Anonym (Femme) skrev 2023-07-14 23:13:16 följande:
Men om man är man och vet att om man kör en BMW kan man få bättre sannolikhet att få sig ett ragg VARFÖR sätter man då inte upp det som ett mål för sig själv?
Om jag var man så hade jag ju skaffat mig en bra utbildning direkt efter gymnasiet till något yrke som hade gjort mig mer attraktiv för kvinnor och som ger ett välbetalt jobb, som också är attraktivt för att man ska kunna få en kvinna, hade satsat på en karriär uppåt eftersom det också hade gjort mig mer attraktiv, satt en snygg klocka på handleden och köpt mig en vrålsnygg bil. Jag hade då garanterat fått både ligga och skapat familj.
Vad motiverar Intels att inte fatta vad kvinnor gillar? VARFÖR gör man inte detta som ökar sannolikheten att få ligga? Hade jag varit en man som inte fått ligga hade jag t o m satsat på att bli stadsminister om så krävdes. VARFÖR gör de flesta män precis exakt allt de gör, för att kunna få en kvinna medan Intels vägrar göra något och bara tycker de har rätt till sex? Varifrån har de fått idén att sex skulle vara något som bara hände utan att de behöver anstränga sig alls?
Andra män tänker ju inte så. Andra män går och tjänar pengar, klär sig snyggt, gör karriär, köper en glidarbil, en exklusiv klocka, siktar högre i karriären och ALLT detta mycket därför att de inte vill vara någon som aldrig får någon kvinna. Men incelsen vägrar och tycker de kan se ut hur som helst, sitta arbetslösa på soc, lukta illa och att sex skulle vara en rättighet för just dem? Från vart kommer den idén om att just de skulle vara berättigade till sex även om ingen vill ha dem? Den där förvrängda verklighetsuppfattningen, VART KOMMER DEN IFRÅN?
Och oavsett vad alla andra människor berättar för dem, så kvarstår denna otroliga passivitet att vägra göra något för att behaga och öka sina chanser och bara ligga kvar i rännstenen och kräva sex som en rättighet för just dem. Sex som enbart dessutom ska vara på incelnas villkor. Vart kommer detta narcissistiska synsätt ifrån? Det där att tycka att man borde ha särskilda privilegier av exakt ingen anledning alls och att man är ett litet offer och alla andra är dumma för de är man så avundsjuk på? Vart kommer detta ifrån?
Är det någon typ av efterblivenhet eftersom ingenting någon säger går in i en incels hjärna, utan han står ändå fast vid sina idéer som uppenbarligen gör att han aldrig kommer få sex?
Sex fördelas inte rättvist mellan alla personer och även personer som gör mycket kan bli utan sex ändå.
Om det skulle vara så stora uppoffringar när folk hae sex för de skulle ha bidragit så mycket själv, varför har folk sex då?
Det är tydligt att vinsten blir högre än vad man förlorar. Att det inte alls handlar bara om en nackdel jämfört med män som blir utan sexpartner