Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 17:08:52 följande:
Den här "forskningen" som du försöker vila dina antaganden på får du gärna länka. Jag vill ju inte att du ska missförstå och anta att dejting fungerar som en kapitalistisk ekonomi. Så visa "forskningen" och "vetenskapen" med koppling till dejting du.
Du gör samma antaganden som alla andra incels, i stället för att lyssna på kvinnor. En incel känner ett entitlement till kvinnor, han har ett narcissistiskt synsätt där det inte är dennes fel. Eftersom han ser kvinnor som vandrande objekt som han vill ha sex med så antar han att det enda som krävs är att skaffa en snygg kropp, eller andra ytliga saker. Incelen kanske har testat det, får fortfarande inte napp, frustrationen ökar, han har ju gjort allt! Från dennes narcissistiska synvinkel vill han då ändra samhället runt omkring. Ungefär som solen som andra planeter kretsar runt. Han själv är utan fel.
Enligt dina antaganden så tror du att kvinnor skulle välja obehagliga män om inte trevliga män finns tillgängliga. Du ser kvinnor som saker som fördela, med tanke på dina paralleller till marknadsekonomi. Jag antar att du också är en incel.
Du ser mina åsikter som ett slags sätt att fjäska för kvinnor, ingen man får napp av att fjäska för kvinnor, försök bli en bra människa i stället som faktiskt ser kvinnor som individer. Allt handlar faktiskt inte om fitta.
De här männen vill inte lyssna på kvinnor för att ta reda på vad som gör en man intressant i en kvinnas ögon.
De vill att kvinnor ska lyssna på dem för att "förstå" att de redan är intressanta. Rädda oss från vad "samhället" har tutat i oss irrationella och lättledda varelser med fittor.
Och så inbillar man sig att man tillhör en bred grupp som består av 30% av alla män och att den gruppen växer snabbt. Troligtvis för att det känns bättre än sanningen att man är en liten dysfunktionell promillegrupp som gillar att hänga på samma chan/kun på darknet.