• Janbo

BIM Augusti 2023

Mololo skrev 2023-08-21 21:57:33 följande:

Kommer nog testa i morgon på äl+10, för kan inte hålla mig eller sluta tänka på det. Är då på bim-3... varför plågar man sig så. 😆 😆

Kööör! Håller tummarna 😊
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-22 07:11:58 följande:

ÄL+11 idag och mensen har inte dykt upp än. Brukar alltid få mens ÄL+9 eller ÄL+10 så det lutar åt att detta kanske tagit sig.. Vågar dock inte testa ännu 😂 Har inga testa-tidigt hemma heller.

Ohh! Spännande! ska du inte testa? 😍
  • Janbo
    Natalina1451 skrev 2023-08-23 11:00:23 följande:

Imorse kom blodet 😭 tror missfallet är ett faktum men sitter på gynakuten och hoppas de är villig o göra ett ultraljud för o få det bekräftat.. 

spelar Ingen roll hur många missfall/blödningar vid graviditet man har besvikelsen är lika stor varje gång ändå. Trodde jag var beredd på detta men asså fan

Åh jag beklagar så ❤️
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-23 15:20:19 följande:

För min del kom mensen inatt.. Så besviken. Men men, försök nr 1 efter MA så är mest otålig 😂 Nya tag! 

Neej vad trist! 😫
  • Janbo
    Natalina1451 skrev 2023-08-23 13:57:03 följande:
    Tack, känns så jävla sugit. bokstavligen som att livet rinner ur en 😭

fick ett ultraljud och läkaren kunde inte ge något besked tyvärr. hon tyckte fortfarande att det var för tidigt för att se ett hjärtslag, fostret mätte till 5+2. men tappen var stängd och allt såg normalt ut, trots att det rann blod från ett stort hematom som var i livmodern brevid hinnesäcken. Så vi får vänta och se helt enkelt om det kommer ut eller om det stannar kvar där.

att tappen var stängd kunde vara ett gott tecken men den kan ju också öppna sig senare.. 

fick inget blodprov för o mäta hcg då läkaren menade att det inte alltid stämmer och kan ge falska förhoppningar i onödan. Tiden kommer visa hur det ligger till. Så alla får gärna hålla tummarna för oss till den 5/9 då jag har en ny tid inbokad för uppföljning 🤞🏻
    Det händer mycket där inne vi varken kan se eller känna. Hoppas det håller sig kvar.. Håller verkligen tummarna ❤️ 
  • Janbo
    Mepås skrev 2023-08-23 16:44:45 följande:

Ser ni nåt?

Ser tyvärr inget 😔
  • Janbo
    Mololo skrev 2023-08-23 20:05:30 följande:

Enligt äl, som blev en dag senare än tidigare cykler, så har jag bim på fredag på cykeldag 28. Men enligt mina senaste cykler som brukar vara väldigt regelbundna, så brukar jag få mens på cykeldag 26 eller 27.. Så jag vet inte riktigt om jag ska räkna bim i morgon eller på fredag?

I morgon är det äl+12. Tror ni ett vanligt graviditets test funkar då eller måste jag vänta tills det är 14 dagar efter äl? Har inga tidiga test hemma.. 🤔

Jag såg ganska tydligt (om än ganska svagt) på äl+12 med RFSU testa ofta (vanligt). 😊
  • Janbo

Med risk för att låta nojjig, men jag är verkligen rookie på detta. Hur ser denna stegring ut? BIM borde vara idag på +15 men appen säger imorgon. Har inte testat med digital veckoindikator sedan jag fick 1-2 veckor den 20/8. Ska testa med veckoindikator på lördag eller blr det redan har slagit om?
  • Janbo
    SeptemberB skrev 2023-08-24 17:18:38 följande:
    Jag tror den redan visar 2-3 nu för dig 😊
    Det gjorde den! På eftermiddagsurin (ganska koncentrerat endå) 😅
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-24 18:09:22 följande:

Så glad för din skull!! 😁 

Tack 💕 är ju klart orolig än men första etappen nådd (typ) BIM idag eller imorgon ☺️
  • Janbo
    Jennjenn91 skrev 2023-08-25 07:01:33 följande:
    cb ultratidigt med morgonurin. Äl+12/13
    väldigt smidigt med digitalt så slipper man gissa :)
    Stort grattis 😃
  • Janbo
    pannkakssmet skrev 2023-08-28 12:44:30 följande:

Testet jag tog igår, ett svagt svagt rött streck syns. Letade igenom lådorna hemma efter ett nytt test idag men hittade inget imorse. En kompis kom förbi med ett CB testa tidigt o det ser ut såhär, dock inte morgonurin. Är jag gravid? Förvånad
    Det ser så ut, grattis 😃 Såg ditt RFSU test också! När är bim?
  • Janbo
    Anonym (Undrar) skrev 2023-08-28 17:40:21 följande:

Hej alla!
    har följt tråden men inte skrivit något. Jag är på äl+11 nu. hade ett tidigt missfall förra månaden, hann plussa men fick blödning bara några dagar senare.

imorse tog jag det här testet, och vet inte vad jag ska tro riktigt. Är det här positivt tror ni? Jag tycker mig kunna se något väldigt svagt, men har inte vågat säga Nåt till sambon än. Vad tror ni?

Jag var med om precis samma förra månaden och har nu plussat igen!
    Jag skymtar ett svagt streck! 😊 Testa imorgon igen!
Svar på tråden BIM Augusti 2023