• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-13 16:05:45 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

Incels väcker inga känslor öht, men det en del incels säger som att det är alla andras fel att de inte lyckas på relations- och sexmarknaden får de i retur att det är var och ens ansvar att forma sitt liv.

Borde? Det är väl upp till dig hur du vill tackla livets utmaningar och misslyckanden. Vem kan liksom stoppa dig?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 10:58:08 följande:
    Inte deras fel att andra människor har sex och det uppstår ett scenario där ni säger att felet är på dom. 
    Andra människor som har sex går inte runt och stör sig på att incels inte har sex. De bara knullar på. När incels kommer och klagar på att de inte "får" sex blir givetvis svaret att kom inte här och gnäll utan du får fixa nån att vara med precis som jag har fått göra.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:03:32 följande:
    Medfödd skyldighet till att sex påverkar ens liv. 
    Du är inte skyldig nån nåt. Och om du inte gillar att se sex på TVn finns det en avstängningsknapp på fjärren.

Resten av världen kommer inte att inrätta sig efter dig. Lika bra att du vänjer dig vid den tanken.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:06:27 följande:
    Som du kan göra rättare sagt. 
    Om det ska vara rättvist som du menar så skulle sex i övrigt också kunna vara rättvist 
    Läs följande rad L Å N G S A M T: sex är inte "rättvist".

En del blir utan för att de inte lyckas träffa någon som vill, tillfälligt eller permanent.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:25:46 följande:
    Man har en rättighet att få klaga på det som berör en. 
    Annars så måste sex och relationer vara något som sker endast privat och det hålls hemligt. 
    Det är ingen som säger att du inte har rätt att klaga på att du inte får knulla. Klaga på du dag och natt, men förvänta dig inte att bli väl mottagen eller att det inte anses som en creepy inställning som man förstår precis hur det kan lämna någon sexlös duktigt permanent.

Det är var och ens rätt att befästa sin sexlösa tillvaro. Vem kan liksom stoppa dig. Kör hårt!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:30:06 följande:
    Ocg eftersom världen inte anpassar sig efter mig så kan det uppstå olika scenario där man blir påverkad av omgivningen. 
    Jag borde då få ha en åsikt om det och hur man blir påverkad. 
    Och vem förväntar du dig ska lyssna på dig?

Det fungerar på samma sätt med det som med knullandet. Nån måste vilja annars blir du utan.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 11:17:00 följande:
    Det finns en avstängningsknapp också när det handlar om incels. 
    Jo. Det är du nog smärtsamt medveten om också.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 18:09:38 följande:
    Jag tar upp ett exempel efter vad andra människor kan säga till incel
    Det var inte det jag frågade. Jag frågade vem du förväntar dig ska lyssna på dig?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-14 18:10:27 följande:
    Och då kan det hypotetiskt bli till eran nackdel istället, men då kallar ni det rättighet till sex 
    Nej. Jag har aldrig sagt att någon har rätt till sex. Tvärtom.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-15 11:00:34 följande:
    Har du testat att alltid leva  utan sex?
    Har du testat att försöka och inte lyckats? 
    Har du testat att vara runt nån som gnäller konstant?
    Har du testat att vara runt nån som skyller sina misslyckanden på dig och alla andra?

Om du var någon annan, skulle du vilja ha sex med dig? Med eller utan öronproppar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?