• Janbo

BIM Augusti 2023

Då kör vi snart igen då 🤞

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2

2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket 

• Janbo
    Potatisbulle skrev 2023-07-09 09:15:14 följande:

Hej! 
    Jag hoppar in här jag med. ❤️ Kör med äl-test och tempar varje morgon. Tar även c-vitamin, rosenrot och folsyra. Blev så ledsen igår när mensen kom. Hoppas verkligen på augusti.  

Kör med äl-tester när det beräknas att närma sig (och sedan för att bekräfta äl). Mest för att jag blir nojig att missa äl.. Skulle känna större stress av att inte veta alls, dock känner jag ofta av ägglossningen men ändå.
  • Janbo

Halloj!
    Jag kör c-vitamin denna cykel och har fått äl några dagar tidigare än jag brukar 🤔 Men låter det vara osagt huruvida det verkligen är c-vitaminet som gör det..

Lavendel94 skrev 2023-07-15 18:00:12 följande:

Hoppar in jag med! Kör temp och äl stickor 😊

Har insett att jag har lång follikelfas (haft mycket dålig koll på cykeln innan vi bestämde oss för att försöka med barn samt ätit ppiller i 13 år, slutade för ca 1 år sedan). Hursomhelst, min äl först runt cd 22.. läst om att munkpeppar, c vitamin och rosenrot är "vanligt" för att korta ner. Är det någon som har positiva/negativa erfarenheter? Jag är så rädd för att knapra piller... 🙈

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF

• Janbo
    Lavendel94

Jag kör med C-vitamin i brusform. 1-2 tabletter om dagen, hjälper mig att deicka mer vatten dessutom. Nu när du skriver D-vitamin så kom jag på att jag tar även D + folsyra. Men D-vitaminet har jag tagit länge och av andra anledningar än att planera graviditet. Men ska läsa på lite om D-vitamin boost! 😎
  • Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-07-17 14:12:57 följande:

Jag är kvar i bim juli men läste denna tråden och kan rekommendera alla er med långa cykler att testa inostol. jag har provat allt ni nämnt - rosenrot och munkpeppar hjälpte ibland och ibland inte men inostol är något läkare brukar ordinera för att stimulera ägglossning när en lider av pcos. Jag provade det denna cykel och fick ägglossning dag 13 istället för tidigare cykler där jag hade det dag 27, 28 och 23 trots munkpeppar och rosenrot. :) 

oavsett vilket ni äter så ska det ätas från mensens första dag till ägglossning. :) börjar ni någon dag in i mensen är det ok. Lycka till!

Bra tips! Jag beställde hem inostol samtidigt som jag beställde c-vitamin. Har dock inte tagit den men den finns redo till nästa cykel utifall att 😜
  • Janbo

Står kvar i juli-tråden då min ägglossning kom igång något tidigare. Vi lyckades träffa in både före, under och efter äl och Lh-stegring. Hoppas verkligen det tar sig nu, jag har (tyvärr) sjukt dåligt tålamod när jag väl bestämt mig för något. Dock försöker jag vara ödmjuk och öppen för tanken att det kan ta tid.. Jaja, nu börjar den långa väntan. BIM 31/7-1/8.

• Janbo

Räknar ni äl-dagen från positivt test eller dagen efter? 

Fick positivt utslag 15/7, appen säger äl 16/7. Min cykel är något oregelbunden (24-28 dagar oftast).

• Janbo
    Syskonförsök skrev 2023-07-23 10:24:29 följande:

Från när jag ser temp sänkning innan höjning på temp. Tar du inte temp så skulle jag räknat dagen efter då det är vanligast.

Tack för svar! Tempar inte (än). Då räknar jag från 16/7. Äl+7 nu då 😃
  • Janbo
    cutepenguin skrev 2023-07-23 10:44:17 följande:

Jag är ÄL + 9 idag, vill testa men vet att det kan vara för tidigt 😂

Jag hade väntat, hade tänkt att det visat neg ändå.. 🤓 Håll ut några dagar till! När är bim?
  • Janbo
    Sally101 skrev 2023-07-25 21:42:54 följande:
    Jag mådde så otroligt illa nu på morgonen och vi testade tillsammans, jag och sambon. Svagt plus på BabyPlan och min temp har varit en helt annan än i vanliga fall!

Jag har startat en BF April grupp för de som plussar, om man vill vara med {#emotions_dlg.flower}
    På vilken dag plussade du? Måste varit några dagar innan bim eller? Jag är på äl+10 och är så sugen på att ta ett test men vill inte heller riskera besvikelse 😆
Svar på tråden BIM Augusti 2023