Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:46:11 följande:
    Nej, valet har inget med incels att göra. Löfven använde bara samma uppskruvade retorik som er och blev motbevisad av verkligheten. Han vågade inte ens möta väljarna i valet, utan avgick i skam ett halvår innan valet för att han fattade att han var fel ute.
    Du är verkligen i det blå. Du tycker alltså att dina fascistiska åsikter om statlig reglerad dejting, begränsningar av mäns sexliv, förhör med kvinnor är ett realistiskt scenario? Och att det bara är en tidsfråga innan det inträffar?

förbluffande 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 18:48:06 följande:
    Du har exakt samma förutsättningar som jag har. Du kanske har hårdare konkurrens, men du har exakt samma förutsättningar. Du har fri vilja, och det är bara du själv som bestämmer hur mycket eller lite du vill jobba för att få det du vill ha.

hur skulle du göra om du anmälde dig till göteborgsvarvet eller vasaloppet? Troligen skulle du träna flera gånger i veckan, kanske avstå godis och alkohol. För att nå ditt mål. Du blir inte en löpare av att sitta hemma inne framför familjeliv. Om du vill träffa en partner, testa gå ut. Kamma dig, byt mjukisbyxor till ett par riktiga byxor. inget kommer gratis, beggars cant be chosers. Ett mycket bra citat :)
    Träna? Psssch, ts skulle tvinga dom snabba att sakta ner i stället.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:54:17 följande:
    Nej, du har bättre förutsättningar som kvinna än män pga av det finns ett överutbud av män. Det vill ni väldigt gärna behålla har jag märkt.

Menar du att du inte skulle bli frustrerad om du fick noll respons på en dejtingapp? Det som är verkligheten för väldigt många män. Utan du skulle bara tänka positivt och vara glad.
    Jag tror inte kvinnor skulle protestera om utbudet av trevliga män blev fler. Så varför ser inte fler män till att försöka vara trevliga?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:58:28 följande:
    Nej, kan du sluta hitta på. Var har jag skrivit att det snart kommer införas?

"Fascistiska åsikter" är också en helt missbrukad term i brist på några riktiga argument. Var är det fascistiska samhälle vi skulle få idag precis som Löfven lovade oss om det blev ett maktskifte?
    Att begränsa mäns sexliv är fascism. Och ja, det är ett riktigt argument.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-02 20:29:22 följande:
    Hjälper kvinnor till att öka polariseringen mellan könen om de håller käften eller håller med när andra kvinnor beter sig illa?
    Det är väl självklart att om kvinnor beter sig dåligt mot män och alla andra kvinnor nickar instämmande så ökar det polarisering mellan könen.

Men det "goes without saying"

Varför ställer du den frågan? Är det något du observerat i den här tråden?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-02 21:40:31 följande:
    Polariseringen mellan könen ökar om man har olika skyldigheter baserat på kön.

Mitt inlägg ovan handlar inte om i vilken mån man ska ingripa utan att skyldigheten och ansvaret att agera är den samma oavsett kön.

Män och kvinnor har samma skyldigheter att säga till om någon är aggressiv.

Nu råkar den aggressionen riktas mot kvinnor. Om män håller med, eller stryker den aggressiva medhårs så bidrar män till polarisering mellan kön eftersom män i så fall håller med den aggressiva mannen som spottar eter på kvinnor. Om det bara är kvinnor som protesterar mot aggressionerna mot kvinnor så cementeras polariseringen.

Förstår du nu? Det handlar inte om kön, men om något handlar om kön så handlar det om kön. Ingen vill ha ett könskrig, därför måste alla män säga ifrån. Individen som yttrar aggressionerna mot kvinnor ska inte försvaras av (i det här fallet) män

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-02 22:14:47 följande:
    Ja, jag förstår vad du menar. Jag känner bara inte igen det här med att det bara skulle vara kvinnor som säger ifrån.
    Det har jag inte sagt. Du har däremot sagt "Att däremot lägga ansvaret på andra individer bara för att de råkar vara män eller kvinnor tycker jag är fel och det bidrar dessutom till missförstånd och polarisering."

Varpå jag skrev:
    Om en man beter sig illa så ökar det en polarisering mellan könen om andra män väljer att:
    -hålla käften
    -hålla med
    -stryka medhårs genom att anse att mannen som beter sig illa ska tyckas synd om av samhället. (de menar kvinnor, fast maskerar det med andra ord)

gemenskapen mellan könen ökar däremot om män kan säga ifrån till andra män när någon från vår grupp beter sig dåligt mot kvinnor. Vilket är fallet i denna tråd.  

ts vill däremot rekrytera andra män genom en slags konstruerad polarisering. Ts har uttryckt sig med talesätt som "att det finns en särskild plats i helvetet för (män) som inte hjälper varandra" ts verkar stämpla vissa män som "riktiga män" (inkl han själv) ts tyckte det var bättre förr för att kvinnor hade sämre friheter, ts tycker det var osmart av männen kollektivt att ge upp ekonomisk makt över kvinnor.
    samt att männen i Sverige har röstat (politiskt) för en förändring, med en nickning åt kvinnors rättigheter.

Du väljer att öka polariseringen mellan könen om du tycker sånt är ok att skriva."
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 01:07:46 följande:
    Den som är mest aggressiv i den här tråden är du. Det är du som inte står ut med att andra personer har annorlunda åsikter än vad du har, utan känner dig tvungen att gå till personangrepp.

Du kräver att alla måste säga ifrån mot en viss typ av åsikter, vilket är ett i grunden antidemokratiskt synsätt. Du tolererar inte att folk bildar sig en egen uppfattning om vad de själva tycker, utan alla måste ha samma åsikter som dig. Om de inte har det kommer du med anklagelser mot dem och misstänkliggör dem.

Har du ens kommit med någon relevant synpunkt om incels? Om varför det finns fler incels idag än när du var ung, vad du tror att det beror på osv. Nej, ingenting. Bara personangrepp mot alla som inte håller med dig.

Det finns annorlunda åsikter och så finns det fascistiska anti-demokratiska åsikter som dina. Det är fullt naturligt att såna åsikter blir bemötta med ogillande. 

Anonym (hej) skrev 2023-08-03 01:10:03 följande:
    Vad baserar du det antagandet att män har blivit mindre trevliga i vardagen på?

Det finns annorlunda åsikter och så finns det fascistiska anti-demokratiska åsikter som dina. Det är fullt naturligt att såna åsikter blir bemötta med ogillande. 

Jag kräver ingenting från andra, ingen behöver ha samma åsikter om mig, du vet dessutom ingenting om mig, och det inkluderar ålder. Du fortsätter med dina härskartekniker med personangrepp samtidigt som du projicerar.

Om du inte läst mina inlägg tidigare så är det enda sättet att komma till bukt med incel är att säga ifrån om någon är aggressiv mot kvinnor, samt uppmuntra dessa att söka hjälpen som finns. Jag vill verkligen att du söker hjälpen och tar ett egetansvar.

Anonym (hej) skrev 2023-08-03 01:10:03 följande:
    Vad baserar du det antagandet att män har blivit mindre trevliga i vardagen på?

Män har inte alls blivit mindre trevliga i vardagen. Du skriver tidigare att du du anser att "kvinnor inte vill förlora sina privilegier" Hur skulle kvinnor förlora något om de fick fler trevliga män att välja på. Dvs att de misogyna kvinnoföraktande incelsen ändrade sig och blev knullbara? Ingen kvinna skulle väl protestera över det.

Eller är det ett privilegium för en kvinna att ha valet att knulla killar som är trevliga? Ingen otrevlig incel skulle få doppa även om denne var sista mannen på jorden.

Vilket mynnar ut till att det inte är samhällets "fel" att inte incels får doppa. Det är upp till individen.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:52:01 följande:
    Det hänger ju ihop. Om överutbudet av män minskar kommer män och kvinnors preferenser att konvergeras, så att det problemet försvinner.
    Jag kan garantera att misogyna, kvinnofientliga blir utan sex i alla fall. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Det är inte så komplicerat.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:48:41 följande:
    Enligt vilken definition av fascism? Kan det inte lika gärna vara kommunism om du kan ta vilken dålig ideologi som helst utan att kunna argumentera för det?

Enligt den gängse uppfattningen om fascism. 

Fascism är en form av auktoritärultranationalism som karakteriseras av maktutövande via diktatur, förtryck av politiskt oliktänkande med strikt dominans över både samhället och individen.[1][2][3][4] Fascismen är en revolutionär form av ultranationalism med nationens "pånyttfödelse" som mål.[5] För att förverkliga idén om en pånyttfödelse för nationen vill fascister skapa ett samhälle där människor som har vissa egenskaper och eller kvalitéer ska fylla det fascistiska samhället.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fascism

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?