• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-22 00:08:20 följande:
    Varför är det så viktigt att spotta på mig då? Någonting måste det vara med ensamma män som väcker en sån ilska, förakt och avsky.

Visserligen får feminister väldigt mycket onödigt hat från män också, så det handlar väl om att man trampar på en öm tå när ens egna privilegier uppmärksammas.
    Du har blivit tillfrågad varför du inte får knulla och du har inga svar. Inga som involverar dig själv iaf. Först när man fattar varför något är som det är har man möjlighet att aktivt göra något åt det.

Det enda du tuggar på om är hur orättvist det är att du inte får knulla och hur samhället ska anpassa och lagar regleras så du ska få fitta.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:18:31 följande:
    Det är din generation som har förstört Sverige om man jämför hur det såg ut när ni var unga jämfört med hur det ser ut nu. Sen tror ni att ni kan läxa upp de som yngre än er om de vågar klaga på att allt inte ser så bra ut längre.

De generationer som hade mer hyfs var de som var innan er. Där skulle man leva enligt strikt moral. Det var för att de fick kämpa mer, medan ni har fått allt gratis och har haft råd att förstöra det ni tog över.
    WOW. Nu börjar det verkligen bära iväääääääg.

Nu skuldbelägger du en hel generation för din knullösa tillvaro.

Vad mer har försökt hålla inne med så här långt?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-22 02:02:39 följande:
    Så för hundra år sen så har du fått för dig fanns the "golden age"? Du är verkligen en incel "by the book" 

(f ö så vet du inte ett jota om mig, det inkluderar ålder)

Some believe there was a golden age in which couples married early, were strictly monogamous, and adhered to traditional gender roles. They believe that during this time, looks played less of a role in romantic pairings and men's "entitlement" to sex with women was never denied.
    Jepp. Textbook case.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:23:56 följande:
    Varför skriver man "en sån man är inte relationsmaterial" indirekt riktat till mig? Jag hade aldrig sagt det om någon annan som jag inte känner. Det är ren elakhet och måste handla om det finns ett uppdämt hat mot ensamma män.
    För att en man som har de åsikterna du har om kvinnor är män kvinnor sprintar ifrån när de börjar vädra sina åsikter.

Det finns inget uppdämt hat mot ensamma män utan ett djupt förakt mot den som hyser ett djupt förakt mot kvinnor.

Hör du verkligen inte hur du låter? Jag tror faktiskt inte det utan nånstans har du inbillat dig att du är en ganska schysst kille som bara typ vill göra kvinnor till sexslavar. Fast "frivilligt" för kvinnor ska på bred front "inse" hur ojämlikt det är att misogyna inte får knulla.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 02:26:29 följande:
    Det är många fler män som är ensamma nu. Män känner sig också alienerade från det övriga samhället som representerar värderingar och åsikter som är helt främmande för en majoritet av männen. Därför utmålas män som högerextremister, trots att det är resten av samhället som har förflyttat sig bort från mäns värderingar.

Ja, men i Sverige är det snarare tvärtom.
    Shit vad du är ute och cyklar. Det finns inga värderingar som alla män delar. Inse att det är du som har de udda åsikterna som de flesta människor, både män och kvinnor inte delar, men som delas vanligen av exempelvis högerextremistiska grupper.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 09:55:14 följande:

Jag pratade i generella termer om relationer och konstaterade att svenskar har lite att jobba på där med tanke på hur många singelhushåll vi har och hur hög skilsmässostatiatik vi har. Att leva tillsammans med någon har i princip bara fördelar. 
    Rent generellt är svenskar alldeles för snåla och individualistiska. Det gör att svenskarnas relationer tar skada.

Beträffande dina frågor så handlar en stor del av att vara bra på relationer att inte ge efter för första impuls utan att hålla kursen för relationernas bästa. Hur påverkas relationerna i min familj om jag väljer att hoppa i säng så fort jag är kär i någon annan? Hur påverkas min relation med min partner och mina barn om jag sätter dem i andra rummet? Hur påverkas relationerna om jag inte har en positiv inställning? Hur påverkas relationerna om jag inte är generös mot dem i min närhet?

Din exmake låter inget vidare på relationer han heller. 

Ensamhushåll består av exempelvis unga, studerande, nyskilda, den stora gruppen särbos, änkor, änkemän och personer som valt och vill och inte valt och inte vill att bo ensamma.

Incels behöver inte alla bo själva utan en del unga såväl som äldre har inte flyttat hemifrån eller återvänt till mamsen.

Singelhushåll säger inget om personer känner sig ensamma eller inte.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-24 18:49:38 följande:
    Min fråga var ifall kvinnor accepterar något som de har det sämre än männen.
    Du tycker inte det är okej nu. 

Om de inte vill ha statlig hjälp, varför existerar det då aborter, förlossningskliniker etc.? 
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Du ville ha ett exempel och fick det.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:45:05 följande:
    Jag har bara gått till personangrepp mot dig. Det är för att du började och förtjänar det.

Du har en förmåga att konstant förvanska sanningen om vad jag har skrivit. Till exempel "tvinga kvinnor till sex med män". Var står det? Var har jag skrivit det? Bara för att du hatar incels betyder inte att du har rätt att själv hitta på vad de tycker för att sen slå ner på dem med dina egna fantasier.
    Eller så är det du som inte riktigt begriper vad det du skriver betyder och för med sig.

Men du har iaf märkt vilka konsekvenser det får. Det är ju liksom inte bara otur att år efter år efter år bli dissad av alla helt oberoende av varandra kvinnor. 
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 17:59:56 följande:
    I det här fallet så kan inte staten ändra på det för det handlar om saker som inte går att ändra på oavsett vad för regler och lagar man har.
    Klart man kan om man verkligen vill forska i det, men det vill man inte.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:41:11 följande:
    Här har vi ännu fler lögner.
    Jaha. Och vem är det som ska hjälpa dig med den lagstiftning du anser bör finnas på plats för att komma till bukt med den snedfördelning av kvinnor du anser finns om inte de styrande politikerna? Och vem vill du helst ska styra?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 18:23:12 följande:
    Och det finns män som gynnas personligen av när sex och förhållande inte är jämställt.
    Samt när sex inte fördelas lika mellan män. 
    Sex "fördelas" inte. Tänk om, tänk rätt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?