• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:04:04 följande:
    Jag bara bytte ut orden som du föreslog. Om det är sant att vi som avvisat honom har ansvar för det så blir det ju något slags solidariskt ansvar.
    Man är bara ansvarig för sig själv. Alla är bara ansvariga för sig själva. Det är aldrig någon annans ansvar än ens eget om man inte får knulla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:27:21 följande:
    Men det är väl ingen av dessa incel som aktivt berättar något negativt om sig själv när de raggat.

Hur kan du säga att de inte får någon att falla, samtidigt som du konstaterar att det är hans fel om kvinnorna inte faller?
    Kanske inte som de är medvetna om, vilket inte betyder att andra inte kan snappa upp saker.

Du kan inte få någon att bli kär, men du kan ganska enkel få någon att tycka du är äcklig. 
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:28:10 följande:
    Det var du som skrev att jag skulle skriva så och byta ut orden.
    Jag skrev också: "Man är bara ansvarig för sig själv. Alla är bara ansvariga för sig själva. Det är aldrig någon annans ansvar än ens eget om man inte får knulla."

Glöm redan?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:
    Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.

Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.
    Bevisligen är det så att vissa väljer att leva ensamma istället för att leva med någon som exempelvis anser att man ska lagstifta bort deras valfrihet.

Du kan inte ana vilka creeps det finns där ute som ingen vill ta i ens med en desinfekterad teleskoptång.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:16:51 följande:
    Tycker du att det är fel att lagstifta bort mäns valfrihet genom pappamånader?
    Jag tycker det är fel att lagstifta bort människors möjlighet att välja partner.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:59:51 följande:
    Det är ju det som inte går ihop med vad du tidigare skrev.
    Jodå. Det går alltid ihop när jag säger att alla är själva ansvariga för sina liv. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:22:36 följande:
    Kvinnor är inte skyldiga mig något och jag är inte skyldig dem något heller.

Det är så naivt att tro att det enda som hindrar incels från att vara incels skulle vara att de är dåliga människor som behandlar andra illa. Tror du att det räcker att vara en snäll kille?
    Absolut räcker det inte med avsaknad av dåliga egenskaper utan det måste finnas något som någon annan ser som en plusfaktor.

Och om ingen hittar någon plusfaktor så blir det inget nuppa.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:28:13 följande:
    Fast nu var det ju att jag skrev det är mitt fel att mannen inte får ligga. Det tyckte du att jag skulle byta till vårt ansvar att mannen inte får ligga. 
    Precis. Det är inte ditt fel och inte ditt ansvar att mannen inte får ligga. Det är hans.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:44:25 följande:
    Vårt ansvar att han inte får sex var det som du tyckte att det skulle stå.
    Fast du får lägga till ordet "inte", så som jag skrev i inlägget du svarade på.

Inte vårt fel/ansvar, inte ditt fel/ansvar och inte mammas utan hans. Hans fel/ansvar.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:59:52 följande:
    Ok. Men det ju fel, för att jag valde så är ju mitt fel och mitt ansvar. 
    Det är helt OK om du vill barmhärtighetsknulla alla du träffar som vill ha sex med dig. Du är själv ansvarig för dina handlingar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?