• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 17:24:25 följande:
    Men det var inte frågan. Jag menar när jag valt att inte göra det. Det är väl ändå jag själv som är ansvarig för det valet. Du kan ju inte påstå att det inte är mitt ansvar.
    Du är ansvarig gentemot dig själv, men du har inget ansvar för att andra inte får knulla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-18 17:34:57 följande:
    Då skulle man kunna säga att kvinnorna ändrade i lagstiftningen så männen fick mindre valmöjligheter 
    Gillar du inte jämställdhet?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-18 17:36:01 följande:
    Då skulle man kunna säga att många kvinnor vill inskränka på männens valmöjligheter och rättigheter
    Javisst. Så länge dessa valmöjligheter och rättigheter handlar om andra människors kroppar.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-18 17:39:36 följande:
    Om man säger som hen gjorde fast man byter ut man mot kvinna. 
    Jag säger som jag gjoryt hela tiden och det är att en kvinna är inte ansvarig för att en man får knulla och en man är inte ansvarig för att en kvinna får knulla.

Det är väl jämställt och bra!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-18 17:39:36 följande:
    Om man säger som hen gjorde fast man byter ut man mot kvinna. 
    Jag säger som jag gjort hela tiden och det är att en kvinna är inte ansvarig för att en man får knulla och en man är inte ansvarig för att en kvinna får knulla.

Det är väl jämställt och bra!
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 17:51:58 följande:
    Men att andra inte får knulla med just mig är väl ändå mitt ansvar då det var mitt val att avvisa dem. Mitt val mitt ansvar.
    Det är ditt ansvar gentemot dig själv - du ska ju inte knulla någon du inte vill knulla, men du har inget ansvar mot den du valde att avvisa.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:17:39 följande:
    Ja, jag är ansvarig för att han inte har just min klocka åtminstone.
    Sen om han hade rätt till det är en helt annan fråga. Jag är fortfarande ansvarig för mina handlingar och vilka konsekvenser de får.
    Så om du inte ger honom din klocka är du ansvarig för att han tar någon annans klocka?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:26:52 följande:
    Om det var tvärtom att fler kvinnor var incels så hade du inte tyckt det, så du argumenterar bara ur ett egenintresse. Det är bara mäns friheter som ska begränsas enligt ditt synsätt.
    Dina fria fantasier om mitt synsätt är bara dina fria fantasier. Givetvis ska det inte stiftas några lagar som inskränker någons valfrihet att välja partner.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:26:37 följande:

Du menar som liknelse till att våldta någon då? Ja 

Nej, det tänkte jag inte alls på, men det var en bra liknelse. Du är inte ansvarig för att någon våldtar någon med ursäkten att du nekade honom sex.

Ingen kvinna skulle resonera så.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:34:39 följande:
    Betyder det att du vill legalisera sexköp? Annars är du helt inkonsekvent när det kommer till alla människors valfrihet.

Du blandar ihop verben välja och köpa.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?