• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-02 06:36:59 följande:
    Det skulle lösa problemet med mansöverskottet! Och kvinnor behöver inte fördelas eller ges droger. Slutet gott, allting gott. 
    Eller hur! Det är helt fantastiskt vilka ypperligt bra lösningar det finns när man applicerar incelförslagen på dem själva. Jag behöver ju inte ens komma upp med skiten själv utan det är bara att skörda brainstormingen som postas här.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-02 09:38:07 följande:
    Du skulle inte gilla mitt svar, så jag passar på den.
    Nej, jag vet hur otroligt kränkt och upprörd du bli av att någon skriver till dig det du skriver om och till andra.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-02 13:04:46 följande:
    Du vill gärna tro det. Men anledningen är att vi är så långt ifrån varandra, sen är vi lite på hugget båda två, så vi kommer ändå aldrig kunna ?mötas? i något slags samförstånd.

Du avslutar dessutom dom flesta av dina inlägg på ett drygt sätt, så jag anser istället att jag speglar din attityd. Men skitsamma, dags att gå vidare. Men det är anledningen att jag hoppar över dina inlägg ibland. Du svarar på varenda ett av mina, men jag tror att du känner ungefär samma gentemot mig ändå.
    Javisst, istället för att stå för vad du skriver, fortsätt att skylla på andra. Alltid någon annans fel. Alltid, alltid någon annans fel.
    Det finns inget "vi" och du känner inte mig det minsta, så jag betackar mig för dina "analyser".
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:29:27 följande:
    Det finns många studier på det, visserligen amerikanska studier.

medium.com/hello-love/the-number-of-sexless-men-has-tripled-in-10-years-why-e97e7165d2a1

Forskningen säger även att Sverige har flest incels i världen, så det kanske är ännu fler här.
    Män som bara inte har sex är inte detsamma som dysfunktionella män som har anammat incelkulturen.

Och bunta inte ihop dig själv med de förstnämnda.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:27:07 följande:
    Du vill att mina åsikter ska leda till uteslutning ur samhället och utfrysning, vilket går emot yttrandefriheten. Om man inte har rätt att ha en annan åsikt än dig utan att bli straffad för det är det inte demokratiskt. Som tur är har du inte den makten att bestraffa de som tycker annorlunda än dig, även om du skulle vilja det.

Det går att protestera mot en åsikt utan att ägna sig åt trakasserier med riktiga argument. Prova det istället. Att du inte gör det visar bara på att du inte har några argument.
    Dina åsikter leder till uteslutning ur samhället och utfrysning. Du har naturligtvis rätt att ha vilka åsikter du vill, men du kan inte begära att andra ska acceptera dem eller dig. Dina åsikter är helt enkelt för knäppa. Fråga vem som helst utanför incelkulturen så kommer du att få samma svar. Ingen vill ha reglerade relationer.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:52:30 följande:
    Om allt jag skrev var helt uppåt väggarna så hade jag inte drivit er till vansinne. Då hade ni kunnat skratta åt hur dum jag var istället. Att ni ägnar all den här kraften åt den här tråden, samtidigt som ni bara blir argare och argare, visar bara på att det ligger något i det jag säger. Det är det som ni till varje pris vill förneka för er själva och därför spårar ni ur.
    Jag kan garantera dig att jag inte är arg. Jag tycker synd om dig för att du saknar viktiga bitar man behöver för att kunna uppfatta sin omvärld iaf någorlunda rätt. Det ligger absolut inget i det du skriver, mer än i din fantasivärld. Du behöver vända dig till någon du litar på (som inte tillhör incelkulturen) och be dem tolka vad du ser och hör för din radar är utslagen.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-02 17:05:20 följande:
    Stämmer till 110%!
    Ju närmare sanning desto större upprördhet. Slår aldrig fel.

Och visst är det så att Förnekelse är själva grundämnet i många kvinnor, iaf i denna tråden. 
    Klockrent!
    Du var inte heller något vidare på att läsa av omvärlden.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:33:26 följande:
    Brukar du diskutera politik och komplicerade samhällsfrågor vid lunchbordet och fikat på jobbet? Det gör inte jag.

Det är väldigt konstigt att du nästan kräver att jag ska "förändra mig". Att jag inte får tycka vissa saker. Det är exakt det synsättet som går emot demokratiska principer där man tolererar en pluralism av åsikter.
    Du får ha vilka knäppa åsikter du vill, men du måste samtidigt acceptera de konsekvenser dina knäppa åsikter får som att människor vänder sig emot dig och inte vill ha något med dig att göra. Det är ju där du är, men du vill inte ta ett eget ansvar för det.

Breivik drog ju det till sin spets. Det var ju inte han som skulle ändra sig utan han ville ändra på resten av världen och när det inte gick skulle resten av världen straffas. Är det där du vill hamna?
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 17:03:32 följande:
    Jag skulle undvika dig. Jag antar att andra (speciellt kvinnor) skulle undvika dig om du agerar på det sättet du gör i den här tråden. Skulle du befinna dig på en arbetsplats så antar jag att ingen vill käka lunch med dig eller kanske du till och med blir anmäld till hr.

Det är du som väljer det. Inte samhället. Du väljer att ställa dig utanför, genom att inte ta ansvar utan skylla allt det du är på andra.
    Ja, en stor lov runt och varna människor jag bryr mig om. Om det kommer till uttryck på en arbetsplats skulle jag absolut ta det vidare.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:57:17 följande:
    Ok, så om vi hade träffats i verkligheten. Då hade du alltså agerat för att jag ska straffas för mina åsikter och frysas ut från varje sammanhang.
    Det handlar inte om att straffa utan jag skulle inte känna mig varken respekterad eller trygg och skulle därför därför vidta åtgärder för att ändra på det.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 16:46:29 följande:

Alla marknader styrs av utbud och efterfrågan. Självklart gäller detta även dejtingmarknaden. Det innebär att ju fler män som finns tillgängliga på dejtingmarknaden desto lägre kommer efterfrågan hos kvinnor att bli.

Precis som TS antyder så kommer ett minskat utbud av män att öka efterfrågan bland kvinnorna. Observera att detta inte är min personliga uppfattning, utan en vedertaget ekonomiskt fenomen. Att tro att lagen om utbud och efterfrågan inte gäller människor eller relationer är enfaldigt.

Eller du tänker att all forskning och vetenskap vilar på en stor bluff?

Nästa vetenskapliga aspekt du behöver ta in är att människors oförmåga att göra rationella val.

I ditt fall inbillar du dig att alla kvinnor rationellt kan selektera ut vilka män som är Incel och därefter rata dom. Om det vore så hade denna meningen stämt:

? Skulle incels vara de enda männen kvar på jorden så skulle han inte få en dejt heller. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom.?

Men eftersom människor har svårt att göra rationella val kan det ändå bli så att det som du betraktar som en Incel ändå kan bli vald av en kvinna. Mycket hänger på hur utbudet av män på marknaden ser ut.

Cloffe, du har alltså fundamentalt missförstått hur dejtingmarknaden fungerar. Visst dina ord är väldigt populära och gångbara hos kvinnor.

Läsaren av denna tråden har därför ett val, antingen tror du på vedertagen verklighetsbaserad forskning eller så hoppas du på Cloffe, eftersom han har en mycket god intuition av vad kvinnor önskar att höra.   

Vi kvinnor har faktiskt förmågan att själva välja vad vi vill ha och hur vi vill ha det och behöver ingen att styra oss rätt.

Vi väljer vad vi vill ha, inte det minst dåliga av vad som råkar stå till buds. Vi kan vänta på "den rätte" och kommer inte att nöja oss med mindre ifall någon döljer delar av utbudet. Vi kommer att märka det för vi är inte dumma i huvudet.

Tydligen kan kvinnor det för annars skulle det inte finnas några incels.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?