Inlägg från: Anonym (Femme) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Femme)

Är incel något man förtjänar att vara?

Skillnaden.mellan att vara en 30-årig man sim är oskuld och en inspelning är att insceln inte respekterar gränser, tycker det är en mänsklig rättighet att ha tillgång till kvinnokroppen för sex, har kvinnoförakt, uttrycker kvinnohat och är i många fall en våldsbejakande extremism där de gärna vill minska på och motverkla kvinnors rättigheter. Det är en förtryckarrörelse.

Här kommer en artikel om studier på helt vanliga män som är oskulder, och det är en helt annan sak än inscel. Ni kan läsa forskarens bok om manlig sexlöshet:

www.svt.se/kultur/forskaren-peter-ueda-ger-ut-bok-om-manlig-sexloshet-och-incels

• Anonym (Femme)
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 10:14:38 följande:
    De flesta tycker då att sex är en mänsklig rättighet. 
    För mycket fokus på sex och relationer för att det inte ska handla om någon mänsklig rättighet 
    Källa på att "De flesta tycker att sex är en rättighet"?

Vart då någonstans, i vilket land? När?

Om ingen vill ha sex med dig måste inte du ha sex. Så är det för alla i Sverige. Lag på samtycke. 2 måste vilja samma sak om det ska bli sex. Samma sak om du vill gifta dig - 2 måste vilja det för att det ska bli av. Likadant med allt; vill du fika med någon måste den personen vilja fika med dig för att det ska bli något, vill du dansa med en viss person måste den personen vilja dansa med dig för att det ska bli någon tango. Är alla dessa saker som kräver samtycke också mänskliga rättigheter eller gäller rättigheten bara dig och ditt sex?

Ingen kan ha en relation med någon om bara en av de inblandade vill ha en relation. 
  • Anonym (Femme)
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 15:30:34 följande:

Ingen har rätt till sex heller men ändå klagar folk på sitt sexliv för olika saker. 
    Få verkar att enbart acceptera hur de har det just då. 

De har ju fått samtycke till att ha sex, därför får de lov att klaga, för de har samtycke. Den som inte fått samtycke av någon får inte ha sex med någon och har inget sex utan får endast ha sex med sig själv som hen kan klaga på.

Tur att de som inte fått ha sex får lov att ha självsex i a f, om onani förbjöds skulle det VERKLIGEN funnits något för inscelsarna att klaga över.
  • Anonym (Femme)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 17:07:20 följande:
    Jag tycker att det är en svår fråga att ta ställning till. Alla har långt ifrån samma föreställningar, men samtidigt är det så att de som presterar bäst i livet måste bli belönade på något sätt. Där verkar sex ha ungefär samma funktion som pengar. Att om man är en världskändis kan man både bli miljardär och få massvis med sex.

Skillnaden är att vi omfördelar pengar så att de som har mycket betalar skatt till de som har väldigt lite pengar. Detta för att samhället ska bli mer rättvist. Det finns dock inget system för att hjälpa de som aldrig har sex till att ha det, vilket ur en rättvisesynpunkt rimligen är fel.

Jag lutar åt att de som är incels förmodligen inte har gjort sig förtjänta av sex, men det borde vara lättare för dem att förbättra sin situation. Om du är långtidsarbetslös får du hjälp. Samhället borde hjälpa dem på något sett.
    Men om man är man och vet att om man kör en BMW kan man få bättre sannolikhet att få sig ett ragg VARFÖR sätter man då inte upp det som ett mål för sig själv?

Om jag var man så hade jag ju skaffat mig en bra utbildning direkt efter gymnasiet till något yrke som hade gjort mig mer attraktiv för kvinnor och som ger ett välbetalt jobb, som också är attraktivt för att man ska kunna få en kvinna, hade satsat på en karriär uppåt eftersom det också hade gjort mig mer attraktiv, satt en snygg klocka på handleden och köpt mig en vrålsnygg bil. Jag hade då garanterat fått både ligga och skapat familj.

Vad motiverar Intels att inte fatta vad kvinnor gillar? VARFÖR gör man inte detta som ökar sannolikheten att få ligga? Hade jag varit en man som inte fått ligga hade jag t o m satsat på att bli stadsminister om så krävdes. VARFÖR gör de flesta män precis exakt allt de gör, för att kunna få en kvinna medan Intels vägrar göra något och bara tycker de har rätt till sex? Varifrån har de fått idén att sex skulle vara något som bara hände utan att de behöver anstränga sig alls?

Andra män tänker ju inte så. Andra män går och tjänar pengar, klär sig snyggt, gör karriär, köper en glidarbil, en exklusiv klocka, siktar högre i karriären och ALLT detta mycket därför att de inte vill vara någon som aldrig får någon kvinna. Men incelsen vägrar och tycker de kan se ut hur som helst, sitta arbetslösa på soc, lukta illa och att sex skulle vara en rättighet för just dem? Från vart kommer den idén om att just de skulle vara berättigade till sex även om ingen vill ha dem? Den där förvrängda verklighetsuppfattningen, VART KOMMER DEN IFRÅN?

Och oavsett vad alla andra människor berättar för dem, så kvarstår denna otroliga passivitet att vägra göra något för att behaga och öka sina chanser och bara ligga kvar i rännstenen och kräva sex som en rättighet för just dem. Sex som enbart dessutom ska vara på incelnas villkor. Vart kommer detta narcissistiska synsätt ifrån? Det där att tycka att man borde ha särskilda privilegier av exakt ingen anledning alls och att man är ett litet offer och alla andra är dumma för de är man så avundsjuk på? Vart kommer detta ifrån?

Är det någon typ av efterblivenhet eftersom ingenting någon säger går in i en incels hjärna, utan han står ändå fast vid sina idéer som uppenbarligen gör att han aldrig kommer få sex?
  • Anonym (Femme)
    Anonym (....) skrev 2023-07-15 09:26:34 följande:
    Du jämför med dig själv och tror det fungerar så även för andra människor 
    Har du testat? Testa att utbilda dig, skaffa ett välbetalt jobb, kämpa för att komma upp dig i status. Vet du vad kvinnor gillar? Testa råden först, sedan kan du utvärdera dem.

Eller fortsätt göra ingenting, fortsätt gnälla i alla år och fortsätt vara utan sex. Det är ju ditt val i så fall. Att få sympatisex av gnällande förstår jag är målet, men har det funkat hittills? Har det fungerat att göra dig själv till offer för att alla ska tycka så synd om dig att prostitution ska bli lagligt för din skull på bekostnad av alla andra? 

Ponera att prostitution skulle bli lagligt. De prostituerade väljer då sina kunder själva. Du skulle ändå inte fått sex ens med en prostituerad eftersom de skulle valt de männen som får kvinnor idag, utan prostitution. Vad hade du känt om prostitution var lagligt och de prostituerade valde bort dig som kund och du ändå inte fått något sex ens av prostituerade? I de länder där det är lagligt väljer de prostituerade kunder och nobbar de som de inte vill ha.
  • Anonym (Femme)
    Anonym (....) skrev 2023-07-15 10:06:20 följande:
    Man kan vilja ge saker även om du inte uppskattar det. 

Det går hypotetiskt säga att du inte vill ge något när du har sex för personen kan ogilla det som du ger. 

Om det ska vara lika vad man ger och får. 
    Varför är kraven olika beroende på vilket kön man har?
    Det är inte lika eftersom som man måste du Kämpa hårdare om det är sex du vill ha. Varför kämpar du inte hårdare om ditt mål är sex? Alla andra män gör ju det och därför når de sina mål. Vem har intalat dig att du förtjänar sex? Vart kommer den vanföreställningar ifrån? Hjälper den dig att få sex tycker du eller varför håller du fast vid att just du förtjänar sex?
  • Anonym (Femme)

Jag lämnar denna tråden eftersom oavsett vad som skrivs står incelsarna fast vid att just de förtjänar sex. Som att skriva med en vägg, ingenting går in. Jag slösar bara min tid och energi här.

Hej då, hoppar av att diskutera med incels för det ger mig inget utbyte.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?