• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 18:10:27 följande:
    Och då kan det hypotetiskt bli till eran nackdel istället, men då kallar ni det rättighet till sex 
    Nej. Jag har aldrig sagt att någon har rätt till sex. Tvärtom.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-15 11:00:34 följande:
    Har du testat att alltid leva  utan sex?
    Har du testat att försöka och inte lyckats? 
    Har du testat att vara runt nån som gnäller konstant?
    Har du testat att vara runt nån som skyller sina misslyckanden på dig och alla andra?

Om du var någon annan, skulle du vilja ha sex med dig? Med eller utan öronproppar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Röde Orm)
    Anonym (Femme) skrev 2023-07-15 11:01:46 följande:

Jag lämnar denna tråden eftersom oavsett vad som skrivs står incelsarna fast vid att just de förtjänar sex. Som att skriva med en vägg, ingenting går in. Jag slösar bara min tid och energi här.

Hej då, hoppar av att diskutera med incels för det ger mig inget utbyte.

I precis varje tråd om sexbrist skriver några att " Sex är ingen rättighet" trots att det aldrig är någon som uttrycker sig så.

Verkar vara någon fixering vid den där meningen om att sex inte är en rättighet.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Röde Orm) skrev 2023-07-15 15:14:21 följande:
    I precis varje tråd om sexbrist skriver några att " Sex är ingen rättighet" trots att det aldrig är någon som uttrycker sig så.

Verkar vara någon fixering vid den där meningen om att sex inte är en rättighet.
    Det är nog samma person som i alla liknande trådar drar upp detta, och skriver på ett svårbegripligt sätt, samt spammar med massor av svar. Alla lika förvirrande. 
  • Anonym (Röde Orm)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-15 15:49:06 följande:
    Det är nog samma person som i alla liknande trådar drar upp detta, och skriver på ett svårbegripligt sätt, samt spammar med massor av svar. Alla lika förvirrande. 
    Jo, någon som känner sig smart när den kan kommer in i tråden för att säga detta.

"Lyssna nu allihopa. Såhär är det. Sex är ingen rättighet att få".
  • Anonym (Bygga kärlek till sig själv är en bra början)

Jag tror att föraktet mot incels beror på deras ständiga klagan som mest visar deras bristande självreflektion, ovilja att se sig själv utifrån, förändra destruktiva beteenden och ta hjälp för sina problem.

Idag finns det ju hur mycket litteratur, psykologer, relationscoacher, föreningar för social fobi, modestylister mfl. Någonstans borde en öppning vara möjligt om viljan hade funnits att på allvar gå till botten med sina problem.

Incels är ju inte heller en exakt homogen grupp som har exakt samma problematik, utseenden eller förutsättningar. Men de tenderar att gömma sig lika självokritiskt bakom sitt lidande och istället ha orealistiska förväntningar, taskig kvinno/människosyn och tycka extremt synd om sig själv, skylla ifrån sig, samt frossa i självömkan och bitterhet.

Jag hör sällan någon incel berätta om sina försök och bedrifter att försöka förbättra sina möjligheter och potential?!

Det är ju ofta omfattande problematik bakom deras livssituation och brist på kärlek och relationer med kvinnor. Social fobi, dålig självkänsla/självförtroende, ointresse för mode och utseende, hälsa, bristande intresse för kvinnor generellt bortom sexuellt, låg motivation, få livserfarenheter, ovilja till självutveckling mm mm.

Men oavsett är det ju en stor sorg och tragedi att som människa inte få möjligheter att uppleva nära och kärleksfulla relationer, bli föräldrar känna sig älskade och behövda. på samma sätt som de som aldrig får känna trygghet, ha tillräckligt med pengar till basala behov, inte anses attraktiva fysiskt,  inte få arbeta med sina drömmar pga konkurrens på arbetsmarknaden eller att bli bortvalda av andra skäl. Det finns mycket orättvisor och det  skapar klart mycket personligt lidande för individen och deras närmsta.

• Anonym (....)
    Anonym (Femme) skrev 2023-07-15 10:58:20 följande:
    Det är inte lika eftersom som man måste du Kämpa hårdare om det är sex du vill ha. Varför kämpar du inte hårdare om ditt mål är sex? Alla andra män gör ju det och därför når de sina mål. Vem har intalat dig att du förtjänar sex? Vart kommer den vanföreställningar ifrån? Hjälper den dig att få sex tycker du eller varför håller du fast vid att just du förtjänar sex?
    Då borde de som har sex, inte få ha en åsikt exempelvis om de vill ändra något i sitt sexliv. 
    Det ska då handla om att de vill förtjäna sex. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-15 11:40:26 följande:
    Har du testat att vara runt nån som skyller sina misslyckanden på dig och alla andra?

Om du var någon annan, skulle du vilja ha sex med dig? Med eller utan öronproppar.
    Ja på internet. 

Om jag skulle haft sex med mig om jag vore någon annan är ointressant för då skulle jag först ha andra förutsättningar, möjligheter och kanske andra sexuella preferenser.
  • Anonym (....)

Det handlar snarare mer om rättighet till sex när folk har sex än när någon blir utan sex. 

• Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-15 11:40:26 följande:

Annars om man skulle få ha ett val så skulle ni kalla det rättighet till sex. 
    Så egentligen därför får jag inte svara på frågan om vad jag vill angående sex
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?