Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 18:33:40 följande:
    Om man inte har förmågan då? Jag har speciellt 2 vänner jag tänker på som haft fasligt svårt att träffa någon. Idag är dom 40+ och utan barn, partner eller familj. Vettiga grabbar som inte klandrar kvinnor för detta, men som absolut känner en frustration över att det är som det är.

Det är svårare för män idag att träffa någon, det visar en växande andel incels/långvariga singlar på. Speciellt dejting på nätet. Men skärmgenerationen har även gjort folk mindre smidiga socialt. Visst har det även med dom själva att göra, men det är inte bara det som förändrats.
    På din skrift så låter det som att de skyller på "samhället" 

har också en vän som var långvarig singel. Han har inte det yttre med sig men har i övrigt goda relationer. Han har aldrig skyllt på "kvinnor", "andra män" eller "samhället" Han är i ett förhållande med en tjej nu.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 18:53:52 följande:
    Skyller och skyller.. dom har testat det mesta och uttrycker en frustration över tex nätdejting. Dom jobbar, tränar, har kompisar, men med tjejer vill det sig inte.

Men ibland är det svårt att sätta fingret på varför någon lyckas eller inte. Enstaka fall är ju även rätt ointressanta för diskussionen egentligen. Det vi pratar om nu är den ökande gruppen incels/långvariga singlar. 
    Min gissning gällande att dina vänner är singlar är ju faktiskt att de skyller ifrån sig då de uttrycker "en frustration över nätdejting" jag kan tänka mig i såna svängar att "det är så lätt för tjejer"

Det är den inställningen som gör att dom är singlar. Ju snabbare de kommer underfund med det desto bättre.

men om vi nu pratar om incels. Varför för du inte den diskussionen med incels i den här tråden som Nikha frågade?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:10:08 följande:
    Jag tror att vissa incels tar till sig saker och vissa inte. Alla är liksom olika, man kan inte dela in folk i exakta fack.

Det som jag menar är att attityden.. av incels/långvariga singlar/feminsiter/mansgrisar/media och alla andra människor behöver förändras eftersom detta samhällsproblem växer sig större för var dag. Det blir en frustration och tom hat som inte är sunt för samhället. Även om incels av vissa klassas som pesten, så är dom ändå en del av samhället.

Man behöver kunna diskutera ämnet ur olika perspektiv och kanske lägga vissa känslor/frustration åt sidan, från båda sidor, för att kunna diskutera det konstruktivt.

Så bisarrt. Du förväntar dig att att folk ska vara tysta när incels kommer med radikala, extrema fascistiska förslag. Kallar du det verkligen konstruktivt? 

Det enda sättet att hjälpa en incel är att säga ifrån. Idéer såsom statlig reglering är inte rimligt att föreslå.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 19:11:49 följande:
    Det här är så sjukt. Du har ingen rätt att kräva av honom att han ska ha exakt samma åsikter om incels som dig. Respektera andra personers rätt till sina egna åsikter. Var har du lärt dig den inställningen att du tror att du kan kontrollera andra människor?

Jag orkar inte ens svara i den här tråden på all skit du skriver för jag är så fruktansvärt trött på din nonchalanta attityd.
    Berätta gärna var jag "kontrollerar" eller "kräver" saker. Jag är också trött på dig och dina personangrepp,  härskartekniker och all övrig skit du skriver om det är till någon tröst.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:15:26 följande:

Cloffe - Att ett par av mina vänner uttrycker frustration över nätdejtandet är inget konstigt. Det ÄR betydligt lättare som tjej. Det finns otaliga personer som bevisat det på ex Youtube. Där dom har startat 2 konton, som kvinna och som man med väldigt olika utslag.

Bara för att dom skulle sluta uttrycka detta faktum, så skulle ju inte fler tjejer höra av sig. Tjejerna på nätet har väl ingen aning om att just dom tycker att det är svårt att få kontakt med någon via nätet?

Tjejer sållar naturligtvis bort incelsen, dickpicksen eller underliga killar i övrigt. Dina kompisar blir bortsållade. Det beror på dom.

Skulle dom bara sluta uttrycka sig med att "tjejer har det så enkelt " eller att "samhället är fel" skulle naturligtvis ingen förändring för dom ske. Dom måste göra ett aktivt val att ta av offerkoftan och förändras inifrån.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 20:21:26 följande:
    Var har Palle skrivit att hans kompisar skickar dickpics eller att dom är underliga. Känner du Palles kompisar?
    Har du förutfattade och nonchalanta uppfattningar som du använder för att skuldbelägga människor du öht inte känner så att du därefter kan komma fram till förutbestämda och populistiska fördomar om Incels?
    Vad har jag missat i frågan?
    Det har jag aldrig påstått heller.
    Att Palles polare har offerkoftan på verkar vara klarlagt. Skulle gissa att det är anledningen till att dom är singlar.

Vad är anledningen till att du är incel? Skulle vara intressant att veta vad just du skyller på.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 21:03:29 följande:

Så om dessa kompisar helst skulle vilja bilda familj och skaffa barn, men inte lyckas nå dit, så har dom offerkofta? Det är väl inte svårare att förstå denna besvikelse än om en kvinna blir ofrivilligt barnlös?

Dom flesta kan nog förstå det. Dom tror inte heller på några ideer kring att kvinnor ska delas ut till behövande utan har bara uttryckt att det är jävligt svårt att träffa någon, allra helst på nätet.

Dom har jobb, tränar och sköter sig. Dom är nästan för snälla, hjälper till direkt om det är något. 

Du kan inte se något annat än en självömkande incel här alltså?

Nej, skyller dina polare på att "tjejer har det så lätt" eller "samhället" eller "dejtingappar" så har dom en offermentalitet. Denna offermentalitet delar dom med incelkulturen.

Det är skillnad på att vara besviken över att man inte hittar någon och känna sig som ett offer för *infoga valfri grupp*

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 21:05:48 följande:
    "Tjejer sållar naturligtvis bort incelsen, dickpicksen eller underliga killar i övrigt. Dina kompisar blir bortsållade. Det beror på dom."

Står du för detta uttalande eller gör du det inte?

Läs föregående inlägg. Palle pratar om youtube.

Anledningen till att Palles polare blir bortsållade beror på dom. Vad det beror på kan jag inte veta, jag vet däremot att lösningen ligger på dom själva.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 21:05:51 följande:
    Du kräver att han ska ta ställning mot mig och svara kritiskt på mina inlägg istället för på dina inlägg. Du har redan flera andra som håller med dig. Måste alla i tråden göra det för att du ska bli nöjd?

Alldeles nyss skrev du att jag borde söka hjälp för att jag har fel åsikter enligt ditt synsätt. I Sovjetunionen kunde man hamna på mentalsjukhus för att man hade åsikter som gick emot regimen. Är det vad du strävar efter?

Du påstår även att jag är en fascist för att du inte gillar vad jag tycker. Vet du vad berlinmuren kallades för i östblocket? En antifascistisk skyddsvall. Ditt synsätt på omgivningen är totalitärt och icke-pluralistiskt. Se dig själv i spegeln och fundera på vad det är du sysslar med.
    Men lägg av, hur ser det där "krävandet" ut? Eller "att du borde söka hjälp för att du har fel åsikter" Jag har aldrig skrivit något sånt. Vilka jävla härskartekniker du sysslar med.

Ja, din vilja att genom staten begränsa liggandet för vissa män och bedriva förhör med kvinnor är fascistiskt. Inte på grund av att jag inte gillar det du tycker.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 21:12:56 följande:

Jag står för mina åsikter - jag behöver inte gadda ihop mig med någon.

Det är så lätt att tänka att denna diskussion består av 2 sidor, men det är bara för personer som inte tar tanken ett steg till. Vi tycker alla olika, har egna ideer och tolkningar. Dom får man själv ansvara för eftersom vi är vuxna individer.

Du har inte tagit tanken ett steg till. Vad händer om man tar bort egenansvaret från incels, låt oss säga att allt är *infoga valfri grupp här*-s fel. Vad blir konsekvenserna av det?

-incels kommer att fortsätta med sitt kvinnoförakt
    -ingen incel kommer att söka hjälpen som finns
    -fler incels skapas
    -gruppen som skylla på blir lidande samt oförmögen att förändra situationen, då incels beror på incels.
    -offermentaliteten förstärks, incels mår ännu sämre.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?