• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-05 14:57:48 följande:
    Om jag får henne tilldelad så finns det inga val att välja i mellan. 
    Jo, man kan låta bli, men du skulle ta henne?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:09:28 följande:
    Och då är man inte okänslig om någon säger att olika kvinnor inte förtjänar sex. 
    Säg vad du vill. De kommer inte att knulla dig utan välja någon annan ändå.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:13:57 följande:
    För ni bara säger saker för det ska passa in just då. 
    Det var ju ett lämpligt försvar som kan förklara bort exakt allt alla säger.

Med det inställningen behöver du aldrig ta in något som någon säger utan flyta vidare i din lilla incelkokong oknullad tills du dör utan att någonsin lära dig någonting.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:34:00 följande:
    Så därför är det helt absurt att påstå att om du bara tar ansvar och jobbar på saken för att få det liv du vill ha.
    Det är ingen som har sagt. Det finns inga garantier, men dina chanser ökar avsevärt om du anstränger dig för att nå dina mål.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:24:39 följande:
    Nej, det är hon inte. Hon säger sanningen och då får då en massa påhopp på sig och uppmaningar om att lämna tråden. Det är väldigt typiskt dig och signaturen "incelslem".

Ni vill liksom trötta ut folk genom att bara gå till attack efter attack utan att ha något substansiellt att komma med. Ditt nästa steg kommer självklart vara att hävda att det visst måste en bluff, för hur är det möjligt att det alls finns personer (!) som inte vill delta i ett drev mot incels?

Idag var det prideparaden som går ut på att öka acceptansen och förståelsen för personer med annan sexuell läggning. Det skulle behövas en likadan parad för att minska fördomarna mot personer som lever i ofrivillig celibat och hylla dem. Det du utsätter incels för har stora likheter med vad homosexuella fick gå igenom på 80-talet.
    Nej, ingen kommer att hylla personer som vill att staten ska reglera dejtingmarknaden. En majoritet, undantagen enstaka individer, vill att staten ska hållas utanför deras val av partner. Den som kommer med den här typen av galna idéer är inte "vanliga" ensamma män utan tillhör en liten extrem skara som har anammat den sk incelkulturen. Det finns ingen acceptens din syn och det kommer aldrig att finnas.

I åratal har jag gått i klinch med din sort och jag är tacksam över att du inte har vett att linda in det mer utan att du så tydligt uttrycker dina antidemokratiska, fascistiska och kvinnohatiska/fientliga åsikter samt är ett avskräckande exempel för de som har kvar såpass med verklighetsförankring att de någonstans ändå anar att det inte är resten av världen som har fel och ska ändra sig utan de själva.
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-06 09:27:09 följande:

Varför tar inte du initiativet till en sådan parad? Visst nej, du skriver trådar på FL med Nordkorea-inspirerade förslag och tror du kan påverka på det sättet. 

Det är ju någon annan som ska kämpa för era rättigheter, för du som incel ska inte behöva ett skit själv. Du klarar inte ens av att stå för dina åsikter IRL. 

Det följer det gamla vanliga mönstret. Det är någon annan som ska ordna.

Alltid, alltid någon annan.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:53:20 följande:
    Fast om dejtingappar inte fanns så hade hon behövt anstränga sig mer för att hitta en sexpartner. Då hade hon behövt leta aktivt i ett mindre urval av vardagskontakter, vilket i sin tur hade ändrat balansen och gjort det lättare för män att hitta en sexpartner.

Ditt antagande om att det är en naturlag att kvinnor inte ska behöva anstränga sig för att få ha sex stämmer inte.
    Är det enbart fitta eller förhållande du var ute efter?

Du tillskriver dejtingappar alldeles för stor betydelse. De har funnits i ca 20 år och tinder parar ihop flest, men ändå har bara var sjunde person i ett förhållande träffat sin partner via en dejtingapp/sajt. När det gäller nätet i stort har 80% träffat sin partner på annat sätt än med hjälp av internet.

svenskarnaochinternet.se/rapporter/svenskarna-och-internet-2021/natdejting-och-natporr/var-sjunde-som-ar-i-en-relation-idag-har-traffat-sin-nuvarande-partner-via-en-dejtingsajt-eller-dejtingapp/
  • nihka
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 14:41:57 följande:
    samhället ger inte upp, men den begränsar exempelvis folk som begår brott med fängelse, böter, indragna körkort etc.

om en person är kvinnofientlig både igår och idag så är det en man som är kvinnofientlig. ska vi lösa problemet med kvinnofientliga män behöver väl dessa män buntas ihop till en grupp för att förstå uppkomsten och vad som kan göras både proaktivt men också reaktivt? eller ska samhället blunda för dessa män som är kvinnofientliga? Låtsas som att problemet inte finns?
    Jag går på din linje.

Dessa misogyna har härjat här på FL i många år för att försöka normalisera sina sjuka idéer inför främst kvinnor. Det börjar ofta såsom i denna tråd med att det är så synd om alla ensamma män som trakasseras och sedan smyger det in mer och mer från incelkulturen, ska inte upprepa vad den går ut på.

De enbart ensamma männen pratar i regel inte om någon grupp ensamma män. De pratat om sig själva, för de fattar att problemet ligger hos dem själva och inte hos resten av världen. De kan genuint undra vad de ska göra för att vända på utvecklingen.

Även om det inte finns några vattentäta skott så håller jag med dig om att det är viktigt att hålla isär dessa två huvudsakliga grupper, eftersom den första gör allt de kan för att gömma sig bland den andra. En liten promille fuck ups vill att vi ska tro att en tredjedel av alla män "trakasseras av samhället" - alltså totalt fel diskussion.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:17:40 följande:
    Det är rimligt att individen som begår ett brott ställs till svars för det. Sedan kan man diskutera incelfenomenet utan att trycka det i pannan på folk.

Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som går över gränsen.
    Tryck på mer där det finns säger jag. Nån annan lite mindre långt gången som har lullats in i att det är normalt på nån ljusskygg community kunde få en check på hur man ser på dessa värderingar ute i det öppna.

Och för TS del som om det skulle spela någon som helst roll. TS ser sig själv bara som en oskyldigt trakasserad singelkille som hade badat i fitta bara hans idéer om statligt reglerad dejting kunde tillämpas precis oavsett vad någon säger här. 

Det är ett finger i varje öra och lalalalala.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 16:37:43 följande:
    Det är en ytterst liten skara om vi ser till svenska aktiva incels. Uppskattningsvis 1000st och det utgör 0,09% av Sveriges singelmän.

Dessa ca 1000 incels kategoriserad som incels eftersom dom hänger på något incelforum enligt det jag googlat fram. Hur många av dessa är våldsamma? Troligen väldigt få. Hur många attacker har det skett kring incels mot kvinnor? Jag vet faktiskt inte.

Det är nog betydligt troligare att bli rånad, träffad av blixten, bli sprängd eller skjuten är min gissning. De incels som tar till någon form av våld ska bestraffas såklart, enligt svensk lag.

Resten av dessa ca 1000 incels sitter troligen bara framför datorn och muttrar.

Om man ser incels som en kategori, så utgör dom 0,000095% av Sveriges invånare. Då är det dom som sitter och muttrar framför datorn.

Jag anser att hatet dom får är oproportionerligt. 
    Du tror, och du vet inte, och det är nog, och så du tror lite till, och så tycker du lite på det.

Om man inte vill ha negativa reaktioner kan man hålla sina sjuka idéer för sig själv. Superenkelt. Bara zip håll käften så får man inget "hat". Eller allra helst jobba bort dem.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?