Är incel något man förtjänar att vara?
"tolkningsföreträde för kvinnor" vilket jävla nick alltså.
Jag pratar om generella drag. Inte att alla är så. Att kvinnor är mer inkännande och känsliga för vad andra tycker och tänker och även att följa någon slags norm är väl i det närmsta vetenskapligt bekräftat. Vem tycker inte att kvinnor är mer måna om att bli accepterade av andra rent generellt?
Titta på landslagen i fotboll tex? Det ser man tydligt hur viktigt det är att tycka rätt. Män bryr sig inte lika mycket om politisk korrekthet i samma utsträckning.
Det är därför reklam styrs mer åt kvinnor än män, kvinnor är som grupp mer påverkbara. Det är ett faktum i reklambranschen. Så jag har inte fel.
Du letar verkligen fel nu? Har du något mer du hittat? Det är ju inte så att du är oantastlig heller när det gäller att uttrycka dig på forumet. Jag har sett flera tråkiga kommentarer från dig mot andra som inte tycker samma som du.
Jag pratar om generella drag. Inte att alla är så. Att kvinnor är mer inkännande och känsliga för vad andra tycker och tänker och även att följa någon slags norm är väl i det närmsta vetenskapligt bekräftat. Vem tycker inte att kvinnor är mer måna om att bli accepterade av andra rent generellt?
Titta på landslagen i fotboll tex? Det ser man tydligt hur viktigt det är att tycka rätt. Män bryr sig inte lika mycket om politisk korrekthet i samma utsträckning.
Det är därför reklam styrs mer åt kvinnor än män, kvinnor är som grupp mer påverkbara. Det är ett faktum i reklambranschen. Så jag har inte fel.
Du letar verkligen fel nu? Har du något mer du hittat? Det är ju inte så att du är oantastlig heller när det gäller att uttrycka dig på forumet. Jag har sett flera tråkiga kommentarer från dig mot andra som inte tycker samma som du.
Vad är det återigen som vi tycker olika i?
Du har en underlig syn på kvinnor, ditt nedlåtande uttryck "godhetsknarkande med goda värdegrunder" som du fått för dig kvinnor överlag tydligen enligt dig ska inneha. För det första så använder du uttrycket nedlåtande. För det andra så verkar du tycka att alla kvinnor är på det sättet, för det tredje så ser inte verkligheten ut så, bara för att någon är en kvinna så behöver hon inte inneha "goda värderingar"
klassisk dubbelbestraffning, dåligt för en kvinna om hon är så, dåligt om hon inte är så.
Vilket tyder på att du har en nedlåtande värdering att en kvinna borde vara servil gentemot män. Vilket också avslöjar dina åsikter om att kvinnor borde se till att incels får sex. Även om du inte skulle skriva det. Du maskerar det, men vissa saker i kombination blottas såsom dina åsikter att det inte är incels eget fel att de inte får sex. Eller att "samhället" som du menar "kvinnor är en del av" borde fixa sexet åt dessa män.
Nej, "tolkningsföreträde för kvinnor" är en man som sprider diverse incelpropaganda, är i ett förhållande men ser bara förhållandet som ett sätt att ha tillgång till sex. Tycker sig vara en toffel i sitt första förhållande, det sprack men han menar att för män är det enda sättet att få sex är att vara tofflar för kvinnor. Men att han inte alls är det i sitt nuvarande. Ser det som att han gör något för incels då han har grillkväll med sina incel vänner.
Ser många liknelser mellan "Palle" och "tolkningsföreträde för kvinnor"
Någonstans måstevincels förstå att de "förslag" eller misogyn attityd de lägger fram är orealistiska och även är orsaken till att de blir bemötta föraktfullt.
Jag kan inte tänka mig att någon startar en tråd, frågar varför incels möts av förakt, uppvisar kvinnoförakt själv, lägger fram radikala förslag till förändring av syftet att få till en attitydförändring av incel.
anledningen till att någon startar en tråd av det här slaget är naturligtvis för att rekrytera andra män, göda och få ett missnöje att växa.
Därför är det också viktigt för alla män att protestera. Det är inte ok, någonstans.
Du tar upp sd hela tiden, vafan har sd med incels att göra? Jag kan inte se kopplingen. Du har även skrivit att svenska män har röstat för en förändring, antar att du pratar om sd här, och inskränkningar av kvinnors rättigheter. Du tar upp det på ett sätt som menar att i framtiden så kommer statlig reglering av dejtingvärlden att ske, vänta du bara.
Hela dit resonemang är sjukt. Du pratar om "demokratiska principer" samtidigt som du vill tvinga (reglera) dejtingen med förhör av kvinnor. Du pratar om hundra år sen, och att det var ett misstag av män att kollektivt ge upp makten över löner till kvinnor.
du använder diverse härskartekniker, jag gissar att det beror på att du vill göda ett kvinnoförakt till andra män, eftersom du anser dig själv vara en "riktig man" (samtidigt som det är så jävla synd om dig) och jag blir reducerad till någon som förrått manssläktet. Sen så tycker du att det är jag som står för trakasserierna, trots att det är du som anstränger sig så mycket med att försöka trakassera mig.
Jag har aldrig sagt att någon är en "misogyn kvinnohatare" som motargument. Faktum är att jag aldrig ens använt den termen. Nu fortsätter du hitta på. Ganska fult sätt att argumentera. Allt verkar mynna ut till att du är det självklara offret.
Du frågade i trådstart varför incels blir bemötta så dåligt och om incel är något man förtjänar att vara.
ja, kastar någon ut misogyna, kvinnoföraktande inlägg på nätet, i den vanliga världen så gör sig även denne förtjänt av allmänhetens förakt. Helt självklart. Kasta skit på andra är inget som förtjänar att bli bemött med sympatier. Hur svårt är det att förstå?
Dessutom så försöker du låtsas som att dina åsikter är normala, eller "demokratiska" trots att det inte har någon förankring i verkligheten.
Det är som att du befinner dig i en alternativ verklighet. Du kanske är så pass påverkad av andra incels så du tycker dina åsikter är normala.
För övrigt så är det demokratiskt att kunna ha en åsikt om att diktatur ska införas exempelvis, det är inte demokratiskt att diktatur införs.
Det är inte heller demokratiskt att anse att ens åsikter ska kunna framföras utan att någon annan har rätt att protestera.
Förakt och hat är två skilda saker i min värld. Du kanske har en annan åsikt då du får det att låta som det finns "hat mot män" i tråden. Hat i din bok kanske är samma sak som "annan åsikt"