-
Varför det?Anonym (....) skrev 2023-07-25 18:30:06 följande:Eller så kan någon annan förändras.
-
Du hittar på så mycket. Dina åsikter om kvinnor är vad som håller dig borta från kvinnor.Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:32:21 följande:Det finns inte så mycket enskild person kan göra för att förändras.
Du verkar dock tro att det enda man behöver göra för att inte vara singel är att ha rätt värderingar och alltid ta kvinnors parti i diskussioner. Därför är jag tveksam till om du ens förstår problemet.
Alla andra förstår det i tråden, men jag gissar att du har etablerat ett psykologiskt skydd för dig själv genom att skylla dina tillkortakommanden på andra eller samhället eller andra män eller omständigheter.
Är det så omöjligt att ta ditt ansvar för dig själv? -
Statlig reglering av dejting med angiveri och dylikt är inte en "fri marknad"Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:33:45 följande:Det är klart sex fördelas på en fri marknad precis som andra saker fördelas efter utbud och efterfrågan.
-
Tydligen inte. Glutta på statistik. Män blir daltade med.Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 18:37:42 följande:Det där med sjukvård låter som ren gallimatias. Beträffande lön får man den lön efter vad man presterar. Därför som det finns mängder med kvinnor som tjänar enorma summor. Det är inte kön som avgör vad man tjänar eller vilken sjukvård man får.
-
Jag tycker det är anmärkningsvärt att incel faktiskt är något man förtjänar att vara, såsom frågeställningen i ts. Men ingen incel inser det.
Det har jag mest problem med, brist på självinsikt.
Hur skulle det gynna samhället om en misogyn, kvinnoföraktande man blir anskaffad en flickvän av samhället? Skulle det ens gynna mannen? Nej-hans föreställningar om kvinnor förstärks då.
Slutprodukten från vilken vinkel man än ser det från är skapandet av ett mer toxiskt samhälle. -
Vara incel är skillnad på i jämförelse med vara långvarig singel. Det första kräver ett visst mått av kvinnoförakt, vilket incels bevisar i den här tråden.Anonym (Palle) skrev 2023-07-25 22:41:45 följande:
Det finns många som inte har sociala färdigheter av olika anledningar. Som helt enkelt inte har någon träning i att prata med tjejer. Det krävs träning eftersom män fortfarande har ett större ansvar att föra det sociala framåt vid dejter, att göra rätt och visa upp sina goda kvaliteer.
Så nej, alla förtjänar inte att vara incels.. men man kan heller inte dela ut kvinnor till ensamma män. Det är en jäkla dejtingdjungel därute och alla gör sitt bästa för att få den bästa man kan få. Det kommer alltid finnas dom som blir utan, men det ger inte speciellt mycket att sprida hat kring gruppen incels, det kommer bara göra hatet större åt båda håll.
incels gör sig förtjänta av ett förakt. Långvariga singlar har jag aldrig hört någon sprida hat om. -
Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:42:58 följande:Och förakt är när man tycker det ska vara jämställdhet mellan könen för sex och förhållande.
Du tycker olika personer förtjänar förakt när du har en annan åsikt än vad du har.Det har du fått om bakfoten. Läs mina inlägg i stället. Det man skickar ut i världen förtjänar man att få tillbaka. Skickar någon ut förakt, förtjänar denne förakt tillbaka.
Du pratar om jämställdhet mellan könen. Du verkar inte förstå att det inte går att göra sex jämställt. Kvinnor är inte ett objekt som kan fördelas blan männen. Man kan inte tvinga någon till sex.
Och nu kommer du så klart att säga att "meningen är att det ska ske frivilligt" hur har du tänkt det?
och nu kommer du att säga att man kan ge kvinnor ett piller för att dom ska gilla sex. Du har föreslagit uppfinnandet av en drog för kvinnor så att dom ska tillfredsställa incels sexbehov.
Helt vansinnigt. Skärp dig, anpassa dig och bli en "snäll" kille, en genuint snäll kille om du är ute efter sex, alternativt vägra anpassa dig och var nöjd med din situation.
Förstår du att dina inlägg klassas som kvinnoförakt?
och nu kommer du att säga att "det f ingen lag som hindrar mig att skriva" Näha, blir ditt liv bättre eller sämre av det du skriver? -
Anonym (....) skrev 2023-07-26 15:23:17 följande:Du skrev
Du pratar om jämställdhet mellan könen. Du verkar inte förstå att det inte går att göra sex jämställt. Kvinnor är inte ett objekt som kan fördelas blan männen. Man kan inte tvinga någon till sex.
Det bli ologiskt när du först säger att sex ska inte vara jämställt men sedan säger du att kvinnor ska inte vara ett objekt och kvinnor ska inte fördelas bland männen.
Om sex inte ska vara jämställt som du säger så skulle det kunna vara så att du fördelas just sex mellan männen för det är inte viktigt att sex ska vara rättvist och jämställt mellan könen.Varför skriver du fler svar på ett inlägg? Det jag kan utröna av dina kryptiska inlägg är att du fått för dig att jag inte vill att kvinnor ska fördelas bland männen för att då skulle det bli mindre kvinnor till mig.
Du ser fortfarande kvinnor som ett objekt som vissa anser ska fördela, andra inte i din skruvade värld. Kvinnor vill inte bli fördelade alls, kvinnor vill välja själva. Dom väljer inte dig, någonstans så måste du förstå varför dom inte väljer dig. Det enda logiska borde vara att göra dig attraktiv för kvinnor. Jag tror inte du gör det. Kvinnor kan omöjligen attraheras av någon som föraktar deras kön, eller ser dom som en slags pryl. Du skickar ut mycket kvinnoförakt.
Eftersom du ser kvinnor som objekt så tror jag att du tror att det enda som du behöver förändra är något ytligt hos dig själv. Det är helt åt skogen. Fan, jobba med dina åsikter.
-
Män som betecknar sig själva som "snälla" brukar inte vara det. De tror att deras påklistrade snällhet ska ge dom en biljett ner i trosan. Oftast den typen som blir arga över avvisandet också.Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 16:05:43 följande:Du kommer aldrig att komma någonstans med honom genom sådana tramsråd.
Kvinnor faller inte för snälla män. De faller för bra män.
Därför skrev jag också genuint snäll. Kan säkert betecknas som en "bra man"
I alla fall inte en man som är misogyn, föraktar kvinnor, och ser kvinnor som objekt. -
Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 16:39:22 följande:Man kan vara misogyn och ha horder av kvinnor efter sig. Däremot är det inget jag rekommenderar då det är mycket svårt att skapa en bra parrelation då. Man behöver vara öppen med detta, för incelsen är inga idioter utan har ögon att se med.
Det man som man ska sträva mot är att vara psykiskt, fysiskt och ekonomiskt stark, generös, ambitiös, integritetsfull, ärlig och godhjärtad.
Den man som är det kommer inte att gå ensam länge...
De två sistnämnda ger inte kvinnor men ger förutsättningar för att klara en lång, bra och givande relation.Tror det är en vanlig missuppfattning bland många män. En misogyn kille avslöjar sig förr eller senare.
En sk "bad boy" exempelvis kan vara en man som respekterar kvinnor, men kanske knullar runt. En snäll kill kan vara någon som låtsas respektera kvinnor, egentligen är bitter och ser kvinnor som objekt men maskerar dessa åsikter med att vilja sätta kvinnor på piedestal.
I detta exempel så är "bad boy" -en det självklara valet för kvinnan. Hon kan naturligtvis inte vara tillsammans med någon som ser henne som en pryl.
Bästa kombinationen naturligtvis är en man som både respekterar kvinnan och är ärlig i förhållandet. När kvinnor letar partner så är det den typen de är ute efter. Ibland går hon på nitar när han visar sig vara en otrogen man, men oftast så har hon genomskådar den sk "snälla" mannen, och inte inlett ett förhållande med honom.
Denne riskerar att kontrollera henne som en egendom, då han ser henne som ett objekt, vilket är förenat med livsfara för kvinnan.