• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 09:54:18 följande:

På vilket sätt förstår du kvinnorna?
    - att vi vill ha kvar vår roll som jämlik med samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter.
    - vi vill alltså inte begränsas, fördelas eller bestämmas över vårt huvud (talar inte om vanliga lagar och sunt förnuft)
    - vi vill INTE bli ännu en siffra i statistiken gällande våldtäkt, sexuellt ofredande, misshandel, mord etc.
    - vill jag utbilda mig, vill jag aldrig skaffa barn, vill jag bo med två män eller ingen man ja då är det mitt val. Ingen annans val.

har jag och alla andra kvinnor rätt till dessa åsikter? eller är jag/vi mansfientliga manshatare med dessa åsikter?

och du upprepar om och om igen att varför göra skillnad på ensamma män och incels. Det är skilllnad. eller menar du att det är samma sak? Med det argumentet ÄR ju alla män våldtäktsmän, eftersom det är män som våldtar. därav kategoriseringen, för vi vet båda att alla män inte är våldtäktsmän.

En man kan vara våldtäktsman. en man kan vara ensam man. En man kan vara incel. En man kan vara gift. Etc.
    denna tråd handlar om incels, och incels är ensamma män som skyller sin ensamhet på samhället och besitter kvinnoförakt. Som sprider propaganda som inte är förankrad i demokratiska värdegrunder som du också säger är så polariserade. Och värdegrund är faktiskt ganska svart eller vitt, antingen är du en god människa eller så är du inte en god människa. en god människa står bakom allas lika värde oavsett kön, ålder, etnicitet och sexuell läggning. Att alla dessa ska ha samma friheter, rättigheter, möjligheter men också skyldigheter oavsett vad. Att vi alla har en likhet för lagen.

de individer som inte är goda. och som inte har goda värdegrunder är återigen de som tror sig ha mer rättigheter än någon annan grupp. Som just incels som diskuteras i tråden, de tror sig ha mer rätt till en kvinna, och att staten på något sätt ska hjälpa till och fördela kvinna till dom. För att *det är ju samhällets ansvar* att *alla ska ligga lika mycket/lika lite* och att det är *samhället som gjort kvinnan så kräsen och otacksam till följd av hennes nya höjda människovärde*.

incels ÄR ett samhällsproblem som behöver utrotas, inte daltas med. då får samhället en grogrund för individer som inte har demokratiska värderingar som på sikt kan bli hot mot demokratin om dessa ökar i antal. Dessa män behöver hjälp att ändra på sin värdegrund, så angiveri som varit uppe på tapeten tidigare kanske inte är så dumt ändå. Kunna ange individer som behöver låsas in på rättsspyk tills de har goda värdegrunder och ett jämställt demokratiskt tänkande.

Det är redan då jämställt för allt. 
    Även där kvinnor missgynnas 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-04 05:47:18 följande:
    Jag håller absolut med dig om att incels med den typen av åsikter du har är ett samhällsproblem. Vilket samhälle har inte ett problem när det finns grupperingar som anser att dejtingvärlden ska regleras av staten? Att kvinnor ses som resurser för mäns lustar som ska fördelas "rättvist" genom att man inför olika begränsningar i kvinnors valfrihet av partner.

Vad tänker du att samhället ska göra för att skydda sig mot att den här typen av fascistiska strömningar?
    Finns redan begränsningar i männens val av partner 
  • Anonym (....)
    Jag håller absolut med dig om att incels med den typen av åsikter du har är ett samhällsproblem. Vilket samhälle har inte ett problem när det finns grupperingar som anser att dejtingvärlden ska regleras av staten? Att kvinnor ses som resurser för mäns lustar som ska fördelas "rättvist" genom att man inför olika begränsningar i kvinnors valfrihet av partner.

Vad tänker du att samhället ska göra för att skydda sig mot att den här typen av fascistiska strömningar?
    Och eftersom det inte ska vara rättvist som du säger så kan kvinnor missgynnas istället. 
    Det ska vara okej även om kvinnor har det sämre. 
  • Anonym (....)

- att vi vill ha kvar vår roll som jämlik med samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter.
    - vi vill alltså inte begränsas, fördelas eller bestämmas över vårt huvud (talar inte om vanliga lagar och sunt förnuft)
    - vi vill INTE bli ännu en siffra i statistiken gällande våldtäkt, sexuellt ofredande, misshandel, mord etc.
    - vill jag utbilda mig, vill jag aldrig skaffa barn, vill jag bo med två män eller ingen man ja då är det mitt val. Ingen annans val.

har jag och alla andra kvinnor rätt till dessa åsikter? eller är jag/vi mansfientliga manshatare med dessa åsikter?

och du upprepar om och om igen att varför göra skillnad på ensamma män och incels. Det är skilllnad. eller menar du att det är samma sak? Med det argumentet ÄR ju alla män våldtäktsmän, eftersom det är män som våldtar. därav kategoriseringen, för vi vet båda att alla män inte är våldtäktsmän.

En man kan vara våldtäktsman. en man kan vara ensam man. En man kan vara incel. En man kan vara gift. Etc.
    denna tråd handlar om incels, och incels är ensamma män som skyller sin ensamhet på samhället och besitter kvinnoförakt. Som sprider propaganda som inte är förankrad i demokratiska värdegrunder som du också säger är så polariserade. Och värdegrund är faktiskt ganska svart eller vitt, antingen är du en god människa eller så är du inte en god människa. en god människa står bakom allas lika värde oavsett kön, ålder, etnicitet och sexuell läggning. Att alla dessa ska ha samma friheter, rättigheter, möjligheter men också skyldigheter oavsett vad. Att vi alla har en likhet för lagen.

de individer som inte är goda. och som inte har goda värdegrunder är återigen de som tror sig ha mer rättigheter än någon annan grupp. Som just incels som diskuteras i tråden, de tror sig ha mer rätt till en kvinna, och att staten på något sätt ska hjälpa till och fördela kvinna till dom. För att *det är ju samhällets ansvar* att *alla ska ligga lika mycket/lika lite* och att det är *samhället som gjort kvinnan så kräsen och otacksam till följd av hennes nya höjda människovärde*.

incels ÄR ett samhällsproblem som behöver utrotas, inte daltas med. då får samhället en grogrund för individer som inte har demokratiska värderingar som på sikt kan bli hot mot demokratin om dessa ökar i antal. Dessa män behöver hjälp att ändra på sin värdegrund, så angiveri som varit uppe på tapeten tidigare kanske inte är så dumt ändå. Kunna ange individer som behöver låsas in på rättsspyk tills de har goda värdegrunder och ett jämställt demokratiskt tänkande.

Och eftersom dejtingmarknaden ska inte regleras av staten så är det inget samhällsproblem när män ogillar kvinnor eller när ni kallar män för kvinnohatare.
  • Anonym (....)

Och eftersom det inte ska vara ett samhällsproblem när kvinnor gynnas när det handlar om val av sexpartner och partner så borde det då inte vara ett samhällsproblem med män med den typen av åsikter. 

Staten ska inte reglera dejtingmarknaden säger ni själva. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-04 05:53:07 följande:
    Nej. Demokrati och yttrandefrihet innebär att du kan få tala om vad du tycker, men inte att dina åsikter måste tas emot på något visst sätt. Du har rätt att tycka vad du vill och andra har i sin tur rätt att tycka precis vad de vill om dina åsikter.

Du vet att det där med yttrandefrihet gäller inte bara dig utan alla andra också, och om du känner dig förolämpad över att folk kallar dina fascistiska idéer för fascistiska idéer så är det ditt problem. 

Alla och då menar jag ALLA utanför incelkulturen reagerar negativt på dina förslag om en statligt reglerad dejtingmarknad. Det är inte ett hat mot alla ensamma män utan en sund reaktion på sjuka idéer som även de flesta ensamma män torde reagera mot. Det normala är att man vill skaffa sig ett förhållande baserat på egna meriter och inte genom inblandning från staten.
    Och du kallar ett förhållande som ska  baserat på meriter.
    Som det ska handla om ett jobb. 

I så fall kan man ha en åsikt vad meriterna ska baseras av
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:33:16 följande:
    Tjejer sållar naturligtvis bort incelsen, dickpicksen eller underliga killar i övrigt. Dina kompisar blir bortsållade. Det beror på dom.

Skulle dom bara sluta uttrycka sig med att "tjejer har det så enkelt " eller att "samhället är fel" skulle naturligtvis ingen förändring för dom ske. Dom måste göra ett aktivt val att ta av offerkoftan och förändras inifrån.
    Offerkoftan gäller då när kvinnor inte får kontakt med män som de uppskattar 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 21:32:54 följande:
    Du har inte tagit tanken ett steg till. Vad händer om man tar bort egenansvaret från incels, låt oss säga att allt är *infoga valfri grupp här*-s fel. Vad blir konsekvenserna av det?

-incels kommer att fortsätta med sitt kvinnoförakt
    -ingen incel kommer att söka hjälpen som finns
    -fler incels skapas
    -gruppen som skylla på blir lidande samt oförmögen att förändra situationen, då incels beror på incels.
    -offermentaliteten förstärks, incels mår ännu sämre.
    Det handlar då på brist på meriter varför kvinnor inte har sex med dom. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 20:52:14 följande:
    Det har jag aldrig påstått heller.
    Att Palles polare har offerkoftan på verkar vara klarlagt. Skulle gissa att det är anledningen till att dom är singlar.

Vad är anledningen till att du är incel? Skulle vara intressant att veta vad just du skyller på.
    Brist på meriter existerar bara när män blir utan sexpartner? 
  • Anonym (....)

Och om offerkoftan gäller när män missgynnas så har kvinnor en offermentalitet när de inte accepterar en spelplan som missgynnar dom. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?