• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:10:08 följande:
    Jag tror att vissa incels tar till sig saker och vissa inte. Alla är liksom olika, man kan inte dela in folk i exakta fack.

Det som jag menar är att attityden.. av incels/långvariga singlar/feminsiter/mansgrisar/media och alla andra människor behöver förändras eftersom detta samhällsproblem växer sig större för var dag. Det blir en frustration och tom hat som inte är sunt för samhället. Även om incels av vissa klassas som pesten, så är dom ändå en del av samhället.

Man behöver kunna diskutera ämnet ur olika perspektiv och kanske lägga vissa känslor/frustration åt sidan, från båda sidor, för att kunna diskutera det konstruktivt.
    Nice. Du har dömt ut dem. Inte ens värt att prata med dem, men gärna om dem. Men du är sååå brydd...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 19:11:49 följande:
    Det här är så sjukt. Du har ingen rätt att kräva av honom att han ska ha exakt samma åsikter om incels som dig. Respektera andra personers rätt till sina egna åsikter. Var har du lärt dig den inställningen att du tror att du kan kontrollera andra människor?

Jag orkar inte ens svara i den här tråden på all skit du skriver för jag är så fruktansvärt trött på din nonchalanta attityd.
    Jag har inte sagt att han ska samma åsikter som mig utan frågade varför han inte pratar med incelsen i tråden.

Du kan ju prata lite med honom om dina idéer om att reglera dejtingmarknaden så de män som knullar mest nu får lämna över till de som inte knullar alls. På tal på sjukt och att vilja kontrollera andra människor.

• nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:19:50 följande:

Nihka - det kliar verkligen i dina fingrar att få igång nåt tugg, jag skrattade tom till när du inte ger dig utan fortsätter fast vi ändå verkade hyfsat överens om att låta det bero.

Har du inbillat dig att jag har kommit överens om något med dig? Jag har bett dig att inte komma gnällandes till mig om och om och om igen när du inte klarar av att hålla dig till reglerna. Borde inte vara så svårt.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:15:26 följande:

Cloffe - Att ett par av mina vänner uttrycker frustration över nätdejtandet är inget konstigt. Det ÄR betydligt lättare som tjej. Det finns otaliga personer som bevisat det på ex Youtube. Där dom har startat 2 konton, som kvinna och som man med väldigt olika utslag.

Bara för att dom skulle sluta uttrycka detta faktum, så skulle ju inte fler tjejer höra av sig. Tjejerna på nätet har väl ingen aning om att just dom tycker att det är svårt att få kontakt med någon via nätet?

Att få till en första kontakt med någon och att utveckla ett förhållande är inte samma sak

Det är precis lika svårt för en kvinna att få till stånd och utveckla en relation som det är för en man.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:32:03 följande:
    My bad, då var det jag som kom överens med mig själv om att inte svara mer på dina inlägg ;)
    Ja, och se hur det gick. Igen. Men skyll på andra, Andras fel. Alltid, alltid andras fel. Går som en röd tråd igenom i stort sett allt du säger.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:37:48 följande:
    Den här vill jag ändå ge dig cred för. Ditt första inlägg som du inte avslutar i dryg anda.
    Jävlar vilket drygt inlägg.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-03 18:37:01 följande:
    Och om det bara handlar om att jobba med sig själva så kan kvinnor jobba med sig själva så de blir ihop med dessa män. 
    Paralysstadiet igen.

Varför ska någon jobba mot ett mål man inte vill till?
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:25:08 följande:

Så bisarrt. Du förväntar dig att att folk ska vara tysta när incels kommer med radikala, extrema fascistiska förslag. Kallar du det verkligen konstruktivt? 

Det enda sättet att hjälpa en incel är att säga ifrån. Idéer såsom statlig reglering är inte rimligt att föreslå.

Absolut!

Eftersom problemet har sin upprinnelse i för mycket ensamtid i en verklighetsfjärmad miljö kan ju inte lösningen vara att få hållas med galenskaperna in the real world.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 20:21:26 följande:
    Var har Palle skrivit att hans kompisar skickar dickpics eller att dom är underliga. Känner du Palles kompisar?
    Har du förutfattade och nonchalanta uppfattningar som du använder för att skuldbelägga människor du öht inte känner så att du därefter kan komma fram till förutbestämda och populistiska fördomar om Incels?
    Vad har jag missat i frågan?
    Naturligtvis är de underliga på nåt sätt, iaf tillräckligt underliga för att bli bortsållande i decennier.

Det är ju inte kollektivt alla kvinnor de möter som har ett gemensamt problem som är orsaken till att de inte lyckas. Precis som sagts tidigare kan ju inte kvinnorna veta att just den här mannen har svårt att få till nåt, så det är en individuell  bedömning varje gång en kvinna bestämmer sig för att det får vara.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 21:05:51 följande:
    Du kräver att han ska ta ställning mot mig och svara kritiskt på mina inlägg istället för på dina inlägg. Du har redan flera andra som håller med dig. Måste alla i tråden göra det för att du ska bli nöjd?

Alldeles nyss skrev du att jag borde söka hjälp för att jag har fel åsikter enligt ditt synsätt. I Sovjetunionen kunde man hamna på mentalsjukhus för att man hade åsikter som gick emot regimen. Är det vad du strävar efter?

Du påstår även att jag är en fascist för att du inte gillar vad jag tycker. Vet du vad berlinmuren kallades för i östblocket? En antifascistisk skyddsvall. Ditt synsätt på omgivningen är totalitärt och icke-pluralistiskt. Se dig själv i spegeln och fundera på vad det är du sysslar med.
    Tror du inte att någon kan prata med dig utan att ta ställning emot dig? Räknar du typ lagmedlemmar och tycker att alla ska ha lika många i sitt lag?

Nu är det inte Cloffe eller Palle du ska charma för att få ligga utan kvinnor så du behöver inte bilda "lag" med någon av dem, fast med dina åsikter kommer du inte att charma några kvinnor, eller hur tycker du att det har gått så här långt i livet? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?