• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-27 15:51:55 följande:
    Nej, jag tycker inte att någon ska fördelas bland några, varken män eller kvinnor.
    Då handlar det inte nödvändigtvis om att man vill att kvinnor ska fördelas bland männen om männen skulle hypotetiskt få det bättre än kvinnorna 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:07:15 följande:
    I exempelvis tider av krig när det varit stor mansbrist, har du någonsin hört kvinnor propagera för tilldelning av män?

Du verkar då inte kunna se bortom den egna naveln.
    Kvinnor fick inte propagera på den tiden i stort. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-27 15:16:02 följande:
    Kvinnor kommer aldrig att få det svårt att få sex. Män har starkare sexualdrift av naturen. Efterfrågan på sex med kvinnor är mycket högre än efterfrågan på sex med män.
    Jag menade att man inte kan räkna med att man samtidigt förväntar sig att man får både det som gynnar en själv. 
    Att dra fördel av biologin när man gynnas och skylla på jämställdheten när man missgynnas när det handlar om könsskillnader 
  • Anonym (....)
    Tyra myra skrev 2023-07-27 13:38:44 följande:

Enligt vad jag förstått genom att på nätet följa Incel rörelsen i Sverige och USA så präglas rörelsen av kvinnohat. Det är detta allt snurrar kring och antagandet att männen är berättigade till en kvinna är grundtesen

Hur en vanlig svensk kille hamnar i denna rörelse och anammar deras tankesätt är för mig en gåta

Att bli Incel är inget drabbas av. Att bli Incel är något man själv väljer

Det finns som sagt en poäng delvis bakom incel. 
    Jämför själv hur du troligen resonerar nu jämfört hur du gör det för allt annat.
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-27 15:58:20 följande:
    Dock en jävla nackdel för kvinnorna som, till skillnad från män idag, många gånger behövde hitta en make för sin försörjnings skull.
    Deras övertalighet innebar alltså både relationslöshet och fattigdom.
    Du sympatiserar ju med de överblivna männen idag som inte får någon. Då borde dina sympatier direkt gå till de övertaliga kvinnorna från förr....som ju faktiskt hade det betydligt svårare
    (Som för övrigt dessutom blev stämplade som horor om de ens vågade ha sex utanför äktenskapet..)
    Jag skrev till Nika. 
    "Kvinnor fick inte propagera på den tiden i stort. "
    Kvinnor hade det sämre för männen för hel del fler saker på den tiden. 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-27 15:58:20 följande:
    Dock en jävla nackdel för kvinnorna som, till skillnad från män idag, många gånger behövde hitta en make för sin försörjnings skull.
    Deras övertalighet innebar alltså både relationslöshet och fattigdom.
    Du sympatiserar ju med de överblivna männen idag som inte får någon. Då borde dina sympatier direkt gå till de övertaliga kvinnorna från förr....som ju faktiskt hade det betydligt svårare
    (Som för övrigt dessutom blev stämplade som horor om de ens vågade ha sex utanför äktenskapet..)
    Vissa män hade den fördelen. 

Jag diskuterade inte om kvinnor skulle ha det sämre än männen i övrigt utan svarade på ett inlägg om kvinnor skulle vilja att männen skulle fördelas bland kvinnorna för det rådde mansbrist.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 16:02:53 följande:
    Du är bara intresserad av ett system som gör att de som inte får knulla nu får knulla och använder dina argument som förevändning.
    I så fall.
    Exempelvis varför säger jag då inte att det är en våldtäkt när ni föreslår att jag ska sänka mina krav?
    Ni säger att det handlar om det när män ber kvinnor sänka sina krav men det gäller inte när kvinnor ber männen sänka sina krav
  • Anonym (....)
    Du är bara intresserad av ett system som gör att de som inte får knulla nu får knulla och använder dina argument som förevändning.
    Då borde jag heller hur sagt att kvinnor borde behandlas sämre än männen? 
  • Anonym (....)
    Du får ta ett exempel på där jag skrivit att ni får inte klaga men jag får det eller andra män. 
  • Anonym (....)
    Och då måste du ha bevis att jag väljer ojämställdhet före jämställdheten.
    Det är ni som säger att det inte ska vara jämställt 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?