• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Femme) skrev 2023-07-14 16:17:38 följande:
    De har ju fått samtycke till att ha sex, därför får de lov att klaga, för de har samtycke. Den som inte fått samtycke av någon får inte ha sex med någon och har inget sex utan får endast ha sex med sig själv som hen kan klaga på.

Tur att de som inte fått ha sex får lov att ha självsex i a f, om onani förbjöds skulle det VERKLIGEN funnits något för inscelsarna att klaga över.
    Om det nu handlar om samtycke, varför är de då missnöjda? De har ju gett samtycke för det som de har problem med?! 

Samtycke kan när som helst ändras. Även om någon klagar exempelvis på att de vill ha analsex under vaginalsex så kan samtycket brytas. 
  • Anonym (....)
    De har ju fått samtycke till att ha sex, därför får de lov att klaga, för de har samtycke. Den som inte fått samtycke av någon får inte ha sex med någon och har inget sex utan får endast ha sex med sig själv som hen kan klaga på.

Tur att de som inte fått ha sex får lov att ha självsex i a f, om onani förbjöds skulle det VERKLIGEN funnits något för inscelsarna att klaga över.
    Så samtycke för sex ser olika ut i lagen beroende på vad handlar om? 

Om man behöver samtycke för att få klaga, varför får folk då klaga på incelmän utan det krävs samtycke från dessa män? 
  • Anonym (....)

Så du menar om Person A fått samtycke från sex från en kvinna så blir det ingen våldtäkt om kvinnan ändrar på sitt samtycket efter mannen klagar på kvinnan att hon ska stanna kvar i sängen i 10 minuter till!?

Med din logik så har man samtycke oavsett vad man klagar på när någon har sex. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-14 18:24:41 följande:

Och ändå har de yrkesgrupperna förhållanden. Plus alla som arbetar i fabriker, kör taxii osv. 

Men du får gärna motbevisa mig. T om de i utanskapsområdena, där det råder hög arbetslöshet, har förhållanden. 

Men om du redan bestämt dig för att du inte duger, så är det ju så. Bara du vet hur du är som person och om du är attraktiv för någon annan. 

Hur vet du det att de har förhållanden? De är inte den uppfattningen som jag har fått av de personer som jag har träffat med såna jobb.

De i utanförskap. Ja de är från andra kulturer med lägre materiell standard så det finns inte samma förväntningar där. Föreställ dig att vara svensk bosatt i Rinkeby och dejta. Det är inte samma sak.

Är det inte motsägelsefullt att att å ena sidan säga att man inte ska förvänta sig något i termer av förhållanden och å andra sidan säga att det är så lätt att få ett förhållande att det inte krävs så mycket?
  • Anonym (....)

Hur vet personen att den kommer 100 procent ha sex igen efter personen klagat på något sexrelaterade?! 

En kvinna som snackar om kvinnliga orgasmglappet kan hypotetiskt bli fortsättningen utan sex trots att hon klagade på uteblivit orgasm vid sex 
  • Anonym (....)

Oki, och med din logik. 
    Vad är lagligt att klaga på och vad ingår i ett samtycke enligt dig? 
    De problem som uppstår när folk har sex ingår i samtycket säger du?! 
  • Anonym (....)

Du blandar ihop våldtäkt med att klaga på något. 

Att klaga är en våldtäkt säger du?! 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 18:40:14 följande:
    Hur vet du det att de har förhållanden? De är inte den uppfattningen som jag har fått av de personer som jag har träffat med såna jobb.

De i utanförskap. Ja de är från andra kulturer med lägre materiell standard så det finns inte samma förväntningar där. Föreställ dig att vara svensk bosatt i Rinkeby och dejta. Det är inte samma sak.

Är det inte motsägelsefullt att att å ena sidan säga att man inte ska förvänta sig något i termer av förhållanden och å andra sidan säga att det är så lätt att få ett förhållande att det inte krävs så mycket?

För att jag känner folk privat, för att jag kommer i kontakt med folk i mitt yrke, samt många på min arbetsplats arbetar i låglöneyrken. Därför vet jag att de har relationer och barn.

Om du tycker det krävs för mkt av dig, så  får du acceptera att det är så. Ingen kan göra något åt det. 

Du ska kanske satsa på någon från utlandet då.

• Anonym (....)

Så när du har sex så kommer du överens med någon vad ni ska göra exakt göra och ni får sedan inte bryta samtycket för ni har ett samtycke från början säger du?

I lagboken skiljer sig inte samtycke från de som har sex och de som inte har det. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-14 18:52:07 följande:

Om du tycker det krävs för mkt av dig, så  får du acceptera att det är så. Ingen kan göra något åt det. 

Du ska kanske satsa på någon från utlandet då.

Det var inte jag som påstod det utan andra i tråden som skrev att man borde inte förvänta sig ett förhållande om man inte är en duktig person med en stor social vänkrets osv... Om du vill får du bemöta deras inlägg också.

Absolut inte. Har ingen som helst samhörighet med dem. Det finns inget mer patetiskt än folk som importerar fruar/män.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?