52:03 följande:

Sex och förhållande är inte en rättighet. när ska den poletten trilla ner?

du har rätt att ha sex, med vem/vilka du vill så länge det är ett sex som sker med samtycke. Dvs ingen våldtäkt, inte köp av sexuella tjänster och ingen omyndig. Då har du rätt att ha sex med vem du vill, när du vill, hur du vill. Du har däremot inte en rättighet att få sex serverat på ett silverfat.

behöver du gå en kurs i svenska språket eller samhällskunskap för att förstå skillnad mellan rätt och rättighet? Din rättighet är att du får lov att vara en sexuell individ utan att bli diskriminerad till följd av din läggning. 

staten i ett demokratiskt samhälle ska aldrig reglera dejtingmarknaden. eller propagera för att *alla har rätt att knulla tre gånger i veckan* där böter utfärdas för de som knullar mer eller mindre.

Och eftersom sex är ingen rättighet så måste kvinnor acceptera om de får det sämre än männen. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 16:56:33 följande:
    Du är ju uppenbarligen beredd att offra människors valfrihet och frihet för att fler ensamma män ska, som du tror, få sex och relationer. Det är alltså viktigare än andra människor. Här ställer du ju gruppen incels som den primära gruppen som ska prioriteras i samhället. Och vad ska ske med våldsverkarna då, ska de få igenom några krav på fördelning, droger eller annat? Vad blir nästa steg, när det fortfarande finns ensamma män kvar?
    Och du är beredd att offra människors valfrihet och frihet så du kan ha ett bättre sexliv. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 16:59:56 följande:
    Vad i hela helvete skrev du precis och menade? om en ensam man blir en incel, så han blir en kvinnohatare som begår brott mot kvinnor så är det delad skuld till att det uppstod?

att det är kvinnornas fel? Hade kvinnorna bara släppt till lite så hade ju inte den stackars incelmannen blivit en våldtäktsman?

skulden är enbart den tragiska mannen. enbart. ditt kvinnoförakt är vidrigt och jag blir på riktigt mörkrädd att det finns så sjuka människor ute i landet i det fria.
    Jag har inte sagt något om någon skuld för våldtäkter och andra brott. 

Du snackar om ingen rättighet men du kommer endast ihåg det när det passar dig bra. 
    Det är ingen rättighet heller med personer som tycker som du gör, men då klagar ändå. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:03:20 följande:
    Som jag förstått är denne autistisk. Önskar att det fanns ett sätt att filtrera bort.
    Det finns ingen rättighet heller med ett sätt att filtrera bort dessa personer. 
    Du vill också bestämma över hur dejtingmarknaden ska se ut. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 17:03:55 följande:
    Varför ska kvinnor acceptera det? Vi har rätten att ha sex på samma villkor. Och vi vill inte ha sex med dig. Om jag skulle välja mellan sex med dig eller aldrig mer sex är valet enkelt. aldrig mer sex. eller ska du statligt tvinga mig ställa upp med ett leende också? Palle, vad säger du nu. du som vill ha konstruktiv diskussion. är detta män vars ideologi du värnar om?
    Och du erkänner nu att det enbart är ett problem när det missgynnar kvinnor. 
    Då låtsas inte om att kvinnor skulle acceptera om de får det svårare än männen för ingen rättighet för sex ska gälla. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 17:03:55 följande:
    Varför ska kvinnor acceptera det? Vi har rätten att ha sex på samma villkor. Och vi vill inte ha sex med dig. Om jag skulle välja mellan sex med dig eller aldrig mer sex är valet enkelt. aldrig mer sex. eller ska du statligt tvinga mig ställa upp med ett leende också? Palle, vad säger du nu. du som vill ha konstruktiv diskussion. är detta män vars ideologi du värnar om?
    Och om det ska handla om ingen rättighet med sex så ska det inte spela någon roll vad jag tycker nu. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-04 17:01:10 följande:
    Båda ska vilja. Om en vill och men den andra inte vill så blir det ju inget. Hur kan du inte fatta det? 
    Vad är det för fel på dig? Ärligt? Har du svårt att tolka skriven text? Dyslektiker? 
    Intellektuellt funktionshinder? Dement? Förvärvad hjärnskada?
    Och det var det som jag skrev. 
    Att ni lade skulden på ena personen då det ska handla om att båda personerna ska få välja. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 17:08:12 följande:
    Jag har rättighet att vara en sexuell individ. Jag har rätt att ha sex med vem jag vill, när jag vill, hur jag vill. Så länge det finns samtycke. att jag inte köper sex eller utnyttjar beroendeställning, och att mannen inte är minderårig.

då kan jag VÄLJA att ha sex om jag vill eller inte. så jag har ingen rättighet till sex, jag har ingen skyldighet till sex. Utan det är ett val jag gör utifrån min rätt. du har uppenbarligen problem att förstå skillnader i begrepp
    Så ingen rättighet med sex innebär att det handlar om män som missgynnas?
    Det handlar inte om någon lag som ska gälla båda könen oavsett vad? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-04 17:01:10 följande:
    Båda ska vilja. Om en vill och men den andra inte vill så blir det ju inget. Hur kan du inte fatta det? 
    Vad är det för fel på dig? Ärligt? Har du svårt att tolka skriven text? Dyslektiker? 
    Intellektuellt funktionshinder? Dement? Förvärvad hjärnskada?
    Och att det inte blir något sex, var inte det som jag skrev om. 
    Utan om skulden
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?