Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-27 19:23:39 följande:
    Jag sveper ja på ca 50% medan kvinnor i genomsnitt sveper ja på ca 15%.
    Varför väljer du bort 50% av kvinnorna? Så du har preferenser alltså, men förväntar dig att kvinnor inte ska ha det. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 20:05:10 följande:
    Så om jag försöker ha lite distans och diskutera problemet utifrån olika perspektiv än känsloladdat mansförakt mot alla som har svårt att skaffa flickvän, så är jag incel? Herregud vad du får ihop det.
    Palle, du läser verkligen inlägg som satan läser bibeln.
    -det finns inget hat mot män i den här tråden 
    -personer som sprider incelpropaganda är också incel. Trots att dom har en flickvän (Nu har jag inte sagt att du gjort det)
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-27 21:15:24 följande:

Ja, hur i hela friden skall det gå till?

Låt oss tänka efter nu. Är det verkligen helt omöjligt att göra åt problemet Incel om man verkligen vill?

Staten skall inte hjälpa män att få sex. Däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män. Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Troligen hade problemet Incel hade försvunnit till allra största delen.

Behöver jag skriva att alla former av kriminalitet hade minskat genom åtgärden, behöver jag skriva att alla former av sexualbrott , t.ex. våldtäkter hade minskat.

Så jo, det finns definitivt stöd eller system som kan hjälpa till.

Finns den uppriktiga vilja att lösa problemet?

Jag är övertygad om att vissa individer i den här tråden skulle bli utan partner även om det skulle finnas fler kvinnor än män i Sverige. Eller skulle misogynitet och kvinnoföraktet bara magiskt försvinna?  
  • Anonym (Cloffe)
    Tyra myra skrev 2023-07-27 22:20:31 följande:

Vilket dravel

Det har alltid fötts fler pojkar än flickor som växer upp till kvinnor och män. 

Det har alltid funnits kvinnor och män som inte levt i relationer, ibland självvalt andra gånger har det bara blivit så, orsakerna är säkert många.

I de flesta familjer har det funnits någon ogift faster eller en kusin som var ungkarl hela livet. I min släkt har jag fler exempel men vad som skiljer är att de var inga tragiska figurer utan väldigt framgångsrika yrkesmänniskor.

Idag verkar man se ner på personer som inte är i någon relation.  Varför?

Det stämmer inte. Ingen ser ner på personer som inte är i en relation. Det finns så många olika anledningar till att någon är singel.

Incels är något helt annat än vanliga singlar. 

• Anonym (Cloffe)
    Tyra myra skrev 2023-07-27 23:04:50 följande:
    Hur är de annorlunda än vanliga singlar?

Förklara
    Incel uppvisar ett kvinnoförakt och lägger sitt ansvar på kvinnor eller samhället eller andra män att de ska fixa sexet åt dom. Se bara på ts, denne vill att staten ska reglera partnerskapet, en annan vet jag vill uppfinna en drog för kvinnor som gör att även misogyna män får ligga.

En långvarig singel ska inte förväxlas med en incel. Incel uppvisar kvinnoförakt och får då förakt tillbaka. En helt naturlig konsekvens.
  • Anonym (Cloffe)
    Tyra myra skrev 2023-07-27 23:47:23 följande:
    Efter vad jag förstått är Incelrörelsen något relativt nytt och kanske ett resultat av hur relationer, sexliv och kanske även kärlek kommersialiserats. 

Kan nästan ta gift på att det sitter nån och tjänar pengar på att unga killar känner sig förbigångna eller att de inte lever upp till den kommersiella bilden av män som får kvinnor.

Det sprids kvinnohat i dessa miljöer vilket kan tyckas logiskt eftersom vilka andra kan de ge skulden.

Det som sprids i dessa miljöer är bara skit. Och dessa mestadels unga män utnyttjas och förleds på ett väldigt osmakligt sätt
    Det spelar egentligen ingen roll. Ansvaret för åsikterna vilar på incels själva. Vanligt bland incels är däremot en offermentalitet. Det är alla andras fel när det faktiskt är deras eget val.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 21:44:12 följande:
    Ja, det är korrekt förutom att du har fel om att de mest populära männen inte skulle synas alls. De skulle bara synas mindre, så att det blir en jämnare fördelning i antalet matchningar. Det skulle förmodligen göra kvinnor mindre kräsna, män mer kräsna och jämna ut könsgapet i antalet ja-svepningar.

Motsvarande problem existerar inte för kvinnor. Att det finns kvinnor som har få eller inga matchningar alls, så förstår inte varför du tar det som ett exempel.

Hur kan man vara så upprörd över ett förslag som går ut på att skapa rättvisa och utjämna skillnader? Vill du ha ett orättvist samhälle i största allmänhet?
    Du fortsätter skriva obehagliga inlägg, för att inte prata om att du ville att ett organ skulle kontrollera huruvida vissa killar fick för mycket ragg via förhör med tjejer.

Det är så jävla konstigt att du försöker låtsas som att ditt förslag är normalt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 21:58:50 följande:
    Kan du sätta fingret på vad som är obehagligt eller är det bara en känsla?

Om man som du inte förstår att incels är ett problem som finns på riktigt och inte är självvalt kan du läsa de här artiklarna för att förstå bättre:

www.dn.se/ledare/emma-hoen-bustos-har-ni-som-hanar-incels-sjalva-provat-att-leva-utan-sex/

svenska.yle.fi/a/7-10028069

www.svd.se/a/MoXAgK/sexloshet-bortom-incels-5-lasare-som-aldrig-haft-sex-skriver-sjalva
    Ja, du är obehaglig. Du tycker det var bättre förr eftersom kvinnor på ett eller annat sätt var tvingade till äktenskap. Du tycker det var kollektivt korkat av män att låta kvinnor tjäna pengar. Du är avundsjuk på influensertjejer, för att inte tala om att du vill att dejting ska regleras statligt via ett organ som bedriver förhör med kvinnor. Du kallar dig själv för en "riktig man" och menar att svenska folket har röstat på ett parti som manar till förändring (antar att du menar begränsning av kvinnors rättigheter) du talar positivt om Åkesson så jag antar att du menar sd.

Men det har du ju själv skrivit, det har jag upprepat tidigare. Det du gör nu är bara ett i leden av dina använda härskartekniker-gaslighting-
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-29 01:36:06 följande:
    Det mesta av det du skriver stämmer inte eller är grova överdrifter, förutom att jag vill att dejtingmarknaden ska regleras. Det stämmer.

Om jag verkligen var avundsjuk på influencertjejer. Vad är problemet med det? Är inte det själva syftet med deras image att man ska avguda dem som är så perfekta och vilja ha deras liv genom att köpa de saker som de marknadsför? Jag tycker snarare att det är patetiskt.

Har aldrig kallat mig själv för en riktig man, men jag har sagt att det finns många svaga naiva män i det här landet vilket är farligt i en tid när det inte går så bra generellt och vi står inför stora prövningar. Det har dock inget med incels att göra och det finns ingen politisk koppling till incel-debatten.

Nu gaslightar du igen. Allt jag skrev tidigare är sånt du sagt. Dessutom så försöker nedspela dina inlägg om statlig reglering av dejting. I den normala världen, befolkat av normala människor så är sånt extrema och radikala åsikter, såna åsikter som säkerställer en individs utanförskap i samhället, sånt som säkerställer att en individ förtjänar att bli kallad för incel. Det är samtidigt något som bemöts med förakt och obehag då det avskalar folks egna viljor och klassar dom till "resurser" som någon vill ska fördelas.

Begriper du verkligen inte att det bara är ditt eget fel att du är incel? Förstår du nu , vid det här laget varför folk ryggar tillbaka från incel? (hänvisning till trådstart)

eller ska du fortsätta låtsas?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-29 18:37:02 följande:
    Hahaha
    Ska hälsa min man som fick mig på fall tack vare hans människosyn och jämställda värderingar att det är helt omöjligt att jag är kär i honom...Jag har 2 akademiska examen (han jobbar som jag har skrivit som busschaufför) och högre lön än honom...

Ska också hälsa min hjärtsjuka vän med sjukersättning på minimumnivå att det är helt omöjligt att hans domarfru kan vara kär i honom.
    Hans jämställda värderingar var en stor orsak till att de stämde träff.
    Han hade för övrigt aldrig haft en relation när de träffades och var oskuld....

Jag har många liknande exempel i min umgängesträff så jag känner inte riiiiktigt igen mig i detta.
    Det är så härligt att ni experttyckare på FL finns så att vi andra vet hur vi andra vilsna själar ska känna.
    Tror att en person med ordning på livet mer troligt har sunda värderingar gällande kvinnor.

En person som har svårt med relationer överlag, tycker att allt är någon annans ansvar är nog mer trolig att vara arbetslös, kanske deprimerad, sämre ekonomi.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?