-
Det har han väl redan svarat på. Han gick till jobbet.Överste Senap skrev 2023-07-27 18:52:02 följande:Hur garanterades mannen en fru? Kan du förklara?
-
Jaså du, efter inspektion så "det verkar vara i sin ordning". Jag dööör av skratt. Magistern delar ut betyg.Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 20:23:11 följande:
Nu tänkte jag inte alls på dig när jag skrev det. Men bara för att du tog upp det kollade jag lite på dina svar och inlägg i tråden och det verkar vara i sin ordning.
Du skriver väl på ett sätt där du förstår ensamhet, både hos kvinnor och män. Men att man inte kan dela ut kvinnor till ensamma män. Jag delar din uppfattning och tycker det är viktigt att man ser problemet med incels, speciellt den lilla procent som tom tar till våld. Dom är ett jätteproblem. Däremot blir inget bättre av att man kastar allt sitt hat och frustration över ALLA incels(tom jag ansågs av någon förvirrad själ här vara incel, trots att jag har familj).
Att man dömer ut dom som grupp för att man har en stor portion frustration som vill ut och detta är en lätt väg att kanalisera denna frustration. Lite som rasister gör när dom går med i nazistiska grupperingar och hatar tillsammans.
Hat föder hat.
Jättebra! Jag är av samma åsikt: var och en är ansvarig för sitt eget liv. Och den som försöker skylla det på någon annan får ingen sympati, speciellt den lilla andel som till och med tar till våld. Våldsverkare ska åtalas och efter dom frihetsberövas så de inte kan skada fler människor.
Man lägger ansvaret på den som äger problemet. Vad det än månde vara som man inte är nöjd med i sitt liv så ligger det på individen och när individen vill ändra på världen istället för att jobba med sig själv/omprogrammera sig för att bli omtyckt blir den än mindre omtyckt. Man hjälper verkligen ingen genom att hjälpa dem underhålla idén om att det skulle fungera på något annat sätt.
Ingen kan stoppa dig från att försvara och dalta med våldsverkare, men du bidrar naturligtvis till problemet genom hjälpa människor underhålla föreställningen att det är resten av världen som hatar när det är de själva som hatar världen och i synnerhet kvinnor som inte levererar vad de tycker sig ha rätt till.
Curling ger curlade människor. -
Sluta tramsa dig. Det finns inget hat och det finns inga frivilliga incels. Förklaringen finns inbäddad i termen: involuntary celibacy.Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 18:58:35 följande:
Nu är ju inte jag incel, långt ifrån, men jag reagerar på Ert maniska hat riktat mot män, och kanske i synnerlighet incels. Frivilliga som ofrivilliga. Det kan nog ofta ligga npf-diagnoser och annat bakom denna problematik.
-
Fast jag är inte arg. Någonsin. Det kanske har att göra med npf-diagnoser som du pratade om förut när människor läser in sina egna känslor i andras inlägg hela tiden?Anonym (Palle) skrev 2023-07-28 07:41:21 följande:
Nihka - om du inte var så arg hela tiden och om du även haft förmågan att läsa mellan raderna, så hade du inte missuppfattat saker i samma utsträckning.
Det jag menar med att allt var i sin ordning, var mer att det finns en tanke bakom. En förmåga att diskutera och se saker ur olika perspektiv. Att inte bara gneta på med retoriska floskler för att vinna, kasta skit, sänka eller försöka reta upp sin meningsmotståndare.
Det är faktiskt ditt problem om du blir uppretad när andra inte håller med dig om att det är så synd om våldsverkare.
Att hysteriskt kasta "manshatare" på alla som tar upp det egna ansvaret gällande incels i en incelstråd, det är så vissa jobbar. Och skyll inte på andra om dina inlägg försvinner. Det ligger helt på ditt ansvar. Du vet det egna ansvaret som alla behöver ta. -
Tja, jag tog bara dina "nyanserade tankar" om hur alla som inte håller med dig fungerar och applicerade dem på dig. Gillade du inte att smaka på eget ris?Anonym (Palle) skrev 2023-07-28 08:47:21 följande:Du lägger in så mycket egna tolkningar, tillskriver mig åsikter och egenskaper som jag inte har att det blir omöjligt att ens föra en diskussion. Jag har sett att du råkar ut för detta relativt frekvent, så jag kliver av diskussionen mellan dig och mig här.
Jag har sett att du relativt frekvent känner ett behov av att kalla alla, både män och kvinnor, som går emot dig för "manshatare" och denna tråd är inget undantag, vilket gör att det blir omöjligt att ens föra en diskussion, så det blir jättebra att du kliver av både här och där. -
Det råder viss begreppsförvirring kring beteckningen incel. Vissa menar alla som är ofrivilligt utan sex och andra menar enbart undergruppen som har tagit till sig den sk incelkulturen. Bland den finns även underundergruppen våldsverkande incels.Tyra myra skrev 2023-07-27 23:47:23 följande:Efter vad jag förstått är Incelrörelsen något relativt nytt och kanske ett resultat av hur relationer, sexliv och kanske även kärlek kommersialiserats.
Kan nästan ta gift på att det sitter nån och tjänar pengar på att unga killar känner sig förbigångna eller att de inte lever upp till den kommersiella bilden av män som får kvinnor.
Det sprids kvinnohat i dessa miljöer vilket kan tyckas logiskt eftersom vilka andra kan de ge skulden.
Det som sprids i dessa miljöer är bara skit. Och dessa mestadels unga män utnyttjas och förleds på ett väldigt osmakligt sätt
Så nytt vet jag inte om det är. Begreppet myntades 1997 av en kvinna som startade det första incelforumet som inte var mer än en diskussionssajt för människor som hade det svårt att träffa nån. Incelkulturen som då främst är ett nätfenomen har långsamt växt till sig med mer ljusskygga incelsajter där ett kraftigt kvinnohat och en djup offermentalitet frodas och sedan spridit sig ut på mer konventionella sajter.
Jag skulle säga att FL haft besök av representanter för denna kultur under alla de 15 år jag har varit medlem, främst i form av radikaliserade SDare som samtidigt ville lufta sitt kvinnohat, men att de senaste par åren har det eskalerat kraftigt och mer tappat åtminstone den synliga politiska kopplingen. Eller så har personerna bytts ut. Det är iaf min upplevelse.
Här är en länk till BBC som tar upp den mest otrevliga varianten:
www.bbc.com/news/blogs-trending-44053828 -
Jamen precis.Anonym (Til) skrev 2023-07-28 09:50:03 följande:Det är ju dock ändå intressant varför främst män tycks vilja ta ut sin bitterhet på andra. Kvinnor tycks kunna hantera sin ensamhet och det de "berövats" utan att hänfalla åt hat mot andra, lösningar som syftar till att inskränka mäns frihet och valfrihet etc.
Det är då inte konstigt att det framstår som mycket svårt att sympatisera med människor som vill få utlopp för sin bitterhet mot andra och också inskränka deras frihet. Jag har svårt att se att män skulle sympatisera med kvinnor som öste ut sig sin bitterhet gentemot män. Det gör ju män inte: istället kallar de kvinnorna manshatare, bitterfittor och feministjävlar, t.o.m när det finns fog för bitterhet pga ökad våldsutsatthet etc. Män tycks ju knappt ens sympatisera med kvinnor som våldtagits och misshandlats.
Ingen tycker illa om ensamma män, det är när dessa ensamma män börjar sprida hat och kräva en massa saker som inskränker på kvinnors frihet som de mister sympatier. Vilket kvinnor med samma beteende också skulle göra: ingen skulle sympatisera med dessa.
Man vill ju inte ha nåt närmare samröre med en person som föraktar en för att inte tala om hatar. Eftersom man är varken sexuell eller emotionell socialbyrå som delar ut utan motprestation blir den givna responsen ett avståndstagande.
En liten stund kan man ägna åt de personer som verkar ha nåt som liknar självinsikt och som samtidigt är iaf lite mottagliga, men de som totalt skyggar allt egenansvar orkar man inte med någon längre stund om alls. -
Du får lära dig att tolka forskningsresultat och inte blanda in dina egna åsikter och fördomar i processen. Det finns inget som heter alltid, aldrig och bara. Det är alltid inte 100% och aldrig 100% utan tendenser åt nåt håll.Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-29 10:46:36 följande:
Tyvärr, du har fel, SL.
Det är inte möjligt att få en kvinna att bli förälskad genom att vara jämställd med henne.
Det beror på att kvinnor bara kan bilda relation eller gifta sig med män som de uppfattar har högre status än de själva.
Termen kallas hypergami och är belagd genom forskning.
-
Det är ingen som är "upprörd". Förslagen är galna och kommer aldrig bli verklighet, men så sitter det ändå folk och hoppas på just såna lösningar istället för att ta tag i sin situation och fatta att de gräver sig allt djupare ner i sin ensamhet för varje galen idé.Anonym (Fol) skrev 2023-07-28 21:25:55 följande:Ha ha
Rätt komiskt förslag faktiskt. Och det rör dejting appar. Inget att bli upprörd över alls. -
Varför ska jag sänka mina krav? Mina krav har ingen med att göra.Anonym (hej) skrev 2023-07-28 21:44:12 följande:Ja, det är korrekt förutom att du har fel om att de mest populära männen inte skulle synas alls. De skulle bara synas mindre, så att det blir en jämnare fördelning i antalet matchningar. Det skulle förmodligen göra kvinnor mindre kräsna, män mer kräsna och jämna ut könsgapet i antalet ja-svepningar.
Motsvarande problem existerar inte för kvinnor. Att det finns kvinnor som har få eller inga matchningar alls, så förstår inte varför du tar det som ett exempel.
Hur kan man vara så upprörd över ett förslag som går ut på att skapa rättvisa och utjämna skillnader? Vill du ha ett orättvist samhälle i största allmänhet?
Jag bestämmer vad jag vill satsa på och tar själv ansvar för mina val. Det SKA vara skillnader. Bäst vinner och inga pris till förlorare.