• Janbo

BIM Augusti 2023

Fruffe skrev 2023-08-16 18:34:02 följande:

Ni som plussat: vad har ni haft för tidiga symtom? Jag överanalyserar allt här hemma. Haha. Hade varit kul o höra vad ni har upplevt ❤️

Jag plussade förra månaden och fick missfall och är nu på äl+7 och har samma symptom!
    - ömma bröst (mest bröstvårtor)
    - halsbränna då och då
    - varm
    - magen ballar ur
    - supersnabbt övergående illamående
    - uvi (sjukt men det kan tydligen vara ett symptom)

Känner du något?
  • Janbo
    Fruffe skrev 2023-08-16 21:57:41 följande:
    Åååh håller tummarna för att det går vägen denna månaden. Låter ju som bra symtom ändå ;) 

jag har känt av:
    -illamående
    -ytliga ådror på brösten
    -huvudvärk
    -konstiga flytningar
     -tröööööött
    -och en känsla bara av att jag är gravid?
    hoppas hoppas? imorgon är det bim -2. Ska ta test med morgonurin. När tänkte du börja testa? När är bim för dig? 
    Ont i ljumsen idag, känns som jag sträckt den (fast det har jag inte) 😅 Såg ditt test men håller tummarna!!
    Jag har bim 25/8 tror jag. Kommer troligen inte testa i förväg då jag fick missfall i juli, vill hellre se ett starkare streck på bim i så fall 😊
  • Janbo
    Sanlin90 skrev 2023-08-17 08:01:47 följande:

Min temp är mycket jämnare med inositolen men verkar inte vara någon ägglossning på gång :(

Bara en liten fundering.. Jag har läst att Inositol må höja äggkvalitén men kan även sänka LH-nivåerna. Har du haft strul med ägglossningen länge?
  • Janbo

Åh nej 😩

Fruffe skrev 2023-08-17 16:42:37 följande:

Fick precis blod på pappret när jag torkade mig :/ 
    så bara att ta nya tag. håller tummarna för er ❤️ 

• Janbo
    babybel95 skrev 2023-08-18 06:24:00 följande:

Plussade tisdags. Tyvärr verkar det ha varit kemisk graviditet/missfall. Blöder och testet idag visar negativt. Vad ska man tro på kemisk eller missfall? Är i Grekland också, så antar att bada är inte ok?

Jag beklagar ❤️ Vet hur det känns..
    Kemisk skulle jag säga. Vet inte om det där med bada, jag hade nog rådfrågat vården.
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-18 07:02:09 följande:

Är på ÄL+7 idag. Hade lite halsbränna igår, och nu.. Annars inget. Vågar verkligen inte hoppas för mycket heller, kommer bli så besviken. När jag blev gravid i maj (som slutade i MA) var jag så naiv och så positiv, så när jag fick + tänkte jag att jaha vad lätt det gick. Hade på något sätt intalat mig att jag var infertil 😅 

Men nu? Tänker att allt jag känner är tecken på mens bara.. Har BIM på måndag, men har väldigt kort lutealfas så kommer nog testa tidigast onsdag om inte mensen dykt upp innan dess.

Ville bara skriva av mig 😂 

Jag känner EXAKT samma som du. Tänkte också jag kanske var infertil och sedan lyckades vi på andra försöket och då blev jag naiv istället (*oj vad lätt*).

Är på äl+9 nu??
  • Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-19 07:45:49 följande:

Ja men såg inget mer än babyplan skugga 🤪 sjukaste om denna fina graf inte betyder något och små illamåendet och sjukdomskänsla är annat! Men senaste graviditeten plussade jag först 12 dagar efter ägglossning och sex dagar efter dippen (som kan vara implantation) så vi får väl se :) nu är jag 11 dagar efter ägglossning men bara fyra dagar efter dippen denna gång. Bim är tisdag. Tempen är stabil, får se imorgon för då tenderar den att börja dyka om de inte är något med! Har nog aldrig haft en så vacker graf, de är väl alltid något!

Olidligt spännande, håller tummarna så 😍
  • Janbo

Precis vaknat, är på äl+10 (men bim-6 tror jag?.). 

Har inte kissat än och har ultratidigt hemma.. vad säger ni? Ska jag..?

• Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-08-19 09:24:30 följande:

Har du flera? Skulle tagit om jag hade fler! ;)

Ja, det har jag 😂
  • Janbo

Så alltså.. jag ser en mycket mycket svagt blått streck (sambon ser det också). Läste av testet direkt efter 3 min och fotade. Äl+10 och bim-6 så det ska ju inte vara något annat än svagt. Ser ni eller uppläsningen klarar inte det? Förra gången testade jag först på äl+12 och då dyntes det mer (om än svagt).
Svar på tråden BIM Augusti 2023