• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-14 11:02:50 följande:
    Andra människor som har sex går inte runt och stör sig på att incels inte har sex. De bara knullar på. När incels kommer och klagar på att de inte "får" sex blir givetvis svaret att kom inte här och gnäll utan du får fixa nån att vara med precis som jag har fått göra.
    Om ni inte hade haft sex så skulle inga fel uppstå när någon inte har sex
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-14 11:07:22 följande:
    Du är inte skyldig nån nåt. Och om du inte gillar att se sex på TVn finns det en avstängningsknapp på fjärren.

Resten av världen kommer inte att inrätta sig efter dig. Lika bra att du vänjer dig vid den tanken.
    Ocg eftersom världen inte anpassar sig efter mig så kan det uppstå olika scenario där man blir påverkad av omgivningen. 
    Jag borde då få ha en åsikt om det och hur man blir påverkad. 
  • Anonym (Kane)
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:25:46 följande:
    Man har en rättighet att få klaga på det som berör en. 
    Annars så måste sex och relationer vara något som sker endast privat och det hålls hemligt. 
    Du får klaga hur mycket du vill men hur hjälper det dig att komma närmare sex? De som fastnar i klagan och bitterhet uppnår sällan det de längtar efter.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:25:46 följande:
    Man har en rättighet att få klaga på det som berör en. 
    Annars så måste sex och relationer vara något som sker endast privat och det hålls hemligt. 
    Det är ingen som säger att du inte har rätt att klaga på att du inte får knulla. Klaga på du dag och natt, men förvänta dig inte att bli väl mottagen eller att det inte anses som en creepy inställning som man förstår precis hur det kan lämna någon sexlös duktigt permanent.

Det är var och ens rätt att befästa sin sexlösa tillvaro. Vem kan liksom stoppa dig. Kör hårt!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:30:06 följande:
    Ocg eftersom världen inte anpassar sig efter mig så kan det uppstå olika scenario där man blir påverkad av omgivningen. 
    Jag borde då få ha en åsikt om det och hur man blir påverkad. 
    Och vem förväntar du dig ska lyssna på dig?

Det fungerar på samma sätt med det som med knullandet. Nån måste vilja annars blir du utan.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:17:00 följande:
    Det finns en avstängningsknapp också när det handlar om incels. 
    Jo. Det är du nog smärtsamt medveten om också.
  • Anonym (....)
    Anonym (Kane) skrev 2023-07-14 11:31:08 följande:
    Du får klaga hur mycket du vill men hur hjälper det dig att komma närmare sex? De som fastnar i klagan och bitterhet uppnår sällan det de längtar efter.
    Lite. 
    Men syftet jag tar upp det är för jag tycker folk är otrevliga och det är orimligt att man inte ska få säga något när man blir påverkad av andra människor 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-14 11:34:34 följande:
    Det är ingen som säger att du inte har rätt att klaga på att du inte får knulla. Klaga på du dag och natt, men förvänta dig inte att bli väl mottagen eller att det inte anses som en creepy inställning som man förstår precis hur det kan lämna någon sexlös duktigt permanent.

Det är var och ens rätt att befästa sin sexlösa tillvaro. Vem kan liksom stoppa dig. Kör hårt!
    Det är som jag hade sagt att ni inte får säga något om det som jag skriver om.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 13:01:31 följande:
    Lite. 
    Men syftet jag tar upp det är för jag tycker folk är otrevliga och det är orimligt att man inte ska få säga något när man blir påverkad av andra människor 
    Ser du skillnaden på att säga 
    a) jag är besviken att inte ha ett sexliv
    och
    b) jag är besviken på de jävla fittorna som inte vill ha sex med mig?
  • Anonym (....)

Ingen har rätt till sex heller men ändå klagar folk på sitt sexliv för olika saker. 
    Få verkar att enbart acceptera hur de har det just då. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?